Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Adtok borravalót, ha sokat...

Adtok borravalót, ha sokat késik a futár?

Figyelt kérdés

Ez igazából már a 2. esélye az étteremnek (több nem lesz).

Első alkalommal 1,5 órát írtak szállítási időnek, oké. Amikor már a 3. órában jártam felhívtam az éttermet érdeklődni, hogy mi történt... Döbbenten közölték, hogy az ő rendszerükben már 2 órája leszállították az ételt és át is vettem. Letették, felhívták a futárt és visszahívtak engem (ezért adtam egy új esélyt ma), hogy a futár elvileg lerobbant, csak a rendszerben megjelölte, hogy már járt nálam, de már átadták egy másik futárnak, hamarosan érkezik. Így 3,5 óra lett a 1,5 órából, nem adtam borravalót.

Ma rendeltem újra, de 40 perce késik. Valószínűleg soha többé nem rendelek innen, de a múltkori telefonbeszélgetésből egyértelműen kiderült, hogy a futár a hibás (meg teljesen kihűlt az étel is)... még adok neki 20 percet (így összesen 1 óra késés lenne ma), ha nem akkor felhívom az éttermet, hogy megint eltűnt valamerre az étel.

De visszakanyarodva a kérdésre: ti 1+ óra késésre adtok borravalót?



2020. máj. 23. 14:38
A kérdező szavazást indított:
Igen, minden körülmény között.
Nem, túl sok a késés.
66 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
83%
Nem. Borravalot akkor adok, ha elegedett vagyok az etterem altal nyujtott szolgaltatassal.
2020. máj. 23. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
85%

Lehet csak kamuzott az etterem es nem is a futar a hibas. Nem kell mindent elhinni amit hallasz.


Miert jelolte volna kiszallitottnak a rendelesed, ha szolni kellett egy masik futarnak, hogy vigye tovabb ... ez hazugsag, hiszen a futarnak hivnia kellett egy masik futart, tehat a ceg mindenrol tudott csak a futarra kentek a dolgot.

2020. máj. 23. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
82%
át se venném már
2020. máj. 23. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
85%
Attól függ. Eleve rossz szokásnak tartom ezt a borravaló adogatást, mert a legtöbben várják, és ha nem adsz jó zsírosat, akkor "smucig" alak vagy. Ettől függetlenül, általában szoktam borravalót adni, kivétel amikor nincs több pénz nálam, vagy nem tartom szükségesnek és/vagy úgysem veszem igénybe a belátható jövőben az adott szolgáltatást. (GLS-futárnak pl. alapból nem szoktam, mert egy ott dolgozó ismerősömtől tudom, mennyit keresnek...)
2020. máj. 23. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
86%

A második hozzászólónak van igaza. Az étterem valószínűleg elfeledkezett a rendelésről, de ezt uyge ciki lenne bevallani, hát rákenték a futárra.

Szoktam mindig adni borravalót, bár sosem kesnek.

2020. máj. 23. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
72%
Én adok, mert nem a futár tehet róla hogy az étteremben nem készítették el időben. Persze én is pipa vagyok, de mikor látom hogy futár is zaklatott a késések miatt nem vonom meg tőle azt a kis aprót.
2020. máj. 23. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
65%
Múlt hétvégén mi is így jártunk. Ráadásul a blokk szerint közel másfél órával azelőtt elindult a futár, hogy hozzánk elért. Elhiszem, hogy sok címe van, de erre mi se adtunk borravalót. Aztán mikor megérkezett, megállt az út túloldalán, majd felhívott, és az autó mellett megvárta, amíg odamegyünk, még a kapuig se jött el.
2020. máj. 23. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
86%

Én egy kicsit elfogult vagyok, mert vendéglátós vagyok, szóval róla elmondható, hogy általában adok.


Önmagában még a 1 órán felüli várakozás se lenne akadály, ha arra a rendelés leadásánál felhívnák a figyelmem , hogy sok a rendelésük, csúszásban vannak, úgyhogy akkor rendeljek, ha ez nem jelent problémát.


