Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Fogyókúrák » Egyéb kérdések

A kérdés

Kalóriabázis nem jó?

Sziasztok!


Ezt írja a kalóriabázis:


Szervezeted alapvető működése által napi 1408.86 kcalt égetsz el. Ezt az energiát akkor is elégeted ha egész nap csak fekszel (ez a BMR, angolul Basal Metabolic Rate, azaz alapanyagcsere értéked).

Alapjárat kcal égetésed napi 1691 kcal. Ez azt jelenti, hogy ennyi energiát égetsz el összesen a szokásos napi életviteled által (munka, iskola, stb). Sporttevékenységed ebbe nem számít bele, azt külön tarthatod nyilván a főoldalon, a "Mit sportoltál?" ablakban.


Beállítottam a heti fél kiló fogyást, mi szerint 1141 kalóriát ehetek.

Nos a sporttal az a bajom, hogy sose tudom hány kalóriát égetek. A spinning bicikli jelzésére azt mondta a nő, az 50 perces tekerésre, 320 kcal az erősen túl van értékelve.


Na már most ha én megeszek mondjuk 1600 kalóriát egy nap, és elégetek annyit sporttal, hogy 1141-nél tartsak, ez az 1141 így bőven az alapanyagcsere alatt van, ami 1408 volt.

Ez így normális? Mert mindig azt mondják, hogy az alá nem lehet menni.


Fogyni fogyok, nem is éhezem, a fehérjéből is megvan a testsúlyx2 g, a szenhidrát az 1-1.5gx testsúly.

A heti fél kiló megy le úgy, hogy 1400-at eszem, és sportolok 50 percet naponta (sajna a csoportos órák eddig tartanak..)

Viszont a hasamról nem igen indult meg a felesleg, hiába a ch szegény étrend. Mit lehet tenni, hogy innen is meginduljon, mivel lehet gyorsítani egy picivel?

Egyedül csak a kapaszkodóháj ment le, a derekamból, karomból 1 centi ment le 5 hét alatt, kilóban pedig 2.5, tehát a heti fél kilót tartom..



  febr. 14. 07:18  Privát üzenet  

A válaszok

Amit a kaloriabazis kiírt alapanyagcserére, aszerint egyáltalán nincs miböl fogynod - és ezért van az, hogy az összes többi ellentmondásos.

Ugyanis a rendszer csak azt tudja számolni, amit megadsz neki, ha már eleve túl kevés a súlyod, és ebböl akarsz heti fél kg-ot fogyni, akkor értelemszerüen a számoló logaritmus (mivel ez automatikus) olyan értékeket ad meg, amig problémásak.


Neked nem fogyni kellene, hanem maximum sportolni, meg felkeresni egy pszichológust, mielött elhatalmasodin´k rajtad teljesen a testképzavar!



A válasz 83%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/6Időpont febr. 14. 07:46 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ennyire nem kell túlkomplikálni, számolod a makrókat testsúly alapján, és kiadja a neked szükséges kalóriamennyiséget.

A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/6Időpont febr. 14. 12:04 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Kedves hozzáértő első, nincsen testképzavarom. Attól, hogy a súlyom szerinted normális, én és az ismerőseim látjuk, hogy van rajtam 5 kiló felesleg, ami mind zsírba jött fel, a felsőtestemre, alma alkat vagyok.

De nem érzsem szükségességét, hogy meg kelljen magyaráznom egy általános kérdést..


Nyilván nem a súlyból lévő fogyás az elsődleges számomra, azért is állítottam fél kilóra..

Csak furcsállom, hogy hogy ehetnék fél kiló fogyáshoz a 61 kilómmal csak 1200 kalóriát, mikor az alapanyagcsere elvileg 1400..



# 3/6Időpont febr. 14. 16:38 Privát üzenet

A kalóriabàzis csak matek. Az emberi szervezet bonyolultabban működik, nem egy szàmológép.

Egyél amikor éhes vagy, ha kellemesen jóllaktàl àllj le, figyelj oda a minőségre, hogy mit eszel, fehérlisztet cukrot kerüld, ( ezen belül egyéni), mellette rendszeres mozgàs. Kb ennyi.



A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/6Időpont febr. 14. 16:59 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Egyèl 1500kcalt ès ha jársz suliba dolgozni vagy bárhova de megteszel napi 10 ezer lèpèst az már - 500kcal

A válasz 0%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/6Időpont febr. 15. 00:01 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

A negatív kalória mérleg azt jelenti, hogy összesen legyél negatívban, a mozgással együtt. Pl ha 1400 kcal az alapanyagcseréd, akkor ne egyél 1400-nál kevesebbet. Hanem mondjuk egyél 1600-at, mozogj le 400-at,akkor deficitbe vagy, elvileg fogyni fogsz. Azért persze a szervezet működése kicsit bonyolultabb, több dologtól függ.

Ha csak 5 kg felesleg van rajtad, akkor ne akarj heti fél kilót fogyni. Az azoknak javasolt, akik jelentős súlyfelesleggel rendelkeznek és rengeteget zabáltak korábban.

Az utolsó pár kilót nehezebb leadni. Légy türelmes, hogy aztán meg is tudd tartani az eredményt.



A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/6Időpont febr. 15. 12:44 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
A kalóriabázis szerint egy óra helybenfutással több mint 600 kalóriát el lehet égetni, ez létezhet?
Amikor azt írják (KalóriaBázis), hogy egy 1 egész grillcsirke 179 gramm fehérjét tartalmaz, csak az ehető részeket értik alatta? (részletezem lent)
Kalóriabázis szerint 55g fehérjét kell naponta bevigyek, az nem kevés egy kicsit?
A jég- és a görkorcsolya tényleg annyira kalóriaégető, mint pl. a kalóriabázis mutatja? Vagy csak akkor, ha őrült tempóval végzi valaki?
Ha a kalóriabázis szerint 1468 kalória a napi meg engedett, akkor mennyit kell ennek ahhoz hogy a fogyás be induljon? Nagyon nem vagyok otthon ebben a kalória deficites számolgatásban.
Segítség! Ezt hogy rögzítsem KalóriaBázis oldalon?

Kérdések a Fogyókúrák rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!