Kezdőoldal » Emberek » Egyéb kérdések » Ezek alapján szerintetek a...

Ezek alapján szerintetek a kamionozás lenne a nekem való munka?

Figyelt kérdés

Szeretek vezetni és utazni

Nem tervezek a közeljövőben (5-10 év) családot

Nagyon szeretek zenét hallgatni, főleg utazás közben

Szeretnék egy viszonylag jól fizető állást

2 nyelven is (angol, német) felsőfokon beszélek


2019. febr. 23. 15:47
 1/4 anonim ***** válasza:
Ha ilyen jól beszélsz nyelveket, akkor számtalan sokkal jobb melót is találhatsz. Persze jól hangzik az a nettó 4-500.000 havonta, ráadásul nem is költesz sokat, mert be vagy zárva arra a 2,5x2 m-re havi 3 hetet legalább. Viszont nehogy azt hidd, hogy a kamionból majd világot látsz (feltéve ha neked a világ nem csak autópályákat, terminálokat és kamionparkolókat jelent)
2019. febr. 23. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
választhatsz, hogy utat akarsz bámulni az életed során, vagy papirokat
2019. febr. 27. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Az éjszakázást, nemalvást bírod? Nincsenek nagy igényeid szabadidő és szórakozás terén? Milyen a stressztűrő képességed?
2019. márc. 1. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Szia!


Nem tudom aktuális-e még a kérdésed, én válaszolok. Nekem gyakorlati tapasztalatom is van, mivel édesapám egész életében kamionozott, és én is kamionoztam pár évig.


Előző hozzászólásokban látszik, hogy egy kívülálló milyennek gondolja a kamionos életet, de a valóság nem pont ez. Nekem is mondta sok ismerősöm, hogy milyen jó nekem. Egész nap csak vezetek, bejárom egész Európát és sok százezret keresek.


De a valóság:


1) Sokszor meghirdetik, hogy 5-600 000-et lehet keresni. De ez nem mindig van így. Egyre több cég napidíjban fizet már, de sok cég van amelyik km díjban fizet még mindig. Azaz a havi km futásodtól függ mennyit keresel. Dolgoztam olyan cégnél ahol kb álomfizetést ígértek, de a valóság az volt, hogy max 500km-es átállások voltak, vagy volt amikor 100km-es :D Utóbbi esetben napi 4 rakodás és ugye km díjért :D Akkor koppant az ember, hogy hát itt nem is lehet a beígért km mennyiséget így legurulni :D Ezért jobb a napdíjas rendszer és hivatalosan mindenhol azt is kéne adni. De azért itt is vannak buktatók. Megadnak egy olyan üzemanyagnormát amit kb alig lehet betartani és hiába jön ki jóra a fizu, a levonások miatt már nem annyira jó a kézhez kapott összeg. PERSZE KIEMELEM, HOGY TISZTELET A KIVÉTELNEK!!! A munkaerőhiány miatt elsősorban a nagyobb, tőkeerős cégek kezdik összekapni magukat, különben nem marad emberük. 5-600 000-et egyébként olyan helyen lehet megkeresni ahol 3-4 hetet vagy egyhuzamban úton. Szóval pl egy belföldes sofőr ettől kevesebbet keres.


2) Régen nem volt kiépülve ennyire az autópályahálózat. Ráadásul a kamionok sem voltak ennyi helyről kitiltva. Sokszor kb a belvárosba kellett bemenni és mivel autópálya sem volt ennyi, sokszor főutakon mentél, településeken keresztül. Szóval változatos volt. Tényleg láttad az adott országot. Én egyébként ezért is szerettem lengyelbe és románba járni, mert alig van autópálya. Főleg Romániában. De nyugatra elmész, végig autópályán mész, belvárosból is ki vagy tiltva kamionnal. Ráadásul manapság minden kamionban nyomkövető van, és réggel ellentétben ma már azt is nézik mennyit fogyaszt a kamion. Feleslegesen kóborolni plusz felesleges km-eket generálva nem lehet. Az esetek döntő többségében autópályán mész, egy bűzös autópálya parkolóban állsz ahol a parkolóban patkányok szaladgálnak, vagy éppen valami ipari parkban ahova árut viszel (manapság a városokból ki vannak már tiltva a kamionok). Engem is állíttattak ilyen helyen 3 napig. Környéken több km-en belül benzinkút sem volt. Kamionnal elmenni onnan nem lehetett... Vagy olyan helyen állsz ahol tényleg aztán semmi nincs :D Olyankor mehetsz fel szatyorral a pótra, ha nagy dolgot kell intézni.


Nyugaton sok helyen tudsz zuhanyozni cégeknél, vagy benzinkúton (utóbbinál persze pénzért), de a napi fürdésről ne mindig álmodj. Főleg erre "keleten". Ha nincs zuhany, nyáron tudsz kannából, télen viszont marad a nedves törlőkendő.


3) Ezt csak azért teszem hozzá, mert sok kívülálló meglepődik, hogy a sofőr rakodik. Igen, nem csak vezetni kell, de nagyon sok helyen rakodni is. Sőt, legtöbb helyen a sofőrnek kell rakodnia. Békáznia az árut, esetleg spaniferezni stb...


Összegezve: a cégek többségénél fix, bejáratott munkák vannak. Én pl már csukott szemmel eltudnék menni Németországba :D Vagy Hollandiába. De pl németet is mire átütöttem mindig, csak német 700km volt :D És az egysikú, alföldi autópályán :D Egy idő után azért unalmas. Persze azért hozzáteszem, időnként mégis tud látni valamit az ember. Pl spanyolba menet ott mész el Monaconál. Ha mázlid van, ott ér a hétvégi pihenő, ha nem, akkor legalább autópályáról, kamionból láthatod és elmondhatod legalább elmentél mellette és láttad :D Vagy 1x rakodtam Manchesterben a Manchester United stadionja mellett. De sajnos ezek a ritkább esetek. Döntő többségben azok vannak amiket előzőleg írtam és nem ez. De ezek mégis üde színfoltot visznek az egészbe.

2019. aug. 31. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!