Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Fogyókúrák » Egyéb kérdések » Hi. Ha nem akarok hízni,és...

Hi. Ha nem akarok hízni,és formában akarom magam tartani..ez azt jelenti hogy többé nem ehetek pizzát,csokoládét stb.?! Vagy hányszor egy hónapban ehetek ilyesmit hogy ne hízzak? 19/L

Figyelt kérdés

júl. 20. 22:46
 1/7 anonim ***** válasza:
94%

Egyéni dolog az ilyesmi. Ki kell tapasztalni.

A tesóm, és az apukám pl teljesen hagyományos kajákat esznek, és emellé minden nap esznek csokit, csipszet, péksütit, cukros kólát, meg fantát is isznak, mégse voltak soha túlsúlyosak, inkább vékonyak.

Míg én, az ilyesmiket nagyon ritkán engedhetem meg magamnak hízás nélkül. Maximum havi egyszer, diéta és rendszeres mozgás mellett, amiket szigorúan követnem kell folyamatosan.

És persze ennek van egy másik oldala is. Minél gyakrabban eszi az ember ezeket, annál inkább a függőjévé válik. Nálam legalábbis ez nagy probléma volt régebben a fogyásom előtt. Most már, hogy ritkán fogyasztom ezeket, képes vagyok távolságot, és mértéket tartani.

júl. 20. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:
90%

Mindent ehetsz amíg a kalória mérleged nem pozitív. Amíg nem viszel be több kalóriát mint amit elhasználsz. Vagy ami extra mennyiséget beviszel azt mozgással/sportolassal el tudod égetni addig nincs nagy gond.


Persze érdemes figyelembe venni az egyéni anyagcserét (van aki ugyan olyan könnyen dobja le a dekákat ahogy feljönnek, és vannak akik minden dekával küzdenek vagy a leadással de van olyan is aki a hízassal).

Valamint fontos még hogy az étkezésben legyen rendszer, úgy sokkal könnyebb a súlyt kontrollálni.

júl. 21. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem viszel be több kalóriát, mint amit elhasználsz, akkor rövid távon nem fogsz hízni, akkor sem, ha pizzán és kólán élsz.


A probléma az, hogy ha sok ilyesmit (konkrétan gyorsan felszívódó szénhidrátot) eszel, különösen ha nem mozogsz mellé eleget, azzal évek alatt hazavághatod az anyagcseréd. A gyors szénhidrát miatt mindig gyorsan fog nőni a vércukorszinted, irgalmatlan mennyiségű inzulint kell termelni a hasnyálmirigyednek, a fölös cukorból erőltetett tempóban kell a májadnak raktározható zsírt termelnie (szénhidrátot csak korlátozott mértékben tudunk tárolni, a többletet zsírrá alakítjuk és úgy tároljuk). Ez a megtermelt zsír ilyenkor rossz helyen, a májban és a belső szervekben rakódik le. A szervezeted egyre kevésbé fog reagálni az inzulinra, ez az inzulinrezisztencia, csökken a kalóriafelhasználás, és ha folytatod a korábbi étrendet, elkezdesz majd hízni, végül pedig kialakul a 2-es típusú cukorbetegség. Legalábbis ez a feltételezett útja a 2-es típusú cukorbetegség leggyakoribb kialakulásának.


A folyamatot visszafordítani vagy megelőzni mozgással és egészséges étrenddel lehet. Ugyanis a sport javítja a sejtek inzulinérzékenységét, azt egészséges étrend pedig főleg lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaz, így eleve nem kell annyi inzulint termelned, valamint nem a belső szervekben fog lerakódni a zsír. Önmagában az, hogy a bevitt szénhidrát zsírrá alakul, még nem baj, egyszerűen így tudja tárolni a szervezeted a következő étkezésig. Folyamatosan használsz fel zsírt is, szénhidrátot is normális esetben.


Ha rendszeresen mozogsz és főként lassan felszívódó szénhidrátokat fogyasztasz, akkor pedig semmi bajod nem lesz a mértékletes édességfogyasztástól vagy a havi 1 pizzától se.


A kérdésed a mértékletességnél a mértékről szólt. Ezt előre biztosra megmondani nem lehet, hiszen az egyéni érzékenységünk különböző, és ha sokat mozogsz, akkor édességből is többet elbírsz. A WHO ajánlása az, hogy a kalóriakeretednek maximum 10%-át, de lehetőleg csak 5%-át tegye ki a szabad cukor. Szabad cukornak számít minden hozzáadott cukor, valamint a gyümölcslevek természetes cukortartalma is, mert az is gyorsan felszívódik sajnos.

júl. 21. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ha mértékkel és nem mindennap eszel ilyeneket akkor miért ne lehetne ha kívánod?Mozogni kell minimum heti 3-szor és nem lesz gond
júl. 21. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Több vékony vékony nő akit ismerek - olyanok akik soha nem jojóztak- falja az édességet vagy a cukros tejszínes kávékákat, sütiket, csokikat, bármely napszakban. Viszont nem esznek mást, és megállnak x mennyiségnél, pl egy nap egy tábla csoki. Érdekes dolog ez.
júl. 21. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Avaly89 ***** válasza:

Mindent ehetsz, azért próbálj ne gyorskaján élni, meg azért ne 3000+okat kajálni :D


Mellette mozogj, fuss bicózz, ússz, stb, ami kardio, és jó leszel.

júl. 21. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

Mindent ehetsz, csak mértékkel. Lényeg, hogy a kalória bevitel és az elégetett kalória egyensúlyban legyen. A felhasznált kalóriába beletartozik az alapanyagcsere is, ami legalább 1200-1500 kcal. Ehhez jön még a mozgás. Ha belefér a kalória keretbe, nyugodtan ehetsz néha ilyesmiket is. Lényeg, hogy egészséges, változatos étrended legyen összeségében.

Ha ez megnyugtat, 162cm/48kg vagyok, minden nap eszem csokit (egy sor egy táblából), havonta 1-2 alkalommal eszem pizzát, hetente 1-2x vagy pár hetente eszem a Mekiben. Számolom a kalóriákat. Pizzából sosem eszem egyszerre egy egészet. Egy 32 centis pizzának a felét szoktam megenni, azt is a széle nélkül. Így ha pizzát rendelek, 2 napra megvan az ebédem. Mekiben is megnézem a kalória táblázatot, hogy olyat válasszak, ami belefér.

Nem kötelező kalóriát számolni. Van, akit zavar. Ez esetben jobban kell figyelni a tested jelzéseire. Ne várd meg, míg túlságosan megéhezel, és ne lakj túl jól, egyél lassan, alaposan megrágva a falatokat, odafigyelve.

júl. 24. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!