Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Fogyókúrák » Egyéb kérdések

A kérdés

A zsír vagy a szénhidrátbevitelem legyen a több?

Próbálok egy megfelelő étrendet összeállítani magamnak, viszont a különböző oldalakon sokszor egymással ellentétes infórmációkat találok.


Szóval az egyik oldal szerint, ahhoz, hogy fogyjak (60-61 kg vagyok) 60 g szénhidrátot, 80 g zsírt, és 120 g fehérjét kell ennem (ez ugye 1500 kcal). A másik oldal szerint szintén 120 g-nak kell lennie a fehérjémnek, kB 120-150 gmnak a szénhidrátnak, és 15-20 g-nak a zsírnak. Mindkét oldalon a 60 kg-os testsúlyommal számoltam, de már teljesen összezavarodtam. Eddig 100 g fehérje, 50 g zsír és 150 g szénhidrátot ettem, de ez már nem használ.


Természetesen edzeni is szoktam. A jelenlegi helyzetre való tekintettel most csak futok, meg otthon tornázok kis súlyokkal. Előtte heti 2x súlyzós edzésem volt, és heti 2 zumba órám.


A célom a zsírvesztés lenne, és a szép, feszes test elérése. Világ életemben mozogtam/sportoltam, viszont az utóbbi időben nagyon össze-vissza kajáltam, ennek meg is látszik az eredménye.


Szóval kérlek benneteket, segítsetek nekem, mert már teljesen elvesztettem a fonalat makrók szempontjából 🤦‍♀️ nem értem, hogy melyik lenne a jobb.


Előre is köszönöm annak (azoknak) akik veszik a fáradtságot, és válaszolnak nekem!🥰


21/L



  márc. 25. 07:21  Privát üzenet  

A válaszok

Nincs jelentősége, ha a fehérje és a kalória jól be van állítva. Amúgy nincs jól beállítva, mert nőknek általában 1200 kalóriát szoktak javasolni fogyáshoz, a 120 g fehérje pedig feleslegesen sok. Azért a 15-20 g zsír kicsit kevés, 30-40 kellene legalább. Az én javaslatom:

90 g fehérje: 360 kcal

40 g zsír: 360 kcal

120 g szénhidrát: 480 kcal

ÖSSZESEN: 1200 kcal

Még egyszer mondom, hogy zsír és a szénhidrát aránya nem olyan fontos. Lehet több is a zsír, de akkor csökkentsd a szénhidrátot. Ahogy neked a legjobb.



A válasz 50%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/6Időpont márc. 25. 09:33 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

^^^^^^^^^^^^

Ahogy az előttem író mondja.



A válasz 63%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/6Időpont márc. 25. 10:20 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Eddig is viszonylag zsírszegényen ettél, ezt már ne csökkentsd tovább. Ha megállt a fogyásod (de még lenne miből fogynod), próbáld meg fordítva: kevesebb ch és több zsír. 100 g fehérje elég, a ch legyen mondjuk 100-120 g (nem finomított), a többi, ami kalóriában belefér, legyen a zsír. 60 g ch szerintem nagyon szigorú, ahogy a 15-20 g zsír is.

A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/6Időpont márc. 25. 10:27 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ez egyéni dolog is. Nekem ugyanannyi kalóriát könnyebb úgy összerakni, hogy 40-40% a zsír és a szénhidrát, és 20% a fehérje (a hivatalos "egészséges táplálkozás" ajánlás 20% fehérje, 50% szénhidrát és 30% zsír). Több szénhidráttal folyton éhes vagyok.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/6Időpont márc. 25. 10:57 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ez azért van, mert nem egyformán működik a szervezetünk, nem mindenkinek ugyanaz az étrend jön be.

Sokan fogynak úgy, hogy ketogén diétát követnek, azaz minimális CH-t visznek csak be, viszont a kalóriák többi részét zsírból viszik be, tehát esznek csülköt, kolbászt, szalonnát, és bejön nekik...

Mások meg, ha nem visznek be legalább 180-200 gr CH-t egy nap, akkor konkrétan rosszul lesznek, nekik muszáj több szénhidrátot enni, viszont a zsíros ételektől epegörcsöt kapnak, stb.

Elsősorban a kalóriákra figyelj, azon belül meg úgy oszd el, ahogy neked jó. Szerintem pl. fogyókúrázóknak a 120 gramm fehérje teljesen felesleges, nem testépítő akarsz lenni gondolom.

A 15-20 gr zsír az nevetségesen kevés, nem tudom milyen oldalon írták, de inkább ne ott olvasgass. Az ilyen szélsőséges elosztásokat semmiképp nem javasolnám annak, aki még csak most próbálgatja, hogy mi a jó neki.

De ha csak simán az összevissza kajálást lecseréled rendszeres, kiegyensúlyozott étkezésre, akkor szerintem nem lesz gond. :)



A válasz 79%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 72%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/6Időpont márc. 25. 12:57 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Szuperek vagytok, nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! ☺️

# 6/6Időpont márc. 26. 09:18 Privát üzenet

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Fiúk! Nektek nem hájas a feneketek? Hogyan tehetnék ellene? (Többi lent).
Mi történik a testemmel ha minden nap megeszek 300 g olajos magvat? Zsírként rakódik rám? Vagy valahol hasznosul? Vagy mi lesz ezzel a rengeteg kalóriával?
Vékony testalkat, zavaró, hasi zsírréteggel? Bővebben lent ⬇️
Ez hány kg hízást jelent?
Brutálisan bezabáltam! Mi lesz velem?
Lehetséges, hogy annyira a hormonjaim dominálnak, hogy a (sertés) zsírtól mégis hízok? Szénhidrátbevitelem 30-40 g naponta, teljes paleot tartok, kompromisszum nélkül. Vagy hogy működik ez?

Kérdések a Fogyókúrák rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!