Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Fogyókúrák » Egyéb kérdések

A kérdés

Most akkor mi a fontos valaki segítsen? A szénhidrát csekélysége vagy a kalória?

Olvasok mindenfélét és már nagyon össze vagyok zavarodva. Kalóriabázis szerint napi 210 gramm ch-val és 1500 kcal-val fogyhatok heti 0.6 kg-t. Ez így oké? Nem sok az a ch?

  máj. 14. 14:00  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
A kérdező kommentje:

170 cm 93 kg

# 1/14Időpont máj. 14. 14:00 Privát üzenet

Egy àtlag ember, ha amúgy alapvetően egèszséges, csak mondjuk x ideig többet evett, le tud fogyni drasztikusabb szénhidràtmegszorítàs nélkül is.

De pl egy ch intoleranciàs beteg, ha fokozott a probléma, durvàbb szénhidràt csökkentésre van szükség.

Pl egy enyhébb betegség esetében elég lehet 180- 160 gramm szénhidràtra àtàllàs.

Súlyos esetben mint pl nekem, 80-85 g- ra le kellett nyomni a szénhidràtot ahhoz hogy fogyni kezdjek.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/14Időpont máj. 14. 14:11 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A tàpanyagokat kell figyelembe venni inkàbb nem a kalóriàt.

A válasz 54%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/14Időpont máj. 14. 14:13 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kalória az alap. Ha nincs kalóriadeficited, nem fogsz fogyni. A szénhidrát és a többi makró abban segít, hogy a fogyásod minél egészségesebb legyen. Pl. alacsonyabb gyorsan felszívódó ch bevitel mellett nem lesz éhségérzeted. Ha elég fehérjét viszel be, nem fogsz izomból többet fogyni, mint muszáj stb.

A válasz 84%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 81%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/14Időpont máj. 14. 14:19 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Ha fogyni akarsz mindkettő fontos.

A válasz 61%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/14Időpont máj. 14. 14:36 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az én saját és ismerősöm tapasztalatai szerint a szénhidrát csekélysége a legjobb út a fogyáshoz, ha nem akarsz éhezni.


Mert szerintem az 1500 kcal által takarékra áll a szervezeted és amint többet eszel, hízni fogsz.


Én is először kalóriabázissal fogytam le, aztán a dupláját szedtem vissza, amikor már nem bírtam tovább tartani - szerintem baromi kevés dolog fér bele 1500 kalóriába és nem is lehet normálisan leélni egy életet állandó kalóriaszámlálgatással, legalábbis nekem nem ment.


Viszont 210 gramm szénhidrátot én is soknak érzek a fogyáshoz.... Hacsak le nem mozgod.



A válasz 35%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 54%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/14Időpont máj. 14. 15:09 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Nincs olyan hogy takarékra áll a szervezet, és nem fogsz automatikusan meghízni diéta után. Ezeket a baromságokat felejtsük már el. Fogyás után is figyelni kell az étkezésre, aki diéta után rögtön ugyanúgy bezabál 4000 kalóriákat mint előtte az jóhogy visszahízik, ez nem a fogyózás miatt van. Amúgy alapvetően fogyás szempontjából a kalóriadeficit számít nem az hogy mit eszel. Megehetsz te 1200 kalóriát epres milkacsokiból is, ugyanúgy fogyni fogsz, de célszerűbb az egészséges étrendet választani mert úgy nem leszel éhes, jobban eltelítődsz. Ha teleeszed magad egyszerű szénhidráttal evés után 1 órával megint farkaséhes leszel és semmi energiád nem lesz. De attól még ugyanúgy fogyni fogsz ha kalóriadeficitben vagy.

