Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Ez hogyan szokás Vaterán? Még...

Ez hogyan szokás Vaterán? Még csak most regisztráltam, nem értek hozzá.

Figyelt kérdés
Megvettem ma valamit fix áron. Rögtön utána írtam az eladónak egy e-mailt, amiben megadtam a telefonszámomat is, e-mail címemet is, nevemet, stb. Erre az eladó még semmit sem reagált. Ezzel kapcsolatosan kérdezném, hogy nekem van-e még egyéb tennivalóm, vagy szimplán várjak most, amíg jelentkezik?

2020. júl. 23. 21:55
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
Nincs más teendőd, majd jelentkezik, valószínűleg nem nézte az üzeneteit.
2020. júl. 23. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
Ezeket automatikusan megkapja a Vaterától, érdemesebb azt írni, hogy hogyan és mikor tudnád átvenni, mert az jön, hogy átvételre találjatok egy közös pontot. De a lényeg, hogy bejelentkeztél, nincs más dolgod most, mint várni.
2020. júl. 23. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 A kérdező kommentje:

Rákérdeztem az átvételre és a fizetésre is.


Köszönöm, akkor várok!

2020. júl. 23. 22:06
 4/21 anonim ***** válasza:

Segítségül belinkelek Neked 2 oldalt, amit nem árt, ha tanulmányozol. Nem mondom, hogy egyszerre olvasd át, mert ahhoz azért túl "nehéz" olvasmány, de nem árt, ha tudod, mi hogyan működik és akkor nem ér meglepetés :-)


Amúgy a Vatera szabályzata szerint a vevőnek és az eladónak egyaránt 3 munkanapja van a jelentkezésre, akár írásban, akár telefonon -de általában ennél hamarabb szokott ez megtörténni.

Nincs meghatározott szabály, kinek kell először jelentkeznie, de ha én látom, hogy valaki megvett valamit, akkor eladóként én szoktam jelentkezni.

De az is szuper, hogy Te írtál :-)


Íme a Felhasználási feltételek:

[link]


És a Súgó, ami nagyon hasznos tud lenni - pl. a vevőként használható automatikus licit is itt van leírva.

[link]


Mindkét oldalt megtalálod egyébként minden Vatera lap alján, ha legörgetsz.


Ha bármi kérdésed van még, írd le nyugodtan, szívesen segítek - annak idején nekem is nagyon sokat segítettek :-)

2020. júl. 24. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm, aranyos vagy. :)

Igazából a "jog" mellett az is érdekel, hogy mi a szokás, az illem, ami ott kialakult. :)

2020. júl. 24. 08:53
 6/21 A kérdező kommentje:

Ja, még annyi, hogy én vagy vak, vagy miért nem találom a telefonszámát? Biztos fenn kell legyen, csak nem jó helyen nézem...

Még mindig nem írt, bár még csak most telt el 24 óra. Nem sürgetni akarom, vagy ilyesmi.

2020. júl. 24. 08:54
 7/21 anonim ***** válasza:

Leírtam azt is :-)


Nincs kialakult szokás, hogy ki jelentkezik hamarabb.

Egyszer pl. nem vettem észre, hogy megvett valaki valamit, mert az értesítő emailt bedobta a levelezőrendszer a spamok közé, így jól jött, hogy a vevő jelentkezett - néztem hülyén, mint "Rozi a moziban", hogy én eladtam valamit? :D


Ami nem jog,de szokás. személyes átvételnél vagy megbeszélnek egy mindkét félnek jó helyszínt (régebben én is ezt csinálta) vagy a vevő alkalmazkodik az eladó által megadott helyszínhez.


Nálam pl., miután többször pórul jártam és egyszer a mínusz 10 fokban vártam a 6 éves gyerekkel fél órát egy vevőre a Keletinél - nos akkor megfogadtam, hogy én ugyan nem fogom sehova elvinni. Azóta leszázalékoltak, egészségileg sem vagyok olyan állapotban, hogy sokat tudnék menni - így a vevőnek kell házhoz jönni, "cserében" viszont nem kell neki időben alkalmazkodni, egész nap biztosítom az átvételi lehetőséget: mond egy számára kb. megfelelő időpontot és ha késik fél órát, senki nem lesz ideges :-)

Tulajdonképpen ez mindkét félnek jó, mert Bp. belvárosban lakom, nem Káposztásmegyeren és a vevő meg esetleg Csepelről jönne :-)

2020. júl. 24. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:

A Vaterától kapsz egy értesítő emailt a vásárlásról, abban benne kellene lennie a telefonszámának is (termék megnevezése, ára, eladó adatai)


Várj türelmesen, nyár van, lehet, nyaral vagy külföldön van az illető (ilyenkor a hívásfogadás is pénzbe kerül)


Postázásnál viszont a kialakult szokás a következő - legalábbis normális esetben: általában előre utalás van: a Vaterának van egy Biztonságos vásárlás programja, így nem ér kár, ha az eladó nem frankó.

A postaköltséget a vevő fizeti, CSAK az oldalon megadott szállítási opciók lehetségesek (pl. én nem postázok Foxpostra, mert messze van tőlem, sokba kerülne oda-vissza az út), ha ettől eltérőt szeretnél, akkor vásárlás előtt meg kell kérdezni az eladót, hogy lehetséges-e az általad felvázolt mód?


Az eladónak viszont - épp azért, mert a vevő fizeti a postaköltséget, érdemes a lehető legolcsóbb postázási módokat feltüntetni, s ezek közül beszélik meg, melyiket kéri a vevő - illetve a vásárláskor be is kell jelölni.

Nagyjából ennyi a szokásokról.


Személyes átvételkor pedig nézd meg nagyon a megvásárolt terméket, mert magánszemélyek között nincs elállási jog, ráadásul ugyebár itt sokan használt dolgokat árulnak.

2020. júl. 24. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
"így nem ér kár, ha az eladó nem frankó" Sajnos ez nem olyan régen van.
2020. júl. 24. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

""így nem ér kár, ha az eladó nem frankó" Sajnos ez nem olyan régen van."


9-es tévedsz, régóta van, csak nem tudnak még mindig róla az emberek.

Direkt kikerestem Neked most az emailjeim közül a Vatera értesítését:


"2014. október 1-től a Vaterán és a Teszveszen bevezetjük a Biztonságos Vásárlás Programot, hogy a piactereinken történő adásvételeket még biztonságosabbá tegyük felhasználóink számára. Ezzel egyidejűleg október 1-től változnak a Vatera kiemelési és feltöltési (listázási) díjai is."

2020. júl. 24. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!