Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért csak a reál tárgyakban...

Miért csak a reál tárgyakban jó embereket tartják intelligensnek?

Figyelt kérdés
Nem tudom, észrevettétek-e már, de aki a matekban, fizikában stb. jó, az nagyon intelligensnek van kikiáltva. Aki a történelemben, nyelvtanban, irodalomban, idegen nyelvekben, az már csak ötös tanuló, aki meg a művészetekben (ha ne adj Isten tényleg egy művészzseni-palánta, akkor is), akkor ő már csak jó képességű.
2015. aug. 23. 20:37
1 2 3 4 5
 1/44 anonim ***** válasza:
46%
Mert az Árpád-házi királyok összes adatának benyalásához nem kell IQ.
2015. aug. 23. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/44 anonim ***** válasza:
41%
Idegen nyelvből jónak lenni az olyan nagy szám?Max ha egyszerre 3 nyelvet tanul és mindegyikből 5-ös
2015. aug. 23. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/44 anonim ***** válasza:
87%

Mert a matekhoz, fizikához és kémiához (netán még bioszhoz, attól függ) szükséges gondolkodni. Tanult módszereket egymásra rétegelni, problémát megoldani.


Töri, nyelvtan, irodalom. Verselemzésen kívül csak magolsz. Memóriajáték az egész. Talán még a törinél van az, hogy fel kell állítanod egy ok-okozati láncot, de ez is tanárfüggő tapasztalatom szerint.


Az idegen nyelv. Nem tudom, azt még kötöm az intelligens emberekhez. Főképp, mert apró hazánkban, csak minden ötödik képes angolul társalogni. Ők se valami profi szinten. Nekem is gondot okoz a nyelvtanulás, mert fel kell vennem egy teljesen újféle gondolatmenetet, amiben túlélnem kell, nem mást.

2015. aug. 23. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/44 anonim ***** válasza:
36%

A töri, nyelvtan, irodalom sem magolásról szól, ha értelmesen tanítják és kérik számon, de hát nem kérik számon értelmesen, úgyhogy az egyszerű ember fejében az van, hogy ezek a magolásról szólnak. A magyar lakosság fogalmazási, szövegértési vagy irónia-felismerési képességei közben nagyszerűen mutatják, mennyire nulla ismeretet sikerül szereznie a legtöbb embernek a pofonegyszerűnek kikiáltott nyelvtanból meg irodalomból.


Engem amúgy sosem érdekelt különösebben a matek, és úgy voltam gimiben 5-ös belőle, hogy soha nem figyeltem oda órán, és soha nem csináltam meg egyik házit sem. Egyedül a módszert jegyeztem meg, hogy melyik feladattípust hogyan kell megoldani. Dolgozatnál ránézésre azonosítottam, hogy az adott feladat melyik sémába illik, aztán pikk-pakk, ált. negyedóra alatt kész voltam olyan dolgozatokkal, amin mások ültek egy órát. Sőt, ugyanígy "ezt a feladatot így kell megoldani, azt a feladatot úgy kell megoldani" alapon készítettem már fel barátnőmet középiskolai kombinatorika meg valószínűségszámítás vizsgára, aki simán át is ment anélkül, hogy a feladatok logikáját sikerült volna mélyebben felfognia.


Szóval ennyit arról, hogy a jó iskolai matekjegyek mennyire utalnak valami hatalmas intelligenciára. Az iskolai matekfeladatokat általában ugyanúgy meg lehet csinálni sémák alapján, mint mondjuk nyelvtanórán a mondatelemzést.

2015. aug. 23. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/44 anonim ***** válasza:
középiskolai kombinatorika meg valószínűségszámítás vizsgára = főiskolai kombinatorika meg valószínűségszámítás vizsgára
2015. aug. 23. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/44 A kérdező kommentje:

"Töri, nyelvtan, irodalom. Verselemzésen kívül csak magolsz. Memóriajáték az egész. Talán még a törinél van az, hogy fel kell állítanod egy ok-okozati láncot, de ez is tanárfüggő tapasztalatom szerint. "


Ezt szokták mondani, de nem értek egyet. Be lehet magolni dolgokat, persze. De nekünk olyan volt a töri tanárunk, aki elvárta, hogy értsd az összefüggéseket. Volt, aki matekból jó volt, de egyszerűen nem értette, mi miért történt. A töri tanár mindig kérdezett mindent, hogy szerintünk mit reagálhatott adott uralkodó, egyes korabeli társadalmi problémák hogy lehettek, vagy miért lett a háború ennek és ennek a következménye, és egyszerűen nem vágta.


