Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Miért panaszkodnak sokan az...

Miért panaszkodnak sokan az apróbetűs rész miatt mintha az nem azért lenne ott hogy elolvassák, hanem pl, disznek? Hisz nyilvánvaló, hogy betük szavak elolvasásra vannak, disznek max sorminta lenne ott.

Figyelt kérdés
2016. febr. 23. 09:28
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Az apróbetűs rész sokszor úgy van beállítva hogy az csak mellékes információt tartalmaz. Holott, a legtöbb esetben van egy nagy állítás ami úgy van bemutatva hogy minden esetben igaz, aztán az apróbetűs rész tárgyalja a kivételeket, és abból derül ki hogy a nagy állítás csak igen speciális esetekben igaz.


Miért van így? Mert ha egyből ott lenne, akkor az emberek egyből látnák hogy nem is éri meg annyira mint gondolják és elállnának az üzlettől / szerződéstől.

2016. febr. 23. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt az "apróbetűs rész" sokszor eléggé aljas módon szerepel: nehezen olvasható, nehezen hozzáférhető, nehezen értelmezhető, aki pedig végigolvassa és értelmezi, rájön, hogy a hűdemarhajó ajánlat gyakorlatilag soha nem érvényes, vagy ha mégis, a mellékes kötelezettségek miatt nem éri meg.

Másrészt olvasni fárasztó. Ki kell nyitnia az embernek a szemét, fel kell tenni a szemüveget (már akinek kell), koncentrálni kell, értelmezni... Á, csak a baj van vele. Inkább csak mutassák meg, hová kell odavésni az X-et és hagyják, hadd nézzem tovább a TV-t, mer' én elfáradtam a melóba', nekem jár a pihenés. Az apróbetű meg ott se vót, vagy ha ott vót, nem láttam.

2016. febr. 23. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Anyukám csak egyszer nem olvasta el az apróbetűset. Utána mondta, hogy MINDIG olvassam el, vagy legalább fussam át. 2 hónappal ezelőtt nagyon jó volt, hogy megtettem :D
2016. febr. 23. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

Fárasztó tájékozódni arról, hogy mire költjük a pénzünket mert elfáradtunk a megkeresésében?


Értem.


:)))

2016. febr. 23. 10:06
 5/12 anonim ***** válasza:
2016. febr. 23. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

Átérzem a problémát. Kereskedelemben dolgozom, és senki nem foglalkozik a részletekkel.


A probléma az lehet, hogy nem szájbarágós módszerrel nyomják az arcukba, hogy HA KETTŐT VESZEL, AKKOR OLCSÓBB!

Az emberek lusták, és nem figyelnek a maguk körül lévő dolgokra, vagy csak szimplán nem értenek hozzá. Kiragadnak egy nekik tetsző részletet, utána pedig görcsösen ragaszkodnak hozzá.

2016. febr. 23. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Pluszban még az is hozzátartozik, hogy amikor éppen ott vagy az üzlet megkötése előtt, veled szemben ott ül az ügyintéző és a benned levő udvariasság (miszerint nem tartod fel a másikat), felülbírálja az óvatosságodat és így azon leszel, hogy mihamarabb aláírd, megvásárold, előfizesd az áhított terméket....

És itt nem elhanyagolható az "áhított" szócska sem! Mivel nagyon szeretnéd, ezért elhanyagolhatónak ítéled az apró betűs részt....


Majd később rájössz, hogy nem kellett volna, ezért megpróbálsz mást hibáztatni.... Pedig ha belegondolunk az információ ott volt, és a hibás egyedül te vagy ha mégis beleugrottál és nem azt kaptad, amit elképzeltél!


Persze vannak olyan nyakatekert apró betűs részek is, amelyeket ha el is olvasol, nem biztos, hogy érteni fogod mit is akartak ezzel közölni...

2016. febr. 23. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

igen, mondjuk van egy mondás:

"első olvasatra nem írok alá semmit"


és ez nemcsak az apró betűs dolgokra igaz, mindenhez igy kellene hozzáállni.

(nyilván egy pár zokni vásárlásához azért nem:)))

2016. febr. 23. 18:25
 9/12 anonim ***** válasza:

Én is úgy állok hozzá, hogy elolvasom a dolgokat, átnézem, utánanézek, stb. Miért? Mert megtehetem.

Édesapám viszont nem, mert rossz a szeme és a valóban apró betűs részt nem látja még szemüveggel sem jól. Pár sor még oké, de felette megfájdul a feje. Mondjuk, panaszkodni nem szokott a dolog miatt, csak felfogja, ha valami nem jól sikerült. :)


De! Ha már annyi mindent képesek ilyen-olyan jogszabályokkal, teljesen feleslegesen szigorítani, akkor elvárható lenne, hogy meghatározzanak esetenként egy minimális betűméretet.

2016. febr. 24. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

Mondjuk ez utóbbi jogos.


Egy mobilcég állitólag csinált egyszer egy akciót, nagy tumultus volt miatta, s nem nagyon volt lehetőség elolvasni a szerződést, s valami más volt benne.

S többen panaszkodtak az eljárás miatt.


De érdekes ez a vásárló szempontjából is. Mert végülis a saját mohósága áldozata lett mindenki. Megvehette volna a terméket rendes áron nyugodt körülmények közt is.

Vagy megálljt parancsolhatott volna hogy elolvassa.

Vihet vásárláshoz hozzáértőt aki elolvassa. (Ja hogy azt meg kellene fizetni?)

Lényegében arról volt szó, hogy ponsz pénzt akart valaki, de nem akart ezért dolgozni.


Mert az is egyfajta munka, ha megálljt parancsolunk a tömegnek, mert mi tájékozódni akarunk vásárláskor. (A pásztormunkához hasonlitom). AZ is egy munka ha érvényesitjük a jogainkat és közöljük az eladóval, hogy mi ezt a szerződést át akarjuk nézzni. (Az ügyvédi munkához hasonlitom). De ez hogy bemegyünk, s nem akarunk tájékozódni se csak adják oda a terméket s elképzelünk valamit majd elvárjuk hogy az legyen is úgy...

2016. febr. 24. 07:37
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!