De!

A te eseted lehet a futár hibája, lehet a rendszer hibája, ezt nem lehet tudni, az, hogy milyen dumával pattintják le magukról a felelősséget, semmit nem jelent.

Mindenesetre egy ilyen 3,5 órás baki után nem hogy borravalót nem adok, vendéglátósként mondom, hogy alap lett volna vagy a rendelést ingyen kivinni, vagy ha túl nagy összegű volt a rendelés, akkor minimum egy desszertre vagy hasonló gesztus értékű kompenzálásra meghívni a megrendelőt!


Összességében azt tudom mondani így bő negyed évszázadnyi vendéglátás után, hogy jó jó, hogy a futár jattból él, meg élni és élni hagyni, de van ennek az éremnek egy másik oldala is!


Ha egy céggel folyamatosan bajok vannak, azt nem kell sajnálni, bukjon!

Elkeserítően sok dilettáns kontár jött ment senki akar pénzt csinálni vendéglátásból, és az ilyenekre semmi szükség.

Nem kell hibásokat, meg bűnbakot keresni, ha visszatérő problémák vannak, akkor ott a fejétől bűzlik a hal, egyszerűen rossz a működésnek a konstrukciója, rosszul épül fel.

Nincs elég futár, szar a járműpark, mert a tulaj 3 forintot nem forgat vissza.

És az ilyen szarrágó cégek olyan vállalkozóknak jelentenek konkurenciát, akik lehet, hogy mondjuk 10-15%-kal drágábbak, de azért drágábbak, mert annyival kerül többe fenntartani egy működőképes rendszert.


És majdnem biztos vagyok benne, hogy ha 3 óra várakozás után megkérdeztem volna, fizettél volna e 10%-kal többet, hogy 1 órán belül megkapd, forrón, frissen, simán belementél volna.


Szóval röviden: A piacverseny szellemében, nem, nem adok jattot, nem azért, hogy kitolja a futárral, hanem azért, hogy semmilyen módon ne finanszírozzak egy ilyen céget.


Ha senkitől nem kap jattot a futár, majd elmegy máshova dolgozni, ahol adottak a feltételek. Meg a kollégái is.

Az ilyen életképtelen egységeket meg elintézi a természet.

2020. máj. 23. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim válasza:
26%
Óvatosan azzal az étellel, már ha smucig vagy és már volt probléma velük ami szóvá is tettél. Esetleg megfűszerezhetik a kajád, egy kis nyállal. Barátom mesélt pár dolgot, nem árt jóban lenni velük. Nem javaslom hogy átvedd az ételt, ekkora hanyagság után,ráadásul nem is először esik meg.
2020. máj. 23. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Nem egy olcsó hely, első alkalommal 15 ezret fizettem, most "csak" 7000 forintot. 58 perc késéssel megérkezett a futár most egyébként.

Én is dolgoztam étteremben (egyetemistaként), így megértem a késést, nem 5 perc miatt akadtam ki. Sőt, azt is tudom, hogy nálunk a futárok nem a jattból éltek... Régen ez talán igaz volt, de ma már nem, a járvány kezdetén rengeteg álláshirdetést láttam futároknak, konkrétan jobb volt az órabérük mint az enyém jelenleg, csak én már más területen dolgozom és nincs jatt.

A blokkokon is az szerepel, hogy az ételek a leadásuktól számítva kb 30 és 40 perc alatt készültek el (és ha megmaradt az a rend, miszerint csak akkor ütjük be az étel árát a gépbe, miután kész van és a futár toporogva vár, akkor én nem az étterem csúszását tartanám felelősnek emiatt). A pocsék futárválasztás nyilván megint az étterem hibája valahol, értem mit mondotok, valószínűleg tényleg utoljára rendeltem innen.

2020. máj. 23. 17:58
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!