Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Fogyókúrák » Kalóriaszámlálás

A kérdés

Nem megy a fogyás. Mit csinálok rosszul? Tippek?

27 éves vagyok, 173 cm, 64 kg. Nem olyan vészes ez tudom de mégis nagy a hasam és a combom is vaskos. Január közepén kezdtem bele az életmódváltásba(mozgás+kalóriaszámolás). Eddig 1 kg mínusz az eredmény, ami elég elkeserítő, főleg hogy a kalóriadeficitem alapján mínusz 3,5 kg kéne legyen az eredmény.

Leírom mit csinálok, hátha valaki tud segíteni mit kéne máshogy csinálnom.

MOZGÁS: heti 3x60 perc futás, heti 4x30-60 perc kardió torna youtube videók alapján.

ÉTREND: több variációt is írok hogy általában miket eszem, sajnos ilyen egészséges, bio cuccokat nem engedhetek meg magamnak, de mindig ügyfelek rá hogy 400-500 kcal deficitben legyek a nap végén.

reggeli(7-8 óra körül): zsírszegény gyümölcs joghurt / görög joghurt kevés mézzel / 2 db tojás + 1 szelet rozskenyér / gabonapehely

tízórai: kávé kevés tejjel, cukor nélkül + 2 db abonett

ebéd(1 óra körül): tofu+bulgur / rántott karfiol +rizs / finom főzelék / paradicsomos káposzta / krumplis tészta

uzsonna: ritkán szoktam / Actimel / valami gyümölcs (banán, alma, narancs)

vacsora (19-20 óra között): tonhalkonzerv zöldségekkel / párolt zöldségek / túró narancssal abonettel / bolti rizs- vagy zabkása

Folyadékfogyasztásom az amivel gond van és igyekszem javulni benne: most már a kávét leszámítva megvan a napi 1-1,25 liter(mentes ásványvíz). 2 liter a cél, lassan haladok afelé. Ezt leszámítva van valami ötletek hogy miért nem megy a fogyás? Hol lehet a hiba a rendszerben?



Kérdések hasonló témákban: mozgás, fogyás, életmód, kalóriaszámolás, kalória deficit

  márc. 24. 19:11  Privát üzenet  

A válaszok
Felesleges volt ennyit írnod. Ha két hónap alatt csupán egy kilót fogytál, akkor lényegében nincs mínusz. Számold újra az étkezésed, vagy egyszerűen csökkentsd kb. 400 kalóriával naponta.

A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/9Időpont márc. 24. 19:16 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Azért lehet, mert az ebéded és az uzsonád között is vannak hizlaló ételek. Pl:az ebéded közül csak a rizs és a bulgur és a tofu nem hizlal annyira.A rántott dolgok is hizlal ak, ráadásul a karfiol puffaszt.

Az uzsonád meg alapból sok gyomor savat csinál, nem beszélve arról, hogy a banán az egyik leghizlalobb gyümölcs. És sok fogyókúrázni vágyó azt hiszi, hogy a joghurt nem hizlal, pedig igen. Ilyenkor jobb a kefir.

Vacsora :fontos hogy minimum 2-3 órával lefekvés előtt szabad enni. És a zabkása nem túl jó vacsorára.

A mozgás az jó. De csodálkozom, hogy ilyen ételek mellet van ennyi erőd mozogni ennyit. Amikor fogyókurazunk akkor érdemes centivel mérni magunkat, ha mellette sportolunk is, mert az izom az nehezebb mint a háj, vagyis attól hogy a mérleg 1 kg mínuszt mutat nem biztos, hogy nem fogytak többet csak lehetséges hogy az izmaid nőtek.



A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/9Időpont márc. 24. 19:32 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.

Először is, tudom, hogy az ebéd tekintetében van még mit javítanom, mert heti szinten 2-3x is egészségtelen kajákat eszem ekkor. Kedves 2. válaszoló, azt hogy értetted, hogy "ilyen kaják mellett hogy van energiám még edzeni is"? Ebéd oké lehetne jobb, de reggeli és vacsi tekintetében mik jelentenek problémát? Uzsit meg tényleg nagyon ritkán szoktam enni, heti 1x kb.

Amúgy az első hetekben nehéz volt a diéta részt tartani, de most már egész jól hozzászoktam, egyáltalán nem vagyok éhes, és erőm és kedvem is van mozogni.

1-es válaszoló írtad hogy vigyem még lejjebb a kalóriát, de ez nem tudom mennyire lenne okos ötlet. Mert így is 1300-1400 kcal-t eszek naponta(pontosan számolom, nem csak kb-ra). És alapanyagcsere+mozgással 1700-2000 kcal-t égetek el. Szóval ha hinni lehet a számoknak akkor ez a része jól van, de a mérleg nem mozdul. De azért pár napot megpróbálok még kevesebb bevitt kalóriával megcsinálni, ugyanennyi mozgással.

Abban is lehet valami, hogy a zsír megy, az izom meg jön és ezért nem mozdul a mérleg. Az a baj, hogy derék és csípőméretet nem néztem, de most nézek és majd azt is figyelem akkor. (Viszont ruhák, nadrágok terén nem vettem észre, hogy nagyobbak lennének vagy valami :/ )



# 3/9Időpont márc. 24. 20:33 Privát üzenet

A fehérjére figyelj oda, ha eddig nem tetted. A bolti rizs/zabkását nem ajánlom, készíts inkább saját zabkását. Zsírszegény bolti joghurt helyett inkább natúr joghurtot egy kis gyümölccsel vagy kefírt. Tofu helyett egyél húst, többet ér.

