Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Blogírás - Hogyan / Miből...

Blogírás - Hogyan / Miből lesz bevétel?

Figyelt kérdés

Több helyen is olvastam, hogy blogírásból lehet pénzt szerezni, azonban nem értem, hogy mi hozná a bevételt. A "blog" szó hallatán az van előttem, hogy szöveg, szöveg, szöveg. Nem valamilyen fizikális vagy nem fizikális terméket hirdető oldal, hanem az csak blog.

Előre is köszönöm a megválaszolónak!



2021. febr. 28. 22:21
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Reklamok megjelenitese az oldalon
2021. febr. 28. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%
Ahogy az első válaszoló írta, a reklámokból. Minél többen olvassák azt a blogot, annál csábítóbb és drágább reklámfelületté válik.
2021. febr. 28. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
+ ha reputációja is van már az oldaladnak, néha egy-egy PR-cikk belefér (gyakorlatilag egy vendégszerző írását jeleníted meg rajta, pénzért), illetve influenszerként te magad is kipróbálhatsz terméket, és írhatsz róla véleményt. (Természetesen ez utóbbi akkor hiteles, ha a témádba vág - legyen az társasjáték, kutyaház, valamilyen játékszoftver - bármi, ami ahhoz kapcsolódik, amiről általában írsz.)
2021. febr. 28. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!!
2021. márc. 1. 11:55
 5/13 anonim ***** válasza:

blog nagyon sok féle van. leginkább úgy képes pénzt termelni, ha van egy céged, ami foglalkozik valamivel és a cég blogja azt mutatja be változatos, érdekes módon, amivel a cég foglalkozik, ezzel folyamatosan frissülő tartalmakkal vonzza a cég oldalára az iránta érdeklődőket, ideális esetben potenciális vásárlókat, megrendelőket. mivel számukra érdekes információkat, hasznos tanácsokat kapnak, jobban kötődnek az adott céghez, hitelesebbnek, megbízhatóbbnak tartják más cégeknél, akiknél nem találkoznak ilyen tartalmakkal és ezért, amikor választani kell, inkáb választják ezt a céget. a hasznos, érdekes információk megosztása azt is segíti, hogy minél több új ügyfél fedezze fel a céget, aki addig nem is tudott a cégről. ehhez persze nem árt jól csinálni, de ez egy abszolút működöképes megoldás.

sok cég nem házon belül, saját alkalmazottaival csináltatja az ilyen tartalmakat, hanem külős gyártásba adják, blogolásban náluk jártasabb cégeknek, jelentkezőknek, akiknek fizetnek is érte, hogy a tartalmaikat elkészítsék, mivel ők bevételt remélnek tőle.

ha valakinek a saját vállalkozása, hogy másoknak a blogját működteti, akkor a saját blogján erről a tevékenységéről blogol, hogy azzal mutassa be saját tevékenységét az ő potenciális ügyfeleinek és ezzel növelje saját ügyfél táborát, javítsa megítélését saját ügyfelei körében.


a másik megközelítés, hogy valaki kedvére blogol a számára és talán a közönsége számára is érdekes dolgokról egy sokkal bizonytalanabb megélhetési lehetőség. ez lényegében olyan, mintha saját újságot csinálnál. neked munkába, pénzbe kerül a tartalom előállítása és a közönséghez eljuttatása. bevételt abból tudsz csinálni, ha vagy a közönség maga fizet a tartalomért (pl. előfizetési díj, támogatás, termékek eladása nekik), vagy hirdetők fizetnek neked azért, hogy a saját tartalmaiddal elért közönséged elé kerülhessenek. egyre inkább próbálják a hirdetést minél jobban beépíteni a tartalomba, mert ta hirdetést próbálják az emberek figyelmen kívül hagyni. ha a magánéleti tanácsok mellett van egy bögre hirdetése, azt igyekeznek észre sem venni. viszont megkerülhetetlenné válik, ha a közönséget érdeklő tartalomnak része, hogy akiről milyen bögréből lehet jobb ízűen inni a tejet. persze minél természetesebb módon van a tartalomba integrálva a reklám, annál kevésbbé zavaró és minél mesterkéltebb, feltűnőbb, annál zavaróbb lehet - bár nagyon régóta trenírozzák az embereket, hogy minél silányabb termékelhelyezéseket is lenyeljenek. egyre több olyan tartalom van a neten, ami már csak azért születik meg, hogy reklámozhasson valamit.

