Kezdőoldal » Ételek, italok » Egyéb kérdések » Baristák? Nem tudok 2 egymás...

Baristák? Nem tudok 2 egymás követő konzisztens eszpresszó kávét lefőzni - részletrk alább... Valaki megszakértené az ügyet?

Figyelt kérdés
Helló! Azzal kezdeném, hogy kezdő vagyok... 2 hete ujjíjottam be egy LELIT ANNA PL41TEM -t, illetve hozzá egy 1ZPRESSO JX-PRO -t. Küszködök... Nem tudok konzisztens shotokat csinálni... Terméstetesen grammra pontosan kimérem az örlemény mennyiségét - hirtelen nem is jut más eszembe, amit a kezdő baristáknak ilyenkor javasolni szoktak... Az örleményt, miután beleszórtam a szűrőkosárba, egy fogpiszkálóval kicsit megkavargatom, elegyengetem, majd a szűrőtartó alját egyszer az asztallaphoz koppintom, végül rendes, igazi tömörítővel egyenletesen tömörítem. Pre-infusiont nem csinálok. A teknikát nem variálom. Az őrlemény finomságát nem változtatom. 14gr/30gr a recept, legutóbb 20mp alatt készült el, előtte 26mp... Elvileg az őrlő eléggé konzisztensen őröl - ezt kizárva, csak a tömörítésre tudok gyanakodni... Érdemes lenne beujjítanom egy egyengetőt (leveling tool)? Mielőtt lefőzöm a kávét, engedek egy kis vizet távozni a gépből, és megvárom, amig a PID szerint újra eléri a beállított hőmérsékletet. Javaslat...???

2021. okt. 12. 18:07
 1/5 anonim ***** válasza:
40%

Nem lehet, hogy szar a gép?

Nincs valami kávéprofi ismerősöd, akit meghívhatnál magadhoz tesztelni?

2021. okt. 12. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Remelem nem szar a gep...


Draga baratom, ha lenne ilyen ismerosom, gondolod, nem itt kerdeznek... :)

2021. okt. 12. 20:22
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

PH-n keress rá a hardcore café topikra, ott kapsz szakmai válaszokat.


Amit a leírtakon kívül még tudni kellene, hogy milyen kávéval próbálkozol, milyen a csapolás (bár gondolom nem naked karral próbálkozol, az jobban mutatná a hibákat) és pontosan mi a probléma a végeredménnyel.