Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Szerintetek hogy jobb, ha...

Szabó Éva Györgyi kérdése:

Szerintetek hogy jobb, ha azonnal megkérdezem a vásárlót, vagy várok egy pár percet és csak azután kérdezek?

Figyelt kérdés

Szerintem nem kell azonnal "lerohanni" a vásárlót.


Kíváncsi vagyok a véleményetekre!


A főnököm szerint, ha a vásárló belép az üzletbe meg kell kérdezni, hogy: - Miben segíthetek?


Sok ember nem szereti, ha azonnal rákérdezünk, hogy mit szeretne, vagy miben segíthetek.

Van aki, csak szétnézni jön be az üzletbe, viszont olyan is van aki rendszeresen belátogat és vásárol is.

Köszi a válaszokat!



2018. jún. 9. 08:35
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
43%
Bejön valaki a boltba,ezt mond neki: Kell valami,he ? :-)
2018. jún. 9. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%
Én utálom, amikor beesek valahová, és rögtön az arcomba lihegnek, még kifújni sincs időm magamat, vagy levegőt venni. Szerintem elég a köszönés. A vásárló ha nincs konkrét elképzelése, akkor körülnéz, ha már van, de nem találja, akkor odamegy az eladóhoz.
2018. jún. 9. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
100%
Sose felejtem el multiban voltam diák melón .. jött a karácsony ..adomány szezon . Utasitás az volt ,hogy mindenkit megkell kérdezni ...Az volt az utolsó,hogy megkérdeztem mikor egy nő szószerint ezért tett rám panaszt,hogy hogyan jövök én ahhoz ,hogy adományozási lehetőséget ajánljak .... ugyan ez erre is vonatkozik . én sem birom elviselni mikor tudom miért megyek és már ott sertepertél a fenekemben valaki .
2018. jún. 9. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
90%

Nagyon sok "főnöknek" fogalma sincsen arról, hogy a vásárlónak milyen igényei vannak, mit szeretne. Amikor ilyet látok - márpedig szinte mindenhol ez van - nagyon szokott tetszeni, hogy egy, az elvileg "mi a vásárlókért vagyunk" mentalitással átitatott üzletekben nem tudják, hogyan kell viselkedni a szóban forgó témával kapcsolatban is, illetve tényleg általánosságban sincs fogalmuk a vásárlói igényekről, a marketinggel kapcsolatos ismeretekről meg már ne is beszéljünk...


Bármit is mond a "főnök", jelen esetben te jársz el jól. A vásárlónak kell az eladót megszólítania (persze ez nem a köszönésre vonatkozik), hogy ha szeretne valamit kérdezni. Ez olyan, mint hogy a nő nyújtja a kezét a férfinak az ismerkedéskor, és nem fordítva. A vevő a "magasabb rangú", akit ki kell szolgálni. Ő rendelkezhet úgy, hogy igénybeveszi-e a segítséget, amire lehetősége van, vagy nem kíván vele élni. Ezt a lerohanást soha életemben nem tudtam megérteni. Imádom az ilyen pillanatokat, amikor életében először jött valaki az adott üzletbe, megtudni, hogy egyáltalán mit is lehet itt kapni, és azonnal érkezik a konkrét szándékot sejtető "Miben segíthetek?"

2018. jún. 9. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
100%
utálom, ha rákérdeznek, hogy miben segíthetnek. még akkor se szeretem különösebben, ha sokáig nézelődök, keresek valamit. ha már kell segítség, úgyis szólok.
2018. jún. 9. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
94%
Egyáltalán nem szeretem, ha megkérdeznek! Ha valamit akarok, majd én megszólítom az eladót! Kérdezd meg a főnököt, hogy Ő vásárlóként mit szeret, lehet elgondolkodik.
2018. jún. 9. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
45%

Igen ez vásárlóra válogatja.

De ha figyel az eladó az meg olyan érzés hogy lopás miatt.

Ha már harmadszor járok körbe és nem találom a keresett áru(ka)t,például lista van a kezembe és nem jön oda az eladó segiteni na az is dühitő.

Vagy ha többször rákérdez "A miben segithetek?"

Illetve amikor a pénztárnál kritizál hogy mit vagy mennyit veszek.Vagy próbálja kicserélni "jobb" márkára.

Nem könnyű.Hihetetlen türelem és jó emberismeret meg szociális ráérzés kell az ilyesmihez.Bár nem csak a kis boltokkal van ez igy...A nagybevásárlóközpontokba is ugyan ez van.

2018. jún. 9. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
100%

Olvastam egy cikket, ami amerikai kísérletről szólt és nagyon magas arányban vásároltak azok, akiket az első néhány másodperc után egyből megszólítottak. Akihez nem szóltak, az sokkal nagyobb valószínűséggel ment el üres kézzel.


Viszont ahogy nálunk nem működik az MLM sem, mert égő szenvedéllyel gyűlöljük azokat, akik be akarnak szervezni, úgy nem bírjuk a tapadós eladókat sem.

Ha bajunk van, majd kérünk segítséget elven.

2018. jún. 9. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a legjobb megoldás, ha elsétálsz a közelükben mintha arra lenne dolgod. Miközben elmész mellettük, rájuk köszönsz és elmondod nekik, hogy szóljanak nyugodtan ha tudsz bármiben segíteni. Ha segítségre van szükségük, rögtön szólni fognak. Ha nem, akkor pedig csak valószínűleg megköszönik.
2018. jún. 9. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 Flagstaff ***** válasza:
83%

25 éve dolgozom eladóként, nagyáruháztól a piaci pultig mindenféle helyen megfordultam ennyi idő alatt,a szakdolgozatomat a kiskereskedelmi vevőkiszolgálásból írtam.

Mindezek alapján a következőket mondom:

Aki a vevőnek tolakodóan ajánlja fel a segítségét, az pályaalkalmatlan.

Aki nem ajánlja fel, az is alkalmatlan.

Aki meg azt hiszi, hogy a vevő "majd úgyis megkérdezi", az triplán alkalmatlan. Az menjen kőművesnek.

Ez egy szakma, mint az összes többi. Emberismeret, helyzetfelismerés kell hozzá, ami mondjuk egy kőművesnek nem alapkövetelmény, de egy taxisofőrnek, fodrásznak igen. Ugye?

Az orvos is megkérdezi, hogy mi a panaszom, pedig sejti, hogy azért mentem oda, mert valami bajom van, nem?

Szerintem a főnöködnek nem az a baja, hogy nem kérdezed meg a kedves vevőtől hogy "mibensegíthetek", hanem az, hogy nem érzékeli a magatartásodban a készséges segíteni vágyást. Jusson eszedbe, hogy a tevékenység neve kiSZOLGÁLÁS

Ha a vásárló belép az üzletbe, akkor köszönsz neki. Ez után 0,2 másodperccel kiderül, hogy meg kell-e kérdezned, hogy segíthetsz-e, vagy nem. A kommunikáció többi eszközét is érted és használod (mimika, térközszabályozás, testtartás).

2018. jún. 9. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!