Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Szerintetek milyen egy jó...

Szerintetek milyen egy jó nyelvtanár (angoltanár)?

Figyelt kérdés

Kamaszok és felnőttek véleménye is érdekel.

Szerintetek milyen a jó nyelvtanár? Milyenek legyenek az órái? Milyen feladatokat adjon? Milyen módszereket alkalmazzon? Hogyan tudná számotokra érdekesebbé tenni a nyelvtanulást? Csak kifejezetten a tananyagra koncentráljon, mert az a fontos, az fog kelleni az érettségihez, nyelvvizsgához, vagy óra közben mondjon érdekességeket (pl. egy szónak az eredetét vagy a kiejtéssel kapcsolatosan valamit, az angol kulturálól valamit, stb.)? Vagy ez nem lenne jó, mert nem érdekel titeket? Beszéltessen órán sokat vagy ne? Szeretitek a játékos feladatokat is vagy nem szükséges és inkább ne legyen?

Mindent írjatok le, amit erről gondoltok, érdekel.


2019. jan. 7. 20:19
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Mindenekelőtt szeretném elmondani, hogy ez saját szubjektív vélemény lesz, valamint diákok véleményének egy kis szelete. 10-12 diák, -valamint a saját véleményem összegénél átfogóbban nem tudok hozzászólni...



Úgy tapasztalom, hogy a diákok számára fontosabb a szakszerűség, mint azt elsőre gondolnánk. Elvárják, hogy pontosan, lényegretörően és következetesen EL LEGYEN MAGYARÁZVA, hogy melyik szót milyen okból írjuk vagy ejtjük aképpen, ahogyan. Sokszor az okokra kíváncsiak, szeretnek tisztában lenni a szabályokkal. Fontos számukra, hogy tisztában legyenek az elvárásokkal, hogy mit kell tudniuk - akár egy közelgő dolgozatban. Az érdekességek rendkívül izgalmasan hathatnak, viszont - meggyőződésem alapján - én nem tenném be őket bele napi szinten az óra anyagába. Mert bármennyire felkelti az érdeklődést és könnyen, szívesen megtanulják, könnyen el is felejtődnek. Ez pedig a tananyag "alapvető" részének a rovására történne... Az érdekességeket, angol kulturális elemeket sokkal célravezetőbbnek tartom egy tanulmányi kirándulás keretein belül megismertetni a diákokkal. A játékos feladatok mindig kétélű fegyverek, mert vannak, akik egyszerűen imádják az adott játékot, mások számára viszont kellemetlenül hathat. Az adott szabályok másképp hatnak a gyerekekre. A játékos feladatok mindig érdeklődést szoktak kiváltani, "szélsőségesen": vagy nagyon tetszik, vagy nagyon nem. Ha ezeket alkalmazod, mindig érdemes figyelni a reakciókat, hogy mekkora sikere van, milyen a fogadtatás. Sűrűn tapasztalom, hogy mivel az érettségi, és az esetleges nyelvvizsgák nagyon feszélyezik a tanulókat, MINDENKÉPPEN szeretik tudni, hogy mi az a tudásanyag, ami(hez hasonló) szerepelni fog a tételekben, hogy mennyi tudással kell rendelkezniük. Mert egyszerűen a nyomás mellett nem tudják azt érezni, hogy megfelelő lenne a felkészültségük... Bármennyit is tudnak, úgy érzik, nem lesz elég... Ezért erre mindenképpen nagy hangsúlyt kell fektetni a tanórák során. A beszéltetéssel óvatosan kell bánni. Természetesen elengedhetetlen részét képezi a nyelvóráknak. A tanárnak viszont pontosan ismernie kell mind az egyének, mind az osztályközösség aktuális "nyelvi szintjét". Mert lesz, aki órákig tudna tökéletes nyelvhelyességgel beszélni, mások pedig meg sem mernek szólalni... Beszéltetés terén nagyon fontos, hogy KIS LÉPÉSEKBEN, EGYSZERRE fejlesszük a gyerekeket.