A verselemzéshez elvont gondolkodás kell. Igen, be lehet tanulni a tanár szavát, de aki érti is, vagy aki magától tud elemezni, attól kell egy gondolkodás.


Sokat csodálkoztam, miért nem akarnak érettségin egyes ismerőseim érvelést írni, mikor szerintem az a legegyszerűbb. Lósz-rt se kell hozzá tudni, csak a saját véleményed. Kiderült, hogy egy logikus érvet fel kéne állítani.


Aki mondjuk tényleg tehetséges művész valamiben, az kreatív, és a fantázia szerintem összefügg az intelligenciával,meg az is, hogy magunktól létrehozunk valamit.


A nyelvtan, és véleményem szerint a helyesírás is, csak rosszul tanítják, puszta logika. A nyelvtanban nem is értem, mire mondod, hogy be kell magolni, pláne egy olyan agglutináló nyelvnél, mint a magyar.


Az idegen nyelvekhez kell nyelvérzék, és szerintem igenis nagy dolog megtanulni jól egy nyelvet. Na meg attól függ melyiket. Ahhoz, hogy angolul kérjek 1 pohár vizet, elég 3 szót tudni, de ha pl. magyarul tanul valaki, az egész nyelvtant (például tárgyrag, igeragozás) tudnia kell ehhez az egyszerű mondathoz. A nyelvtanulásnál egy egészen más jellegű gondolkodásmódot sajátítunk el, és aki meg is érti, nem csak bemagolja, hogy ők ezt miért így mondják, annak még formálódik is állítólag az agya.


És van ez az érv, hogy a törit, nyelvtant mindenki be tudja magolni: akkor miért nem ötös belőle mindeni? Tudom, mert haszontalan, és nem fordítja rá a hasznos szabadidejét. Ezt egy-két meg ne értett zseniről elhiszem, de nehogy már minden Gipsz Jakab akkora ész legyen, hogy nem alacsonyodik be a történelemhez. Inkább csak nem tudja megtanulni, nem érti, bemagolással próbálkozik, ami természetesen nehéz. Tény hogy baromi nehéz úgy bemagolni történéseket egymás után, hogy nem látjuk át az összefüggéseket.

2015. aug. 23. 21:51
 7/44 A kérdező kommentje:

"Idegen nyelvből jónak lenni az olyan nagy szám?Max ha egyszerre 3 nyelvet tanul és mindegyikből 5-ös"


Mindegyikből ötös? A kérdés eleve arról szól, hogy valaki jó egyes tárgyakból. Nem azt kérdezem, hogy mért nem intelligens az, aki összekapart egy kettest olaszból, hanem hogy aki JÓ belőle. Ez elég fölösleges belekötés volt.

2015. aug. 23. 21:53
 8/44 A kérdező kommentje:

"Mert a matekhoz, fizikához és kémiához (netán még bioszhoz, attól függ) szükséges gondolkodni. Tanult módszereket egymásra rétegelni, problémát megoldani. "


Ezt nem kétli senki, de az élet egyéb területein is lehet gondolkodni, akár nem is csak tantárgyakon. Tudom, én tettem fel tantárgyakkal kapcsolatban a kérdést, de a dolog nem úgy működik, hogy kilépünk matekóráról, és lekapcsoljuk az agyunkat.

2015. aug. 23. 21:54
 9/44 anonim ***** válasza:
78%

Azon szoktam nevetni még régebben egyetemen, hogy sokan nem azért buktak meg bizonyos reál tárgyakból, mert hülyék hozzá, hanem azért mert nem voltak képesek értelmezni a feladat szövegét.


Szerintem a profi szintű irodalmi elemzéshez, történelemhez és leginkább például a pszichológiához kell egyfajta intelligencia. Úgy, ahogy a matematikában és fizikában is, úgy például ha egy történész egy bizonyos helyzettel találja magát szemben, ugyanúgy a tanult anyagból kell kikövetkeztetnie, logikáznia valamit...


Mondom ezt úgy, hogy építész vagyok, ami a művészetek és reál tudományok határán billeg (igen, volt sok-sok matek és egyéb számolás, de mellette művészeti, kreatív tárgy is). Aki zseni volt statikából és szilárdságtanból (sok számolás és logika kell hozzá), azt simán megvágták bármelyik tervezési tárgyból.

2015. aug. 23. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/44 anonim ***** válasza:
7. Egy jelentéktelen dolgot kiemelsz a válaszomból és nem arra fókuszálsz ami a tartalom lenne.
2015. aug. 23. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!