2021. ápr. 11. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen!!! Csak most olvastam, de igen hasznosnak tartom és részletesnek a leírtakat!!

Köszönöm!!

2021. máj. 21. 21:49
 7/13 anonim ***** válasza:

azt is érdemes hozzátenni, hogy mint a kérdésed kifejtésében is írtad, hogy "a blog szöveg, szöveg, szöveg", ezért egyre kevésbé népszerűek a blogok, mert az emberek egyre kevésbé szeretnek/akarnak (vagy épp érnek rá) olvasni, ezért a videó és podcast egyre népszerűbb műfajok, ahol nem kell olvasni, hanem elmondják és elég csak hallgatni. videóval és hanganyaggal könnyebb lehet nagyobb közönséget elérni, ezért bevételi lehetőséget is könnyebb lehet találni/csinálni belőle, mert a pénzt általában a nagyobb közönség elérése vonzza, akár hirdetőknek biztosítasz megjelenést, akár a saját terméked/szolgáltatásod próbálod eladdni a közönségednek.

a közönség felépítése pedig blognál, videónál és podcastnál sem olyan könnyű, mint sokan hiszik. a legtöbb blogra, vlogra, YouTube csatornárar és podcastre is igaz, hogy a kezdeti lelkesedés hamarabb elfogy, minthogy képes lenne kellően nagy tömeget elérni és pláne üzletileg is megtérülni a befektetett idő és energia.

2021. máj. 22. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

Teljesen igaz!

Köszönöm az újabb tudásokat! A leírtakat alapján végiggondoltam és sokszor én sem szeretek olvasni, hanem inkább videót nézek + hallgatok.


Akkor szerinted kik és miért írnak blogot? Csak hobbiból? Vagy olyanok, akik nem akarják az arcukat és hangjukat hozzáadni a cikkhez?

2021. máj. 22. 22:57
 9/13 anonim ***** válasza:

#8

Sokan szeretnek még olvasni, én is azok közé tartozom, hogy ha gyors információra van szükségem, nem állok neki meghallgatni egy podcastet vagy megnézni egy sokperces videót, hanem átfutom a szöveget, vagy még jobb: rákeresek benne arra, ami érdekel.


A blog ugyanúgy megmarad a videók mellett, mint a könyv a tévé mellett megmaradt. Van rá igény, de már kevesebben olvassák, mint régebben, amikor a multimédiás tartalmak nem voltak ilyen széles körben elérhetőek - főleg technikai korlátok miatt.


Aztán persze vannak a rejtőzködők, akik nem mernek videót készíteni, vagy egyszerűen névtelenek szeretnének maradni. Nekik a blog a legjobb formátum, de azt se felejtsük el, hogy a keresőmotorok is díjazzák a jól kidolgozott szöveges tartalmakat.

2021. máj. 22. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

#9 persze, sokan olvasnak még mindig, nem is azt írtam, hogy értelmét veszítette a blogolás. teljesen eltűnni soha nem fognak.

viszont az vitathatatlan, hogy egyre jobban háttérbe szorultak és egyre kisebb a blogok forgalama, egyre nehezebb nagy közönséget elérni vele és sok mindenre egyre kevésbé alkalmasak - illetve egyre inkább érdemes más formátumokkal együtt alkalmazni őket.

sokan már eleve inkább a YouTube-on írják be a kérdésüket a keresőbe és a Google találatok közt is inkább a videókra kattintanak, nem a szöveges válaszokra.

illetve nagyon sok esetben a Google már eleve kivonatolja a választ az olalakról, így akinek elég annyi, amit a találati oldalon kap válaszként a Google-től, az tovább már nem is kattint onnan egy blogra, hogy részletesebb választ kapjon.


