Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Kb hanyadik osztályig szubjekt...

Kb hanyadik osztályig szubjektív a gyerekek értékelése, azaz a tanito kedvétöl függö?

Figyelt kérdés

Jelenleg piros pontozàs csillaggyüjtès megy.

Nekem nagyon furcsa hogy gyermekem minden feladatot megcsinal, annyira szereti is(még)a sulit és feladatozásokat, hogy még a hétvégéken is arra kelek, hogy ö az íroasztalànàl körmöl.

Órán aktiv, olyanokat mesél hogy mindig jelentkezik, es nem szólitják fel.


A piros pontokat csillagokra vàltják.


Es olyanokat mesél a kisfiam (önzetlen örömmel), hogy x kislanynak y db csillaga van már, milyen ügyes (5ször annyi mint neki)


Szerintem a pontokat szubjektiven szorjàk. Pl vmelyik gyerek kap arra amire màs nem.


Mondjuk ezt ugy "lenyelem", hogy "alulértékelik" a gyerekem alsoban, mert en nem vagyok "sogor, koma jobarat", de elképzelhetö az hogy felsöben is "pofàra"osztalyoznak es a jövöjèt is egy gyereknek tönkre tudjàk vágni a tanárok?


Tovabbtanulashoz ugy tudom számitanak 7.félévtöl a jegyek, ha nem korábbrol.



#igazsagtalan èrtèkelések iskolaban mekkora károkat okozhat maximum?
2020. okt. 16. 07:13
1 2 3 4 5 6
 1/51 A kérdező kommentje:
Elsö osztàly
2020. okt. 16. 07:14
 2/51 anonim ***** válasza:
80%

Itt te fogod tönkretenni.

Miért baj az, ha örül más sikerének?

Miért kell belenevelni, hogy csak akkor örüljön, ha ő is kap?

"Szerintem a pontokat szubjektiven szorjàk. Pl vmelyik gyerek kap arra amire màs nem."

Normális helyeken így megy. Örülj, hogy az oktató nem maradi, a gyerekeket nem merev szabályok szerint értékeli, hanem hatékonyan motivál. Egy gyengébb képességű kevesebbre is kap, ezáltal nem veszíti el a kedvét, hogy csak a legjobbak kapnak, s ez segíti, hogy ő is jobb legyen.

2020. okt. 16. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/51 anonim ***** válasza:
90%
És meddig: egy ideális világban a teljes alapoktatásban így kellene mennie: a gyerekeket saját magukhoz mérve, nem pedig egymással versenyeztetve.
2020. okt. 16. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/51 A kérdező kommentje:

Nem irtam hogy baj hogy örül mások sikerének. Söt ennek örülök hogy nem kudarcként fogja fel, nem nevelem arra hogy csak akkor örüljön ha csillagja van.


A kérd

2020. okt. 16. 07:58
 5/51 A kérdező kommentje:

A kérdés arra vonatkozik hogy felsöben mennyire függhet a tanito kedvétöl az ertekelés?


Amugy féltem az igy keletkezö kudarcélményektöl(hogy hiába hajt, nincs visszacsatolàs)de hál ég még naiv és nem veszem el az örömét . Még nem lát olyan összefüggéseket hogy ha vkinek több a piros pont az ügyesebb ÉS akkor ö butább lenne ezrk szerint.

Még idáig nem jutott el es nem én fogom az örömét tönkretenni sem.

2020. okt. 16. 08:02
 6/51 A kérdező kommentje:
Tartok ettöl hogy az iskola majd kiöli belöle ezt a kedvet. De még nyugodt vagyok, mert mosolyt látok rajta és hogy örömteli hévvel feladatozik. Mert ö még nem làtja àt amit en.
2020. okt. 16. 08:04
 7/51 A kérdező kommentje:
Birom, hogy az van pontozva aki totàl félreértett
2020. okt. 16. 08:38
 8/51 anonim ***** válasza:
90%

Felsőbe nincsenek tanítók és a felvételi sem csillagocskát alapján megy.


Első osztállyal nagyon nehezen lehet tönkre tenni valaki jövőjét, nyilván van rá példa, de az durva abuzálás.


Ugyanakkor a felsős tanárok között is lehet olyan, aki nem teljesen objektíven osztályoz, hogy finoman fogalmazzak. Volt nekem is ezzel tapasztalatom, évvége felé vakbél műtétem volt, 2 hetet hiányoztam (a ki nem mondott javítási időben) és miután ismét járhattam, nem engedett javítani. Kb. 4,4-re álltam, irodalom... Szerencsére jövőre más tanárt kaptunk.

Nem nagy dolog, de látod, megmarad az emberben.


Ezzel a rendszerrel nincs semmi probléma, el kell fogadni, hogy vannak ügyesebb gyerekek is, és nem minden gyereknek érheti el azt a bizonyos szintet. Nálunk gimiben is volt ilyen pontgyűjtés, egy bizonyos tárgyból, nekem 10-20 pontom volt, másoknak csak 2-5-6. Nem kivételezés történt, csak olyan előnnyel (háttértudás) rendelkeztem, amivel mások nem. De ezzel mások nem kerültek hátrányba, de felesleges lett volna erre törekedniük.


Az hogy nem szólítja fel mindig a tanárnő, szerintem egyértelmű jele annak, hogy tisztában van a jó képességeivel, ugyanis 90%-ra megtippeli, hogy tuti tudja a gyerkőc, már sokat mondott, kapjon lehetőséget más is.


Icipicit túlreagálod, nem kell mindenkinek 110%-ot teljesítenie. Lehet picit lódított a számokkal a gyermeked.

2020. okt. 16. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/51 anonim ***** válasza:
58%

Tanító függő mint annyi más is. Nekem könnyű, matekot tanítok. Ha hibátlan a feladat piros pont, ha egy hiba van akkor karika. Nehezebb feladatoknál egy hiba is pont és két hiba a karika. Két karika ér egy pontot. Szeretik gyűjtögetni.

Ez egyébként felsőbe is tanár és tantárgyfüggő is lesz. A matekot, fizikát szinte csak objektíven lehet osztályozni, mert vagy az a szám van ott ami oda kell vagy nem. A magyar, történelem, term. ismeretben vannak szubjektív részek, jellemzően a felelés vagy az esszéírás.

2020. okt. 16. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/51 A kérdező kommentje:
Remélem hogy csak én làtok rémeket igy alsóban es hogy felsöben korrekt tanára lesz.
2020. okt. 16. 14:48
1 2 3 4 5 6

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!