Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Mit szóltok ahhoz, ha egy...

Mit szóltok ahhoz, ha egy munkahelyen több kiló friss élelmiszert dobnak a kukába?

Figyelt kérdés

Nem vendéglátós a szakmám, humán területen diplomáztam, és amíg nincs szakmabeli álláslehetőség, addig elkezdtem dolgozni betanítottként egy hamburgeresnél.

Totál kezdő vagyok harmincas nő létemre, így még a betanulási fázisban vagyok. Így aztán jócskán meglepődtem azon, hogy mennyi ételt, alapanyagot és kész hamburgert dobnak ki a konyhán a szemetesbe, teljesen ok nélkül.

Olyat láttam, hogy félrecsúszik egy nagyon kicsit (nem teljesen) pl az uborka és a paprika a szendvicsben, már megy az egész kész, friss és forró szendvics a kukába, ahelyett, hogy megigazítanák. Vagy pl egy óriási friss, zöld salátalevélnek a széle kb 1 mm-en megbarnul, már megy  az is a kukába. Lecsúszik a szendvics teteje, nem teszik vissza, az is kuka. Maradék uborka a tárolóban nem kerül felhasználásra (előtte 1 perccel még szedtek belőle), hanem azt is kukába dobják, nem a tetejére szedik a következőt. Hozzáteszem, az az uborka még csak meg sem volt szívósodva, teljesen friss, lédús volt, csak úgy kényelmesebb a mozdulat állítólag, ha nem kell felkeverni, hanem csak a kukába rázni.


Én nem értem ezt az eszetlen pazarlást, és nem is tudom, de nem is akarom megszokni, hogy fogyasztásra teljesen alkalmas és friss ételeket a kukába hajigáljak. 

Ti hogy vagytok ezzel, szerintetek ez normális? Ennyire jól él mindenki? 

Ha esztétikailag nem szép valami, azt megértem, hogy nem lehet kiadni,de akkor is miért nem külön gyűjtik pl állatoknak vagy szegényeknek? Vagy ha úgyis kukába kerül, tehát senki az életben fel nem használja, miért nem viheti haza valaki, aki még szívesen megenné? Ha valaki direkt arra játszana, hogy minél többet selejtezzen le ilyen-olyan okokra hivatkozva, hogy többet vihessen haza, szerintem még akkor sem tudna több selejtet összegyűjteni, mint amit most csinálnak.