Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Fogyókúrák » Egyéb kérdések » Az edzés fittness az fogyaszt?...

Az edzés fittness az fogyaszt? Vagy a megkezdése elott kéne lefogynom hogy ne legyek ketszer akkora háj+növelt izomzat?

Figyelt kérdés

Kb 10 kg plusz van rajtam.

Vállban is szélesebb vagyok, nagy a hasam, es tokás kezdek lenni, meg combos.


Szoval arra gondoltam ha neki állok edzeni, akkor még mindezt a térfogatot megnovelem izommal is?


Azaz batár nagy muszklis karjaim lesznek, a toka se tunik el, a hasháj alá meg izom épul es lesz háj+ izom?



Valahol olvastam hogy van ezer féle edzés tipus kardio meg ilyen fura nevűek is. Valszeg az a zsírégető?



Ergo ha elkezdenék edzeni már az sem mindegy hogy mit??


En sima fittnesst aerobick ilyesmit szeretnék. Vagy fogyjak le elotte mert az csak szálkásitana, és a hájat valojában meghagyja?



#edzés elott le kell fogyni?
jún. 21. 18:59
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Egyszerre mennek végbe a folyamatok.

Egyrészt ha sportolsz és tényleg jelentősen (pl heti 3x minimum 1 óra) akkor azzal már égetsz el annyi kalóriát (az étkezés változatlansága mellett, tehát semmiképp ne egyél többet csak azért mert sportolsz) hogy kevesebbet eszel, mint amire szükség van. Emiatt zsírt fogsz veszíteni. Ez meglátszik szemre is, kisebb leszel.

mellette ha nem kardiózol, hanem izomtömeget növelsz pl súlyzós edzéssel vagy bármilyen más célzott gyakorlattal, akkor ott nő az izomtömeged, lassna. tehát pl havonta plusz fél kió izom. A zsír térfogatra sokkal nagyobb (kb 4szeres) mint az izom. Tehát ha egyszerre fogysz (a klóriadeficit miatt) és egyszerre edzel akkor összességében kisebb leszel. Ráadásul a zsír alatti izom fogja formálni a tested és jobban nézel ki.



Az hogy miylene dzést választasz az megint más. Kardió minden, ami felviszi a pulzust és ott is tartja, kb ami aktív helyváltozásal jár (úszás, futás, bicikli, ellipszis térner). Ez javíja az állóképességet, szívműködést stb és éget kalóriát is. Ettől izmosabb nem leszel vagy alig.

Más edzés, ami kifejezetten erőedzés (izomtömeg növelés) pl súlyzós, saját testsúlyos stb szintén éget kalóriát, általában kcisit többet is mint a kardió és mellett épít izmot. Viszont ha emellé nem eszel elég fehérjét, akkor veszíhetsz súlyt izomból és nem zsíból, attól kisebb és kevésbé formás leszel egyszerre.


A tanácsom neked hogy mért le a körméreteidet (mell, has, derék, csípő, comb, vádli) és mérd le egy hónp múlva is. Az is lehet hogy a mérlegen ugyanannyi leszel, de méretben kisebb, mert adzs le zsírt és szedsz fel izmot

jún. 21. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
A sima fitness / aerobick nagyrészt kardió, kisrészt izomtömeg növelő.
jún. 21. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Fuuuuu...

Először állíts össze egy normális étrendet, legyél kalóriadeficitben, kerüld a cukrot, fehérlisztet. Ez legyen az alap ha fogyni szeretnél.

Ha ilyenkor nekiállsz edzeni akkor formásodni fogsz, szebb leszel, nem leszel izomkolosszus.

Nem kötelező, fogyni fogsz anélkül is de lehet hogy nem fog tetszeni a végeredmény. Igazából mindegy hogy milyen edzést végzel, ha hetente 3x rendesen átmozgatod a tested az is bőven elég.

Figyelj a fehérjebevitelre hogy megmaradjanak az izmaid, mivel a szervezet először az izmokat kezdi elégetni, utoljára a zsírt.


Ki kell számolni mindent grammra pontosan, a fehérje beviteled legyen testsúlykilógram*2 grammban, vagyis 60 kilós embernél 60*2=120g, a szénhidrátot tarsd 150g alatt, a zsírt pedig minimálisra csökkentsd, a kalóriakereted legyen 1400-1600 körül, egy átlag ember naponta legalább 2000 kalóriát eléget, a lényeg hogy naponta kb. 500-al kevesebbet vigyél be mint amit elégetsz. Minden élelmiszerre rá van írva hogy miből mennyi van benne szóval jó matekozást!

jún. 21. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Húha

Köszi


Akkor szóval hal rizs zöldség mellett futás mellett egy kis fittness.


Talán igy jo lesz


Jo bonyolult ez az izom/háj kötéltánc

jún. 21. 20:04
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem muszáj rizs. Rengeteg gabonaféle van. Tk kenyér, durumtészta, bulgur, köles, quinoa, hajdina. Én pl a kölest nagyon szeretem mert sok vizet vesz fel és olyan mintha többet ennék.

Hal mellett pedig lehet sovány turo, tofu, tojas, csirkemell, csirkecomb, serteskaraj ezek mind sovanyak a teljessek igenye nelkul.

jún. 21. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, az 1-esnek igaza van majdnem 100%-ban (csak abban nem, hogy a súlyzós edzés több kalóriát éget, mint a kardió - valójában a súlyzós edzés meglepően kevés kalóriát éget), viszont nem úgy néz ki, hogy meghallgattad volna a tanácsait. Sokkal jobban jársz, ha súlyzós/saját testsúlyos edzéseket is végzel (bár az "egy kis fitnesz" nem tudom nálad mit jelent, de nem hangzik túl komolyan), sok szempontból: egészséges csontok, erősebb, ellenállóbb szervezet, az izom akkor is több kalóriát éget, ha nem csinálsz semmit és jó formát ad (nem leszel izomkolosszus, de aggódj). Ha egy jól felépített edzéssel esetleg rögtön a zsír alá is építenél izmot, az a vastagság csak ideiglenes lenne, mert a zsír majd lejön felülről és megmutatkozik a szép forma. De egyébként már a zsír is másképp fog "állni rajtad", látszani fog, hogy edzel. Szóval egy kis ideiglenes vastagodás miatt, ami nem is biztos, hogy bekövetkezik, ne dobd el magadtól azt, ami hosszú távon rengeteg előnyt hoz számodra.


A kajára meg figyelj, hogy változatos legyen (de erről meg az 5-ös írt jókat), mert a hal-rizs-zöldség kombót hamar megunod és előbb vágod sutba, mint az edzést.


Még egy adalék: a folytonos kardióval (pl. az említett futás) fogyás szempontjából az a gond, hogy elég gyorsan hozzászokik a szervezeted, és mindig emelni kell a mennyiséget, hogy elérd ugyanazt a hatást - a végtelenig meg nyilván nem lehet emelni. Szóval ne kezdjél túl nagy távval, pláne, ha nem nagyon futottál.

jún. 22. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%

#6

a súlyzós edzés több kalóriát éget mint a kardió, ez bizonyított. habár ott és akkor nem, de az izmok regenerálódása, ami még két három nap is lehet, az is nagy kalóriaigényű, tehát hosszú távon igen

jún. 22. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

#7


A súlyzós edzés hosszútávon éget több kalóriát, mivel a szervezetnek több energia kell az izmok fenttártásához. A kardió edzés a szívedet pumpálja, így annak gyorsabban kell dolgoznia, így rövid távon több kalóriát éget el. (Csak kiegészítésként(: )

jún. 23. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!