Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Ételek, italok » Alkoholmentes italok » Kávét vagy energiaitalt igyak?

King balu kérdése:

Kávét vagy energiaitalt igyak?

Figyelt kérdés
okt. 6. 09:37
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
Azt.
okt. 13. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
#6 Az egyetlen káros dolog, ha reggel (ébredés után) iszol kávét vagy szárnyasitalt. A kortizollal kialakuló csetepaté a szervezetben hosszú távon károsító hatású, s amikor az első tünetek jelentkeznek, már nehezen visszafordíthatók a hasnyálmirigyet károsító folyamatok. Az ébredés és az első koffeinlöket között teljen el legalább 3-4 óra. Ne másoljátok Alain Delont a "Ne ébreszd fel az alvó zsaru" c. film legelején történtek kapcsán, amikor neki először le kell döntenie egy levesescsészényi híg francia fekete löttyöt, hogy egyáltalán kommunikatívvá váljon.
okt. 13. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim válasza:

Páran rátapintottak a lényegre. Először is, reggel éh gyomorra egyiket sem érdemes. Legalább 1 teljes értékű étkezés (bőséges reggeli normális makrotápanyag tartalommal) történjen meg az első kávé vagy energiaital fogyasztása előtt. Másodszor, a koffein egészséges keringési rendszert és szívritmust alapul véve, mértékkel fogyasztva (kb. 100mg/ alkalom) önmagában nem rejt különösen nagy kockázatot, életvitel szerű fogyasztás mellett sem. Az energiaitalok rendkívül magas cukortartalma, és a korai készítmények magas taurin tartalma volt az, ami relatíve rövid idő alatt, életvitel szerű fogyasztás mellett maradandóan képes volt károsítani a szívet és az érrendszert. Továbbá van egy harmadik tényező amit érdemes figyelembe venni, a felnőtt lakosság nagy része az egészséges, kiegyensúlyozott emésztéshez és érrendszerhez (érfalak rugalmassága, vérsűrűség, stb.) szükséges minimális folyadékmennyiség felét sem (!) viszi be a nap folyamán. A koffein pedig megfejeli ezt egy erős vízhajtó hatással. Ezt a követlen környezetemben is az emberek legalább felénél tapasztalom, felnőtt nők napi 0,5-1 liter, felnőtt férfiak 1-1,5 liter folyadékot fogyasztanak, amiben a napi 2-3 kávé már benne van. Nem akarok ódákat zengeni, de a leírt számok minimum duplája, rendszeresen sportoló, vagy fizikai munkát végző egyének esetén legalább triplája a napi bevitel. Kávénként érdemes hozzácsapni egy pohár vizet.

Önmagában a fekete kávétól vagy cukormentes energaitaltól nem lesz bajod, értelem szerűen ha nem napi 5-10 adagot iszol. Talán a cukor mentes energiaital az ízesítés és színező anyagok miatt magasabb kockázattal bír, de ha megnézed miből mennyit tartalmaz, elhanyagolható mennyiségekről beszélünk.

okt. 14. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!