Kezdőoldal » Ételek, italok » Egyéb kérdések » Gimnáziumba járok és pilóta...

Gimnáziumba járok és pilóta szeretnék lenni (lehetőleg teher vagy személy szállító, vadász nem nagyon). Mire kéne odafigyelnem (pl. gerinc, fogak, fizikai állapot)? És milyen iskolát kéne választanom?

Figyelt kérdés
most 10.be járok. Mely tantárgyak a fontosabbak?
2009. jan. 12. 14:49
1 2
 1/14 anonim válasza:
100%
Huhh igazán én se tudok valami sokat mondani. De Miskolcon van egy pilóta képző( oda jár ismerősöm). Nézz szét [link] itt.
2009. jan. 12. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
92%

szerintem a fizika az egyik nagyon fontos. hogy mire figyelj oda? a jó kondicióra. vagy is tuti lesz sport felvételi is. fizika és matek szerintem az egyik legfontosabb.

csak azért gondolom mert mikor én érettségiztem én fizikát válsztottam (nem tudom miért lány voltam és nem is abban tanultam tovább, de azt szerettem) és az érettségi elött egy szakdolgozatot kellett írni szabadon választott volt, és én a repülést válsztottam, nagy sikere lett mert a repülö állatoktól kezdtem , és maga a repülés egész fizikai mivoltját vetettem papírra.

szóval nemek repülés = fizika

2009. jan. 12. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
A szemed épségére is figyelj oda, reflexek, azonnal helyt kell állnod, bármi történik. Hirtelen ezek jutottak eszembe. Bár én nem leszek pilóta, de visszanézek majd, hátha szakértő is válaszol, mert kíváncsi vagyok, tényleg mi kell ehhez :-)
2009. jan. 12. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
84%
úgy kb 40 millát kaparj össze ha cask magadtól szeretnél pilóta lenni. (ebbe benne van az összes vizsga repülési idő stb stb) Másik út, hogy valami műszaki pályát választol, és emellett elkezded tanulni a repülést önszorgalomból. Ezután jelentkezel vmi nagy küföldi légitársaságnál és ők majd kiképeznek a saját költégükön, amit majd levonnak a fizudból az évek során. Azt nem tudom pontosan, h a légitársaság az alapoktól megtanít-e vagy már csak konkrétan 1 nagygép vezetésére. De ez is olyan mint a motor jogosítvány. Szépen lassan lehet csak fentebb haladni. Először kis vitorlázó majd egyre komolyabbakból lehet vizsgát tenni
2009. jan. 12. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Mo.-n 4-5M a polgári pilóta teljes képzése. (: de azért köszönöm a hasznos választ.
2009. jan. 13. 18:14
 6/14 anonim válasza:
100%

Ha jó vagy matekból/fizikából jelentkezz a Nyíregyházi Főiskolára, légiközlekedési-hajózó képzésre, mert itt az államilag támogatott főiskolásoknak a gyakorlati repülést is fizetik. Csak megjegyzem, fel kell kötnöd a gatyát, mert idén is 457 volt a ponthatár, és csak 5-6 embert vesznek fel. (Meg van egy orvosi és egy pszichológiai vizsgálat is, ezen a jelöltek felét ki szokták szórni. Az orvosi nem probléma, ha nem vagy epilepsziás, mind a 4 végtagod funkcionál, nincs szívpanaszod, és a szemüveged nem több mint +/- 3 dioptria, akkor alkalmas vagy. Tömött fogad is lehet, sőt vadászpilóta is lehetsz tömött foggal, negyedenként 2 tömött fog és 1 hiányzó fog megengedett.)

Ha magánúton csinálod, akkor a hivatásos pilóta szakszolgálati engedélyért (CPL/IR/ME) olyan 10-12 milliót kell leszurkolnod. Akkor 200 órát kell legalább repülni, nappal, éjjel, jó időben, bonyolult időben (amikor csak a műszerekre hagyatkozhatsz) egy és kétmotoros gépeken egyaránt, utóbbival még gyakorolva az egy hajtómű meghibásodásakori teendőket. Ezeket a vizsgákat évente kell megújítani, és persze az orvosi vizsgálatra is minden évben el kell menni.

(4-5 millióból kb. 100 órát tudsz repülni kisebb gépeken, az semmire se jó.)

Utasszállító gépre pedig ATPL vizsgát kell tenni, ez 15 tantárgyból (aerodinamika, légijog, repülés előkészítés, műszertan, stb.) kell vizsgát tenni, legalább 75%-osra. És ha alkalmaz egy légitársaság, ott 1500 órát kell repülni, akkor neveznek ki első tisztnek. (Ezeket az órákat meg a vizsgákat az alkalmazó légitársaság fizeti, de ilyenkor egy ideig alacsonyabb fizetést is kapsz.)

Majd elfelejtettem, ha már nagygépen repülsz, ott se értek véget a vizsgák, félévente van szimulátoros ellenőrzés, ha nem sikerül, automatikusan eltanácsolnak, évente meg orvosi vizsgálat, ha azon valami bajod kialakul, szintén más munka után kell nézned.

2009. szept. 27. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim válasza:

már most elkezdheted a képzésedet...

Tényleg így van

Én 16 vagyok, és már ppl(a) vizsgám van

Nagyon sok lépésen kell végigmenned, az első a vitorlázórepülői. ezt most novemberben elkezdheted.

Itt van minden fontos:

[link]

2010. márc. 8. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
köszönöm. ezt már én is nézegettem. (: talán sikerül rábeszélnem a szüleimet..mert elég húzós áraik vannak (;
2010. márc. 8. 19:05
 9/14 eros.geri válasza:
Nos mivel egy diplomás ember mostanában nem tud magával mit kezdeni ezért azt ajánlom neked, amit én is fogok csinálni a pilóták ugyanolyan emberek ők is elvégezték nem kell megijedni tőle. Gimnáziumban nagyon jól tanulj meg angolul felsőszinten és érettségi után menj ki hajóra dolgozni mert 2 év alatt összetudsz szedni 12 millió forintot ami elvisz a ppl-től az atpl-ig. És mostanában már elég a középszintű végzettség a pilótáknál és elmondom, neked nem lehet főiskolán meg tanulni a repülést a nyíregyházi fősuli csak alapot ad maximum ME-ig és ennyi csak külön cégnél tudsz meg tanulni nagyrepülővel repülni például a Cavok-nál! A fogaknál különben 5 betömött fogad lehet! Gerincferdülésed ne legyen!!
2012. jan. 2. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim válasza:
A nyíregyházi fősulin mindent megkapsz a nagygépes típusvizsga kivételével. CPL, IR, ME, MCC, CRM, ATPL elmélet - már többen vannak a Wizz Airnél, akiket nyíregyházáról vettek fel, és nem volt nekik több, mint amennyit megszereztek a főiskolán.
2012. máj. 14. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!