az is fontos tényező, hogy a tartalom kínálat változásához alkalmazkodva a közösségi oldalak is egyre változó módon kezelik a megosztott tartalmakat. vagyis egyre inkább bele szólnak, hogy milyen tartalom mennyire és hogyan tud elérni másokat. minél több a megosztott tartalom, annál inkább múlik a szabályozáson, hogy mi mennyire tud eljutni a közönséghez. egy időben a blogok elérése jóval nagyobb volt, a kereső optimalizálás is sokat segített ezen. ma már a videókban is lehet keresni, a mesterséges intelligenciák fejlődése révén egyre inkább már az elhangzó szövegben, sőt lassan már akár megjelenő képben és feliratokban is, nem csak a címben és leírásokban.

a közösségi oldalak már jó ideje előtérbe helyezik a videós tartalmakat a szövegessel szemben. ezt is tromfolja az élő videó, mert azt mégjobban kiemelik és ajánlják a normál videókkal szemben.

vagyis, ha élőben videózol, azt sokkal jobban ajánlják, de ha videót posztolsz Facebookon, azt is többen fogják látni, mintha csak szöveget posztolsz és pláne kevesebben fogják látni, ha a szöveget sem magán a Facebookon teszed közzé, hanem egy külső oldal linkjét osztod csak meg.


embere válogatja, hogy ki miért ír blogot. ahogy a nevében is van, a műfaj a naplóból született, persze azóta igencsak továbbfejlődött és ma már bármi lehet. viszont naplót leginkább magának, maga miatt ír az ember. sokan írnak blogot csak úgy maguknak, de azért kiteszik a netre és akár még érdekes is lehet, ha rábukkannak az emberek és reagálnak rá valamit. persze minden ilyen nyilvános közlés valahol figyelem felhívási kísérlet. hiszen azért teszi mások által is látható helyre az ember, hogy mások meg is lássák, fel is figyeljenek rá. épp ezért csalódás is tud lenni, ha mégsem figyelnek fel rá, mégsincs reakció...


szokások és beállítottság kérdése is, hogy miért a blogot választják más forma helyett. van akinek sokkal egyszerűbb írni, mint beszélni. én pl. 10 ujjal és még telefonon is gyorsabban gépelek, mint beszélek, így nekem természetesebb írni, mint szövegelni. van is több blogom, amikhez vagy adom a nevem és arcom vagy nem, vagy rólam szól vagy nem.


az is fontos tényező, hogy az írott szövegnél semmi más nem számít, csak amit leírsz, semmi sem látszik belőled, csak a betűk, azok sem fletétlenül úgy, ahogyan te kézzel írod őket. az íráshoz nem kell más, csak egy billentyűzet, vagy kézírás felismerő, ami nyomtatott betűkké változtatja a kézírásod.

az olvasó semmit nem tud belőle olvasás közben, hogy én íráskor épp a budin vagyok, lélegeztető gépen egy kórházban, kádban ázom, Balatonban, vagy egy tengerben, netán zötykölődők egy vonaton, vagy repülőn ülök.

podcastnél már hangban jelenik meg az előadó, amihez minimum a saját hangjával meg kell békélnie és sokaknak már ez sem megy. nem utolsó sorban beszélni, vagy legalább felolvasni sem árt, ha tud az ember és megint csak sokan vannak, akiknek ez sem megy. aztán nem árt, ha tiszta a hang, így kelel egy minél jobb hangú mikrofon is hozzá. nem árt, ha ért az ember a hang szerkesztéshez, ami nem ördöngősség, de mégis csak egy bonyolultabb művelet, mint csak gépelni és megnyomni a publikálás gombot. ráadásul hangfelvételnél jó, ha csend van, nincsenek háttér zajok, lehetőleg visszhang se nagyon. szóval a hangfelvétellel jóval több nehézség lehet, mint az írott szöveggel.

ugyanakkor van, akinek meg az fekszik jobban, hogy csak benyomja a felvétel gombot és mondja, ami eszébe jut, míg írásban sokkal nehezebb fogalmaznia - épp ezért van, aki blogot (sőt könyvet) is úgy ír, hogy felveszi hangban és vagy saját maga legépeli, vagy kiadja valakinek bérmunkába - de ma már egyre több és jobban használható diktáló program is van - ugyanígy írott szöveg felolvasására is egyre jobb gépi megoldások vannak, bár a gépi felolvasás még mindig gépies és a magyar nyelvvel sem mind boldogulnak annyira jól.

