Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Fogyókúrák » Egyéb kérdések » Orvosilexikon kalkulátor...

Orvosilexikon kalkulátor kérdés! Nem értem, hogyan számoljak? Bővebben lent.

Figyelt kérdés

Nem tudom hogy a közepes intenzitást vagy a rengeszeres sportot jelöljem be mert kb a kettő között vagyok,vagy néha ingadozok,valamikor többet sportolok valamikor kevesebbet.


Arra gondoltam hogy ha a "nem sportoló,ülöfoglalkozású" adatot adom meg és ezzel számolom a napi kalóriaszülségletemet,plusz ehez adnám hozzá amit aznap sportolással elégettem.


Tehát... ahoz hogy fogyjak heti 0,5kg-ot 1188kcalt kell bevinnem ha a mozgásom nulla. Namost ha ezen a napon elégetek még pluszba 600kcalt. Akkor ehetek 1788kcalt és akkor is fél kg fogyást érek el hetente?


És akkor mi van ha aznap megeszem az 1188kcal, elégetek sportal 600kcalt akkor úgy számít hogy aznap csak 588kcalt ettem,és az koplalás?


Köszönöm előre is a válaszokat!


2011. aug. 31. 09:00
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Ez egy ÁTLAGOS, IRÁNYADÓ érték. Napi szintre nem lehet lebontani. Arról van szó, hogy ha rendszeresen mozogsz, általánosságban nagyobb a kalóriaszükségleted.

Az is csak irányadó érték, hogy egy óra valamilyen sport hány kalóriát éget el. Egyrészt mindenhol mást írnak, másrészt attól is függ, hogy csinálod.

Írd be a közepes intenzitást, és ne görcsölj rá ennyire erre a dologra.

2011. aug. 31. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

tényleg elégetsz 600kcalt mozgással..?


ha eszel 1200-at, és elégetsz 600-at akkor nagy a deficit. javítson ki BÁRKI inkább mint rosszul mondjam, de én úgy számolom, hogy:

összes szükséglet (Neked 1200 + sport ~600) és ebből mínusz ~500kcal tehát enned olyan 1300kcal körül is lehetne, és akkor következik a kontroll, hétről hétre figyeled a változást, és igazítasz rajta, mert ez csak nagy közelítés!

tehát: összes kalóriaigénynél durván 500kcal-lal kevesebbet egyél.

2011. aug. 31. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

ahogy Első írta, semmiképp nem kell túlzásba vinni, majd alakítod a ch bevitellel az energiabevitelt később, hogy az a fél kiló fogyás legyen.

ha rendesen edzel és eszel mellette (minőség) akkor az zsír fogyás.

2011. aug. 31. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

"összes szükséglet (Neked 1200 + sport ~600) és ebből mínusz ~500kcal tehát enned olyan 1300kcal körül is lehetne, és akkor következik a kontroll, hétről hétre figyeled a változást, és igazítasz rajta, mert ez csak nagy közelítés!

tehát: összes kalóriaigénynél durván 500kcal-lal kevesebbet egyél.

"


Az 1200hoz miért adjam hozzá a 600kcal sportot,azt ki kellene vonni,nem,mert az 1200kcal az plusszos a 600kcal pedig minuszba jön. Tehát ha 1200kcal eszek és abból lejön a 600 akkor aznap 600kcal a plusz bevitelem,nem?

2011. aug. 31. 09:15
 5/11 bix ***** válasza:

aczél az energia IGÉNYT írta. nem a bevittet.


van egy alap energia igényed. ez a reggel felkelsz és csinálod a dolgod vásárolsz stb től kezdődik. emésztés, oxidáció, izommunka, stb, alap helyváltoztatás is igényel energiát de még az alvás is.


bevitt kalória = alap energiaigény + edzéssel elégetett energia => súlyt tartasz. ha kevesebb a bevitt akkor fogysz, de nem szabad nagyon mélyre menni...1200 alá semmiképp...

2011. aug. 31. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 bix ***** válasza:
100%
csak hogy értsd: 1200 kcal az alap igényed pl ennyit elégetsz egy átlag napon. ha mellé mondjuk futással elégetsz 600 kcalt (ami függ az intenztiástól, a dolgozó izmok nagyságától és számától, és még sok mindentől...) akkor egész nap elégettél 1800 kcalt. 4-500 kcal deficit az már elég jó szokott lenni az elején, tehát 1300 kcalt kéne egyél aznap hogy jó legyél. ha ezt előre így kiszámolod akkor utána szépen tervezhető a fogyás, kaja és edzésnaplóval követhető hogy hol tartasz, és esetleg korrigálható sok hiba. pl stagnálsz, akkor megnézheted hogy a kaja túl sok e, vagy elég az edzés intenzitásán esetleg idején növelni.
2011. aug. 31. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Kezdem érteni:)

bix,írtad hogy az elején jó az 500deficit,és a végén? Már a fogyim végén járok ,csak pár kg van hátra,4-5kg.

Akkor csökkentenem kellene a kaján? Edzést már nem igazán tudom növelni,így is a munkaidőmből voltam kénytelen elvenni. (napi 60percet e.trénerezek)

2011. aug. 31. 10:11
 8/11 bix ***** válasza:

e-tréning? az mi?


attól függ mennyi most a kajád. 1300 köré behúzhatod ha többet eszel, de csak fokozatosan. nem csak idővel lehet játszani, az intenzitás növelése éppolyan hatékony lehet

2011. aug. 31. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

ellipszis tréner akart lenni:)

Az intenzitást szoktam növelni,csak mostanába nem nagyon mert iszonyat meleg volt,de már jön a kellemesebb idő.


Amúgy melyik ér többet,pl :fél óra nagyon intenzíven vagy egy óra közepes fokozaton?

2011. aug. 31. 10:18
 10/11 bix ***** válasza:

egy óra intervallumosan:D 20-30 sec ami kifér a csövön hajtás aztán 30-60s nyugis. megfelelő ellenálláson persze, nem a legkönnyebben... ezeket váltogatod.


az a baj hogy az aerob mozgás hosszan tartható de nem elég intenzív, a kardió viszont jó lenne de nem igazán lehet sokáig csinálni:D

2011. aug. 31. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!