Remélem, tudtam segíteni... :)

2019. jan. 7. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Te szeretnél az a jó angoltanár lenni? Még nem tanítasz, vagy már igen, de nehézkesen megy a gyerekek érdeklődését fenntartani? Ha igen, mit látsz rajtuk? Túl sokat tudnék erről írni, úgyhogy segítene, ha picit jobban átlátnám a szituációt.
2019. jan. 7. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Igen, angoltanár szeretnék majd lenni (még nem vagyok az) és azért érdekel ez a dolog.

#1 köszönöm a kifejtős választ.

2019. jan. 7. 21:41
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Ami szerintem nagyon fontos, hogy ne a tipikus korlátolt, szómagolós, végletekig ismétlős, túlzottan nyelvtan orientált módszert alkalmazza. Semmi értelme, így maximum a következő dolgozatig fog tudni a diák az adott nyelven. Szerintem sokkal jobban rá kéne menni a beszédre. Kit érdekel, ha véletlenül rosszul használsz egy igeidőt, sokkal fontosabb az életben, hogy magabiztosan beszélj nyelveket. Nem kellene ennyire azt nyomatni, hogy de igenis értsél minden egyes szót, amit neked mondanak, mert fölösleges mindent szó szerint fordítgatni fejben. A legtöbb esetben a szövegkörnyezetből kikövetkeztethető az ismeretlen szó jelentése, a legtöbb nyelvtanár mégis a szavakat magoltatja a diákokkal. Mindig egyes szódogákat írtam, pedig folyékonyan beszélek angolul. Egyszerűen nem tudtam pontosan lefordítani a szavakat, hiába értettem a jelentésüket. Meg a nyelvtant tolják még nagy túl. Teljesen fölösleges olyan igeidőket megtanulni, amiket maguk az anyanyelvi angolok sem használnak. Emlékszem, gimiben volt, hogy hónapokig ugyanazt az igeidőt ismételgettük, mert a fél csoport nem tudta felfogni, mire jó. És mielőtt bárki megtámadna, nem, egyszer sem kérték nyelvvizsgán, pedig majdnem mindenkinek lett legalább középfokúja, én személy szerint pedig kétszer nyelvvizsgáztam angolból, közép és felső fokon. Szóval szerintem a jó nyelvtanár ezekre figyel, és mindemellett érdekessé, élvezhetővé teszi az órákat. Nekem például nagy kedvencem volt az utolsó angol tanáromnál, hogy minden hónapban kellett prezentációt tartani. Általában volt egy megadott tágabb téma, és azon belül mindenki választhatott. Volt, hogy a történelem legfurcsább divattrendjeiről adtam elő, volt, hogy Mexikóról, és volt, hogy átmeneti tetoválásról. Rengeteget bővült a szókincsem, megtanultam prezentációt tartani és rengeteg új, érdekes információt tanultam. De tartottunk vita órákat is, ilyenkor kettéoszlott az osztály, meg volt adva, hogy az adott témában kinek mi mellett kell érvelnie, és mindenkire sor került. Megtanultam egy csomó vitában használatos, udvarias kifejezést, mivel nem én választottam, hogy mi mellett érvelek, tágult a látóköröm, és jól éreztem magam közben. Szerintem így lehet jól nyelvet oktatni.
2019. jan. 7. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Beszéd orientált.


Felnőtt fejjel bent ülök egy ragyaverte OKJ-s angol órán és a tanár a szavak / mondatok jelentésere kíváncsi MAGYARUL. Felolvasni nem kell, megszólalni angolul nem kell, kevéske nyelvtant kérdez dolgozatban. ISZONYATOSAN gáz.

A gyakorlatban mire használja az ember a nyelvet?

- külföldiekkel beszélget (őket aztán végképp nem fogja érdekelni, hogy a vonatállomásra in vagy at érkezel meg)

- érdeklődő levelet írni (milyen állapotban van-a cucc, mennyi lenne ide a szállítási díj stb.)

