Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Iskolák » Mit jelent az, hogy egy...

Mit jelent az, hogy egy iskolában külön foglalkoznak az SNI-sekkel?

Figyelt kérdés

Hogy kell elképzelni? Rendesen járnak órákra és órák után van foglalkozásuk?

Vagy külön van SNI osztály akikkel egész nap együtt tanul a tanár?

Egyszerre foglalkoznak a 10 meg a 14 évessel is?


2023. máj. 19. 19:41
 1/9 anonim ***** válasza:
91%

Nem.

Ha az iskola képes biztosítani gyógypedagógust és logopédust, akkor heti szinten előírt számban arról az óráról viszik el a gyereket amiből sok van.

2023. máj. 19. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm!!!
2023. máj. 19. 20:04
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Lányom osztályában van olyan SNI-s kislány, akit a ped.asszisztens kivisz matekról, mikor dolgozatot írnak, hogy egyedül jobban tudjon koncentrálni.
2023. máj. 19. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
0%
Nem tudom minden kérdésedre a választ. De külön sni osztály nincsen normál iskolában. Azok az sni-sek akik nem valók a normál suliba különnevelesben vesznek részt. Együtt nevelés: a normál iskola,különneveles: autista, ertelmi fogyatekosok iskolája, vagy logopédiai iskola. Olyan van, hogy logopédiai osztályt indít egy sima suli. És ott valószínűleg sok sni gyerek lehet.
2023. máj. 19. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Van külön SNI osztály normál suliban.. (és bölcsiben és oviban is!), de csak ritkán.


Legtöbbször azt jelenti, hogy kiviszik őket fejlesztésre, vagy odaültetnek mellé valakit, aki segít, de olyat is láttam már, hogy a 4 gyerekkel hátramegy a tanár és együtt oldják meg a feladatokat, amíg az osztály egyedül. De sok SNIs jól tanul, ilyenekre nincs szükségük, csak mondjuk őket veszik előre, ha sorakozó van, hogy ne rendetlenkedjenek, és őket ültetik előre, hogy nagyobb figyelmet kapjanak fegyelmezésnél.


Sokan sokféleképp kezelik őket, a fejlesztés(suliban szinte mindig csoportos) viszont együtt jár az SNI státusszal.


Amikor külön csoport/osztály van SNIseknek, azt úgy nevezik, hogy részlegesen szegregált/részlegesen integrált.

2023. máj. 20. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Hát itt szépen elválik az elmélet és a magyar valóság. Látod mi megy a közoktatásban? Hogy nincs tanár, mennyire leterheltek, és mennyire fásult a legtöbb?

Egyébként az iskolák Pedagógiai programja fent van az iskola honlapján, bele lehet nézni, ott leírják, hogy ez hogy működik. Vagy hogy kéne működni. Bár leginkább kimásolták az Oktatási törvényből, és a tanárok azt sem tudják mi áll a saját munkahelyük Pedagógiai programjában.

Ha egy gyerek sni-s, akkor van egy határozat, amelyben leírják, hogy a gyereknek milyen fejlesztést és milyen külön bánásmódot kell biztosítani. Csak a nagyon súlyos szellemi fogyatékosoknak vagy autistáknak van manapság már speciális iskola! A többieket integrálják.

Szóval elvileg le van írva, hogy a pedagógus ültesse első padba, győződjön meg róla, hogy biztosan érti-e a dolgozat kérdéseit, feleltesse inkább csak szóban/írásban, kapjon több időt, stb, stb. Attól függ mi a gyerek problémája. Na, ez az a dolog, ami nem szokott megvalósulni. A tanár egyrészt nem is tud róla, mert nem érdekli, el sem olvassa a határozatot, másrészt meg eldöntötte, hogy neki erre nincs kapacitása. Sajnos az iskolaigazgatók is támogatják az ilyen fajta bánásmódot. Ha szólsz, akkor majd közlik, hogy menjen speciális iskolába a gyerek. Mert sajnos erre ők nem érnek rá, és nem is értenek hozzá. Meg hát nem csak a te gyereked van az osztályban, hát mit képzelsz te, speciális bánásmódot! Igaz, hogy speciális iskola az nincs, de az őket nem érdekli.

A másik része a határozatnak, hogy a gyerek kapjon fejlesztést. Ez heti 1-2 óra csoportos fejlesztést jelent, amire vagy van pedagógus, vagy nincs, de leginkább nincs.