Lehet, hogy azért nem megy a fogyás (vagy csak nagyon lassan), mert nincs miből. Ha tudzs, tegyél fel egy képet, nehezen tudom elképzelni, hogy bármid is vaskos ezzel a súllyal/magassággal.



A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/9Időpont márc. 25. 10:43 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszi a tippeket, 3. válaszoló. Házi zabkásával megpróbálkozik akkor.

Próbálok figyelni a fehérjére de nehezen akar összejönni, még ezen a téren is javítanom kell az étrenden. Az a helyzet hogy a tonhal kivételével húst nem eszek már vagy 15 éve, és nem is tudnék és akarnék visszaszokni rá. Amióta figyelek arra hogy mit eszek, azóta jöttem rá hogy tulajdonképpen milyen fehérjeszegényen ettem régebben. De még most sokszor nem jön össze amennyi kéne de igyekszem.

Nem sok kilót szeretnék leadni, kb 5 kilót tűztem ki célul, eddig 1 ment le. Olvastam hogy mindig az utolsók leadása a legnehezebb de azt hittem hogy kellő odafigyeléssel és mozgással azért ennél gyorsabb lesz, de lehet csak én vagyok türelmetlen.



# 5/9Időpont márc. 25. 15:36 Privát üzenet

ez olyan szinten nem vészes, hogy kilóra nézve teljesen ideális.

gyanítom azért nem fogysz, mert nagyon pontosan kellene mindent beállítani ehhez, annyira kevés a felesleged.


én azt ajánlom, hogy ne a mérleget nézd innentől, hanem a kinézetedet. azon pedig úgy tudsz javítani, ha súlyzós edzéseket végzel, mert amiket leírtál az mind kardió.


a 2-es válaszolóra ne hallgass, nincsenek ilyenek, hogy "hízlaló" ételek. értem, hogy mit akart vele mondani, de nem igaz. a pizza sem hízlal meg a sültkrumpli sem önmagában, csak nagyon könnyű belőlük annyit ennyi, hogy a kalóriakereted fölé kerülj.

nehogy már ne egyél narancsot meg banánt.


az sem igaz, hogy az izom nehezebb mint a zsír, ugyanannyit nyom, csak ugyanakkora tömeggel kevesebb helyet foglal el.

de mivel te izmot nem növeltél az elmúlt 2 hónapban, ez kiesik.


jól látod, hogy nem kellene csökkentened a kalóriát, már így is túl kevés. a szervezetnek van egy bizonyos pontja, ahol jól érzi magát, onnan nagyon nehéz kimozdítani - valószínűleg neked itt van ez a pont. ezért neked nem kilóra kellene fogynod, hanem a testösszetételeden kell változtatnod. ehhez rendkívül fontosak a súlyzós edzések - kezdd saját testsúlyos edzésekkel. ne félj, nem leszel túl izmos (lehetetlen), csak szép formás, hidd el, ha kitartóan csinálod, nagyon fog tetszeni az eredmény (és már nem is fog érdekelni, hogy mit mutat a mérleg)


ahogyan előttem írták, nagyon figyelj a fehérjebevitelre, sokkal többet kellene, különösen, ha elkezded a súlyzós edzéseket.

a vízzel haladj, és ne felejts el eleget aludni :)


ajánlom ezt a csatornát:


https://www.youtube.com/channel/UCh2w-xqEwSz96sbn2afbOVQ



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/9Időpont márc. 28. 11:25 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen 6-os válaszoló, nagyon sokat segítettél.

Utóbbi napokban én is arra jutottam, hogy a mozgás részén kell változtatnom, mert az előző válaszolók javaslata alapján lejjebb vittem a kalóriát és szenvedtem rendesen. Én is tudom hogy vannak egészséges és kevésbé egészséges ételek, de ebbe a részébe nem szeretnék belebolondulni. Figyelek arra mit eszek, de ha valamit megkívánok akkor nem vonom meg magamtól, csupán figyelek a mértékre. :)

Szóval jövő héttől megpróbálkozik súlyzós edzésekkel, és bízom benne hogy legalább erre jó lesz ez a karantén hogy formába kerüljék. Igazából tényleg kinézetre akarok változni és ha ez megvan akkor nem érdekel mit mutat a mérleg.



# 7/9Időpont márc. 29. 22:19 Privát üzenet
Én is a súlyzózást akartam javasolni. Ezekkel az adatokkal a súlyod rendben van,szerintem a zsír-izom arányoddal van probléma ,ezért tűnsz hájasnak . Ennyi kardióra neked nincs szükséged szerintem,mondjuk a youtube tornát spékeld fel súlyokkal,alapgyakorlatok ,saját testsúlyos gyakorlatok ,és egyél szépen eleget,nem kell ide deficit,meglátod.

A válaszíró 79%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/9Időpont tegnap 19:09 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszi neked is utolsó válaszoló! 🙂

Úgy tűnik hogy tényleg a nem megfelelő edzés volt a hiba. Mert így 5 nap után nagyobb változást látok magamon mint az azelőtti 2 hónapban összesen. Persze tudom hogy nem fog pikk-pakk összejönni az áhított kinézet de végre látok eredményt így a motivációm is újra visszatért.



# 9/9Időpont tegnap 22:12 Privát üzenet

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Nem fogyok, csak dagadok. Mit csinálok rosszul?
Ennyi súlyingadozás belefér, vagy rosszul csinálok valamit?
Megállt a fogyás. Mit csinálok rosszul?
Mikor indul be a fogyás? Vagy én csinálok valamit rosszul?
Ha mindent ellenkezőleg csinálok mint eddig akkor csak lefogyok nem?
Mit csinálok rosszul?

Kérdések a Fogyókúrák rovatbólKérdések a Kalóriaszámlálás rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!