- panaszlevelet írni (hibás cuccot kaptam, nem azt küldték, nem érkezett meg stb.)

- esetleg CV, motivációs levél

- filmnézés, sorozatnézés

- esetleg szakirodalom


Másrészt: gimis korosztállyal már bőven lehet tárgyalni: ki szeretne abból a nyelvből érettségizni, nyelvvizsgázni és abba az irányba alakítani picit a tananyagot. (Anno angol fakultációra jártam, mindenkinél cél volt a nyelvvizsga, de csak egy töredéke akart angol vonalon továbbtanulni.)


A játékos feladatok... megint ott vagy, látod mire vevő a nép. Nekem a két kedvenc feladatom, az volt, amikor mindenki egy mondatott tett hozzá egy történethez, a másik, amikor halloweenkor kaptunk egy marék szót és abból kellett valami horrort írni :D

2019. jan. 8. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Én élből kerülöm az olyan tanárokat, akik idióta játékokkal, dedós feladatokkal akarnak tanítani.


Csak kiröhögtetik magukat. Bohócok.

2019. jan. 23. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
0%

Ja meg amikor angolul magyarázzák a nyelvtani szabályokat mert azt hiszik ettől megértik a tanulók :)


Hülyék.


A tanuló meg csak bólogat, anélkül hogy értené :D

2019. jan. 23. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
0%

A prezentáció is egy baromság, mert azzal aztán nem fogod megérteni a műveltető szerkezetek funkcióját vagy hogy hogyan használd a függő beszédet.



Nyelvtant tanítani KELL. Aki ezt ellenzi, egyszerűen lusta tanulni csak nem vallja be.


Sőt, az a tanár, aki nem tanít nyelvtant, szerintem maga se érti azt, így inkább el se magyarázza.

2019. jan. 23. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A prezentáció max speaking + vocabulary fejlesztésére jó. Ami jó dolog, persze. Csak nem nyelvtanra.
2019. jan. 23. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
#6-9: A magyar nyelvtanárok által oktatott nyelvtannak a kilencven százaléka teljesen fölösleges. Maguk az anyanyelvi angolok sem használják a nagy részét, mi mégis elvárjuk a diákoktól, hogy kenjék-vágják a Past Perfect Continuoust. Fölösleges. Még a nyelvvizsgán sem ezt kérdezik, a való életben pedig pláne nem lesz rá szükségük. A jelenleg gyakorlatban lévő módszerrel nem tanulnak meg angolul az emberek. Ha tudnád, hány olyat ismerek, aki 10+ éve tanul angolul, mégsem tud még csak útbaigazítást sem kérni, nemhogy magabiztosan társalogni mondjuk a külföldi kollégákkal. Pedig erre lenne szükség, nem tökéletes ragozásra. Az olasz főnökömet pont nem fogja érdekelni, hogy nem tökéletesen használok egy igeidőt, az viszont annál inkább, ha nem tudok neki összefüggően beszélni az éppen aktuális projektünkről. Az meg, hogy angolul magyaráz a tanár, csak a hasznára válik hosszútávon a diákoknak. Így egy idő után rááll az agyuk, és nem kell majd folyamatosan fordítgatni magukban a szöveget, hanem anélkül is érteni fogják. Minél fiatalabb a diák, annál hatékonyabb ez a módszer. Az öcsém két évig járt Németországban iskolába hat éves korától majdnem nyolc éves koráig. Abszolút nulla nyelvtudással kezdett, egy szót sem értett. Most folyékonyan beszél németül. Kénytelen volt megtanulni a nyelvet, ahogy beszéltek hozzá. Ugyanez akkor is működik, ha csak a nyelvórákon vannak kitéve a nyelvnek, még ha nem is ugyanolyan szinten. Szóval szép, és jó, amit írsz, csak az a kár, hogy nem túl hatékony módszer.
2019. jan. 23. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!