Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Ezotéria » Agykontroll » Meditáció. De hogyan kezdjem?

Meditáció. De hogyan kezdjem?

Figyelt kérdés
Pár napja próbálnék meditálni, de egyszerűen mindig bezavar valami. Vagy a párom tüsszent, mocorog, v a gyerek csörömpöl v rámjön, vagy álmában felsír stb. Legtöbbször meg valahol pl a vállamon viszket, megvakarom, utánna az államon stb.. Nem tudok koncentrálni ezek miatt. Segítsetek, h sikerülne ezt leküzdenem h tudjak meditálni? Nem tudom h ne figyeljek rá.

2015. nov. 24. 23:06
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Illetve mikor érdemes belekezdjek? Többségében este , lefekvés elött szoktam megpróbálni. Nappal sok időm nincs ilyenekre.
2015. nov. 24. 23:08
 2/11 anonim ***** válasza:
Hallgass zenét közben, az sokat segíthet.
2015. nov. 25. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

ha ilyen csekélységek képesek kizökkenteni,akkor egyenlőre nincsen semmiféle önfegyelmed.

a buddhista szerzetesek úgy nehezítik ezt,hogy a meditáció alatt kiszámíthatatlan időszakokban megráznak egy irdatlan kolompot,vagy akik a zenét játsszák direkt elrontják az ütemet,vagy belefújnak egy paráztató hangú bivaly erős kürtbe hogy megpróbálják kizökkenteni a meditálót.

kezdésként juss el a teljes testi kimerülés fázisába.

erre jó egy kőkemény állóképességi edzés.

edzés végén pedig feküdj el,állítsd be a légzésed,fekvő helyzetben menj végig a végtag és a gerinc ellazító meditáción és amikor ezen túl vagy akkor merülj el önmagadban.

2015. nov. 25. 01:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Legoman ***** válasza:

A viszketés problémát úgy tudod megoldani, hogy nem vakarod meg, ha viszket. Nem foglalkozol vele, hanem koncentrálsz továbbra is azon, amin meditáltál.

Ráadásul, ha a gondolataidat kiüríted a fejedből, akkor kevésbé, sőt egy idő után nem is fognak zavarni a csörömpölések, ha tudsz koncentrálni belülre, és nem a külső zajokkal foglalkozol.

Régen a tesóim is zajongtak folyamatosan, és nehéz volt így meditálni, de sikerült. Kerestem egy csendesebb helyet, és kizártam minden a külvilágból.

Vagy pedig, mint írták hallgass zenét közben.

A zenét viszont, akkor vedd hangosra (amennyire neked még jó), és fülhallgatón keresztül hallgasd. :)

2015. nov. 25. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Az alfábamenés nem meditáció, és a meditációhoz nem szükséges teljes mozdulatlanság és ilyen jellegü koncentrálás, hisz az teljesen más dolog.

Alfábamenés a legkönnyebben délután megy, a délutáni szundi-effektus idején. Tiz percenként lehet testhelyzetet váltani, és ha nagyon viszket, célszerü megvakarni. A többi zajt zárd ki, használhatsz füldugót is, de a túl gyakori vagy hangos zaj elkerülhetetlenül kizökkent, ezért ajánlok egyedüllétet vagy egy külön szobát legalább.

Egyébként a gondolatokat is kontrollálni kell hozzá, pl egy zenére lehet gondolni spontánul, de ábrándozni, képzelődni, tervezgetni nem szabad. Gyakorlatot kell benne szerezni, ami nem egy nap alatt szerezhető meg.

Lényegében a rossz gondolkodás kizökkent egy kellemetlen érzéssel, innan lehet felismerni. Például ez megtörténik ha túlságosan tudomásul veszel bármit, egy képzelgést vagy egy zajt, vagy egy látott képet akár (mélyebb szinteken).

2015. nov. 25. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
megjegyzem én sose csináltam zenére, se visszaszámolásra vagy zuhanó-érzés elképzelésére... csak figyeltem a látóteremre kb, és ellazultam, egyre lejjebb, azt kész.. negyed óránál megjelentek képek, és késöbb, másfél óra múlva már le is bénultam, és egy alvásparalizis lett belöle. Viszont a képekig eljutni is csak fél év után sikerült elöször kb heti 1-2 gyakorlással.
2015. nov. 25. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Legoman ***** válasza:

Az nem meditáció, ha már képek jelennek meg előtted.

A képek az álom kezdetét jelzik, ezek a hipnagóg képek.

Azután mélyebbre került, és alvásparalízis azért lett belőle, mert te majdnem tudatosan álmodtál. Ha még tovább folytatod, akkor sikerült is volna. :)

Mondhatni ez olyan, mint a WILD technika. Éberen kell elaludni.


A meditációnál viszont ébernek kell maradni, és lazítani, majd a gondolatokat kiüríteni a fejedből, és csöndet teremteni. Utána azon meditálsz, amin szeretnél (például az életcélodon, önmagad megismerése, párkapcsolati problémák stb.), vagy pedig csak élvezed a csendet. :)

Ha viszket, azért nem szabad megvakarni, mert akkor már kevésbé leszel laza, ráadásul, ha egy helyen megvakarod, akkor máshol is viszketni fog, és ez így megy tovább, így meghiúsítja a meditációt.

Ha nem vakarod meg, és nem foglalkozol vele, akkor elmúlik.

2015. nov. 25. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Én egyiket se nevezem meditációnak az itt elhangzottakból, a wild technikát se ismerem, de azért azt tudom hogy mi az a tudatos álmodás. Ez nem az, de azt lehet már egy asztrálutazásnak nevezni, ha még abból az állapotból is van arra energiád, hogy kiszabadulj, és pl mászkálj a szobában, vagy kimenj az utcára. Nem csak hogy sikerült volna, sikerült is. Abban egyetérek, tényleg éberen kell elaludni, és ez a vége a mozdulatlan koncentrálásnak.

A második bekezdésre annyit irok, hogy ez sem meditáció, és ez nekem amúgy is unalmas lenne. Meditálásnál ébren ülve, kényelmesen tehát mozogva, nyitott szemmel gondolkozok valamin összpontositva, egy eszmén vagy egy spirituális témán, de semmiképp sem hétköznapi, közönséges dolgokon. Ahhoz már teljesen más adottságok kellenek szerintem.

Ha kicsit viszket, ne vakard meg, de ha nagyon viszket, akkor vakard meg, mert aktiválja a reflexeket úgyis. És kiemelem, 10 percenként lehet mozogni, amúgy nem is szabad kényelmetlen testhelyzetben lenni.

2015. nov. 25. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
És ti milyen testhejzetben szoktatok meditálni? Ülve,v fekve?
2015. nov. 25. 09:25
 10/11 anonim ***** válasza:
A meditációban nincsenek "szabályok". Ha viszket vakard meg nyugodtan :)
2015. nov. 25. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!