Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Egy tanár hogy húzza meg a...

Egy tanár hogy húzza meg a határait (részletek lent)?

Figyelt kérdés

Vannak az esetek, amikor a tanár próbál egy magányos vagy egy bánatos diákot felkarolni, hogy beilleszkedjen, jobban legyen, de a pozitív változás helyett azt tapasztalja, hogy a tanuló rosszabbul van, ha nincs probléma, kreál egyet és mindig a tanár társaságát keresi, a határokat átlépve. Ez nem egy konkrét eset, hanem általánosságban.


Abból kiindulva, hogy a gyerekeknél és néhány kiskamasznál még nem alakult ki az ösztön, hogy, hol kell megállni, mik a határok és szíven üti, ha az őt segítő felnőtt visszalép pár lépést, ezt hogy lehet úgy egyensúlyban tartani, hogy a diáknak is segítsen a tanár, de a kapcsolatuk is megmaradjon egészségesnek?


Én gondolkoztam, hogy tanár leszek, de ezzel nagyon sok gondom van. Többször is előfordult, hogy valakinek segíteni akartam és túllépett bizonyos határokat, majd az egész úgy végződött, hogy a mai napig mérges rám; mert én se vagyok tisztában azzal, hogy a "Nem" szócska mikor hasznos és mikor udvariatlan.


Szeretnék segíteni a leendő diákjaimnak, ha megigénylik, de úgy, hogy tényleg segítsek és ne ártsak.


Tanárok, ti ezt hogy oldjátok meg?


Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat!



2019. nov. 18. 19:32
 1/6 anonim ***** válasza:
14%
Egy tanar maradjon tanàr ne jàtszon szülöt
2019. nov. 18. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
53%
Nem tanár vagyok, de egész életemben magányos, kiközösített diák voltam. Nekem nem próbált segíteni a beilleszkedésben egyetlen tanár sem, soha nem is igényeltem ilyesmit. Olyan gyerekként/kamaszként, akit nyíltan és a háta mögött is folyamatosan cikiztek, kiröhögtek és lesajnáltak az osztálytársai pontosan tudtam, hogy csak olaj lenne a tűzre és alaptalan pletykák melegágya lenne, ha bármi közelebbi kapcsolatom lenne egy tanárral, esetleg a tanár próbálná őket rávenni, hogy engem is vegyenek be a társaságba. Szerintem egyszerűen ez a probléma nem a tanárokra tartozik, nem tudják úgy megoldani, hogy ne rosszabb legyen a helyzet végeredményben. Nem mondhatod egy olyan osztálynak, aki évek óta utálja Ferikét, hogy figyu srácok, amúgy Feri tök jó arc, próbáljatok már vele is beszélgetni egy kicsit, mert te másképp látod Ferit, mint ők (ami simán jelentheti, hogy te látod reálisan, de attól még nekik megmaradnak az eddigi előítéleteik és tapasztalataik, amik miatt eredetileg kiközösítették). Viszont az sem opció, hogy megsajnálod Ferit és te barátkozol vele, ha mást úgysem érdekel, mert ez már nem fér bele egy tanár-diák kapcsolatba. Ha pedig eleve nem kerülsz hozzá túl közel, akkor nem is kell hátrálnod, ami miatt megharagudhatna. Az egyetlen lehetőség, amit reálisnak látok és visszagondolva én is örültem volna neki egy tanár részéről az lett volna, ha motiválni próbáltak volna valamivel. Oké, hogy a barátkozás nem megy valakinek, de attól még simán lehet, hogy örömet lelne egy iskolai vagy akár külsős sportban, szakkörben, versenyben, kirándulásban vagy bármiben, amiben potenciálisan sikeres lehet, de magától nem próbálná ki.
2019. nov. 18. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
27%
Nem kell senkit megmentened, itt kezdodik a hatar. A masik meg. A beilleszkedest te hogyan tudod segiteni? Nem parancsolhatsz ra a tobbi gyerekre, hogy legyenek x-el kedvesek.
2019. nov. 18. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

A kezdet kezdetén le kell szögezni, hogy mi történik köztetek, és ez miről szól. Ha látod a gyereken, hogy illúziókba ringatja magát (erre szoktak jelek lenni), akkor meg kell vele beszélni, és emlékeztetni kell arra, hogy a kezdet kezdetén mit beszéltetek meg. Nem kell kegyetlennek lenni, hanem következetesnek, ez a pedagógiai munka alfája és omegája. Azaz neked nem dolgod a gyerek érzelmi világával törődni, neked a következetességet kell betartani, és ennek a szabályai mentén kell foglalkozni a gyerek problémáival.


Tudom, hogy ezt így leírni könnyű, a való életben pedig ott van benned a sajnálat, és hajlandó vagy felrúgni a szabályokat, és közel engeded magadhoz a gyereket. De hidd el, ha látod rajta, hogy hajlamos többet belegondolni, ilyenkor többet ártasz neki! Tudni kell mindig határozottan nemet mondani, ha ezt idejében teszed, lehet, hogy rosszul esik neki, de még mindig jobb így, mintha felelőtlenül hagyod, hogy mindenfélét belegondoljon a dologba, és aztán "lököd el". Ezért kell tudnod, hogy mit csinálsz, és neked kell annak lenni, aki nem az érzelmei alapján cselekszik, hanem a saját szabályai alapján.

2019. nov. 19. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm!
2019. nov. 19. 13:06
 6/6 anonim ***** válasza:

Szerintem nincs baj ha felrugod a szabályokat és nem a tanárja hanem a barátja leszel. Hidd el a tisztelet, a lojalitás csak még nagyobb lesz a diákodban. Mondom ezt olyan diákként akin segített tanárja nem egyszer és a barátommá vált. És nem nem csak beképzelem a dolgot mert nemrég meg is beszéltük ezt, oda-vissza megy a segítség köztünk.

Persze a határokat nem árt tisztázni hogy mit tudom én bármi van suliban megbeszéljük de délután nem hivogatsz vagy érted. Hidd el az ilyen diákokban rengeteg hála van, hisz ezek a tanárok a megmentőink.

Csak azt azért tényleg gondold át hogy akarod e ezt, mert ha nem akkor neki se kezdj az egésznek mert ahogy írtad csak rosszabbat teszel...

2019. nov. 19. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!