A válasz 75%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/14Időpont máj. 14. 15:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Aki kalóriàkat szàmolgat, nagyobb eséllyel fog kevesebb tàpanyagot bevinni mint amennyit kéne. Pl a tojàsban sok kalória van, cserébe egy csomó vitamin meg fehérje. Sok ismerősöm kalóriàzik. Nem esznek tojàst, kerülik a zsíros cuccokat. Szénhidràttal pótoljàk. Nem igen fogynak éhesek szar a kedvük... Amúgy meg ott a zsír. Kalória nagyon sok van benne, viszont mivel én nem ehetek sok szénhidràtot, kénytelen vagyok zsír alapúan enni és mellesleg jobban is érzem magam ezen a diétàn. A zsír nem emeli meg a vércukrom, a betegségemre ezàltal jó hatàssal van. Ha kevés ch kevés zsír lenne csak hogy a kalória ne legyen magas, majd éhen vesznék...kvàzi annyira kevés energiàt vinnék be amivel koplal a szervezetem. Sokszor próbàltam. Garantàlt jojóeffektus volt a vége. próbàld meg hónapokig- évekig- élethosszig megvonni magadtól a kalóriàt. Nekem rohadtul nem ment csak rosszabb lett , soha többet nem kérek belőle. Magas kalóriatartalmú cuccok nélkül nem megy . Ezért eszem sok zsírt, tojàst, olajos magvakat, zsírosabb húsokat is.

Ugye a betegségemből adódóan a ch alapú tàplàlkozàs nekem felejtős. Attól híztam el. Marad a magas kalóriatartalom. Nincs vàlasztàsom.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/14Időpont máj. 14. 16:31 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Én kalóriákat számolok, és direkt sok zsírt eszem, mert úgy ugyanannyi kalóriával tovább vagyok jóllakva. Szóval lehet ezt okosan is.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/14Időpont máj. 14. 17:23 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Szerintem a szénhidrátot érdemes csökkenteni ahhoz képest, amennyit most eszel. A kalóriabázis nem tudhatja, mennyi szénhidráttal fogsz fogyni, mivel azt sem tudja, most mennyit eszel. Számold ki a jelenlegi kalória- és ch fogyasztásodat, hasznos kiindulási pont lesz. Aztán próbáld ki, hogy ha lentebb viszed a szénhidrátot, mennyi kalóriát fogyasztasz, és 1-2 hét alatt lentebb megy-e a súlyod. Nekem a szénhidrátcsökkentés azzal járt, hogy a kalóriabevitelem is csökkent, miközben annyit ettem, amennyi jólesett, nem kellett éheznem. Az sem mindegy, miből jön a szénhidrát, csokiból és péksütiből, vagy gyümölcsből és zöldségekből, a magasabb rosttartalmú, természetes ételek kedvezőbbek, nehezebb belőlük túl sokat enni, főleg, ha zsír és fehérje is van mellettük.

Ha a szénhidrát csökkentésétől nem indul be a fogyás, több lehetőség van. Vagy csökkented a kalóriabevitelt, vagy tovább csökkented a szénhidrát mennyiségét, esetleg mindkettő egyszerre. Azt is figyeld, hogy hogy érzed magad - ha hirtelen drasztikusan csökkented a ch-t, 2-3 napig lehetnek kellemetlen tüneteid (pl. fejfájás, fáradtság, rossz közérzet), de ez elmúlik, ahogy hozzászoksz, utána - ha jól állítottad be a makrókat és elég tápanyaghoz jut a szervezeted - jobban fogod magad érezni. De nem muszáj egyik napról a másikra durván csökkenteni, lehet fokozatosan is, kisebb lépésekben.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 71%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/14Időpont máj. 14. 23:03 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Csak Kalória számlálás is hatásos?
Elméleti kérdésben segítene valaki?
Nem eszek kenyeret, de pekarut igen. Tenyleg akkora hulyeseg ez? (tobbi lent)
Tudnátok segíteni, szükséges szénhidrát-bevitel kérdésben?
Megfelelően érkeztem a mai nap?
Hány kalória a halászlé?

Kérdések a Fogyókúrák rovatbólKérdések az Egyéb kérdések rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!