podcastem is van, de arra már kevesebb időt szánok, mint a blogra, mert nem tudom akármikor csinálni, csak ha épp üres a lakás és nem nyüzsög körülöttem a család, nem szirénáznak, dudálnak, hangoskodnak az utcán, nem nyírják a füvet a szomszéd parkban, nem veszekednek a szomszédok, nem zúg a mosógép, stb.


a videónál újabb tényezők kerülhetnek képbe, mert ott már nem csak hang, hanem kép is van. ha a beszélő szerepel, akkor már nem csak a hangja hallatszik, hanem ő is látszik. nem csak hangban, hanem képben is számítanak a környezeti tényezők, hogy hol van, rohangál-e körülötte a család, rend van-e a lakásban, milyen könyvek és egyéb tárgyak látszanak a háttérben, na meg hogy ő maga hogy néz ki, mennyire pislog, rendesen felöltözött-e, kócos, vagy megfésülködött, stb. na meg videónál már számítanak a fényviszonyok is. szóval még nehezebb lehet.

persze videónál is kiváltható a hang gépi megolddásokkal, vagy fel lehet venni úgy is, hogy más mondja, a felvett szöveg alá lehet animációt, illusztrációt, vágóépeket, vagy bármi mást tenni, sőt lehet akár videót is feliratozni, szöveg se feltétlenül szükséges hozzá - viszont ezeket kitalálni és jól kivietelezni már jóval bonyolultabb és más jellegű tudást is igényel, ezért mindenképp összetettebb és nehezebb lehet.

vlogom is van (több is), de ott még több a nehezítő tényező, amik miatt mindig visszakanyarodok oda, hogy mennyivel könnyebb csak blogolni...


hogy miért csinálja valaki, az is sok féle lehet. van akinek nem a világhír a célja, csak kiírni, kibeszélni magából a gondolatait. van, akit az sem zavar, ha senki nem olvassa, halha, látja, csak élvezi az írást, beszédet, videót és az alkotási folyamatot.

bár azért általában minenki el szokott egy idő után kezdeni szenvedni rajta, hogy miért nem olvassák többen, amit ő olyan lelkesen közzétsz. minél több időt és energiát öl bele az ember, annál inkább előjön egy idő után, hogy legalább közönsége legyen, majd lehetőleg el is ismerjék, amit csinál, sőt akár meg is térüljön az idő és energia befektetés. hiszen minél tovább és többet csinálja az ember, annál inkább kiütközik egy idő után, hogy ez a sok idő és energia hiányzik máshonnan, ahol hasznosabb is lehetne. pláne, amikor azt látja az ember, hogy mások hasonló műfajban akár még nála rosszabb eredményt alkotva is nagyobb sikereket, sőt akár megélhetést is el tudnak érni vele.

így a legtöbb blog, podcast, vlog és minden ilyesmi oda fut ki hosszú távon, hogy vagy sikerül megélhetéssé, vagy legalább valamilyen bevételi forrássá válnia, vagy különben beleun, belefásul az ember és ha nincs belőle olyan sikerélmény és haszon, ami miatt érdemes tovább csinálnia, akkor egy idő után abbahagyja, akár még törli is, hogy ne emlékeztesse többé a kudarcra.

jellemzően fiatalon, amíg a család eltartja a gyereket, bármilyen időtöltés belefér, nem kell nagyon elszámolni az idővel és energiával, sőt a technikai költségekkel. viszont aki már egyedül él, magát eltartva, vagy pláne saját családban, saját gyerekeivel, másokról is gondoskodva, vagy minimum alkalmazkodva hozzájuk, azoknál jóval gyakrabban fordulnak át az ilyen hobbik kreatív kikapcsolódásból időrabló felesleges nyűggé, aminek ha nincs kellő hozadéka, akkor általábban felhagy vele az ember. persze, ha sikerül bevétel termelő tevékenységgé, vagy legalább az üzleti tevékenységét szolgáló hasznos tényezővé fejleszteni, akkor meg tud maradni a lelkesedés.


(#7 vagyok)

2021. máj. 23. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!