Magatartászavaros gyerekeknek még ki szoktak írni pedagógiai asszisztenset. Na őket képzik ezerrel, de elhelyezkedni már nem tudnak, mert a KLIKK nem fog státuszt adni rá. Pedig minden osztályban lenne rá igény, mert a szerencsétlen pedagógus megbolondul a sok speciális igényű gyerektől. De pénzt azt ugye nem akarnak rá áldozni. Még a neurotipikus gyerekekre sem, nemhogy a speciálisokra.

Szóval sok mindenre ne számíts. Nekem van 2 sni-s gyerekem, és elmondom, hogy az integráció az egy oltári szívás.

2023. máj. 20. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

6-os válaszoló mindent leírt, ez az élet. Még annyival egészíteném ki, hogy a pedagógusok nem is értik a szakvéleményt, egyszerűen a szövegezését nem értik meg. Egyszerűbb "papíros" gyereknek hívni az összeset és megbélyegezni (holott ezerféle sni létezik ugye) őket. Innentől pedig lehet mutogatni a gyerekre, mindent rákenni az állapotára, még a pedagógus alkalmatlanságát is.

Nálunk mutizmus miatti btmn papírja van a gyerekemnek, az ovi egyszerűen közölte, hogy nincs gyógypedagógus, nem kapja meg az előírt fejlesztést. Nem borogattam asztalt miatta, szeretem én kiválasztani azt a szakembert, aki a gyerekem közelébe megy, így magánúton, havi 100 ezer Ft-unk bánja a fejlesztéseket, de így legalább halad a gyermek.

Ez a magyar valóság.

2023. máj. 20. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

6oshoz hozzátenném, hogy de, van speciális iskola, de francnak sem kell, hogy 2 vagy több évvel legyen lemaraadásban a normál tananyaggal, és hogy összezárják a többi "sérülttel"-sérültebbekkel is, akik nem tudnak gondolkozni/játszani/dühöngenek/stimmelnek, minden pillanatban ingerelve a másik tűrőképességét. Mert amíg a tanár eggyel foglalkozik, és nem bírja, addig a spec suliban nem a tied lesz a legnehezebb, és ketten vannak, ők sem bírják a 10 nehéz gyereket ám!(négyet se). A gyerekek kikészülnek egymástól, nem tudnak normális kapcsolatot létesíteni egymással, addig suliban képesek lehetnek rá, és az anyaggal is tudnak haladni. A spec suli egy "gyerekmegőrző", ahol nincs külön fejlesztés, mert az iskola már eleve az! Tehát csak napirendet, képes segítségeket meg elvileg kedvesebb tanárt kap a gyereked, lassabb tempót meg ilyesmit, de sokaknak ez nem kell.


Ezek sz elfekvők, ahol a gyerekek kibuknak egymástól, lassabban fejlődnek és had ne mondjam, hogy leginkább csak délelőtt mehet oda is a gyereked, nem tanul szinte semmit, és nincsenek megfelelő kortárs kapcsolatai. Csak nagyon sérült gyerekeknek felel meg.


Ja és egyébként a pedek alsóban kettesével vannak, nehogymár ő kapjon idegbajt a 2-3x 45 percében, amíg én itthon viszonylag ép ésszel bírom minden más mellett éveken át 0-24ben, még azt is, amikor "sokkal nehezebb volt"-általában oviban a legnehezebb velük.


Szóval rinya szerintem, amit levágnak, mikor túrnák ki a gyereket, de alacsony fizetésért, szr körülményekért én is rinyálnék a helyükben a legkisebb dologért, ami picit is nehezíti az életem. Na meg nincsenek kiválogatva, sokuknak átlagos gyerekekhez sincs türelmek, pszichológiai alkalmassági kéne hozzá, amit 3 évente kéne frissíteni és ingyenes pszichológiai támogatás, meg még 1000 dolog, és egy hely, ahova szégyen nélkül lehet segítségért folyamodni, ha valakivel nem bírja, vagy gypt igényelni hozzá.. A pedagógus nevel is, nem csak oktat, de ha utóbbira sincs idő a rossz körülmények miatt, alap, hogy az első elmarad.

2023. máj. 21. 05:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
51%

6-os vagyok.

Úgy értem, hogy nincs speciális iskola, hogy pl. nincs speciális iskola diszlexiásoknak, figyelemzavarosoknak, beszédértési zavarral küzdőknek meg hasonló "enyhébb" tanulási zavaros gyerekeknek. Azt tudom, hogy léteznek "gyermekmegőrzők", de azt ki kell írnia a Szakértői Bizottságnak, de ilyen problémával nem fogják kiírni, és nem is akarnád!

Valahogy a tanárok ezt meg nem tudják. Tehát ha a figyelemzavaros gyereked nem tudja követni a matekórát, akkor nem az a hozzáállás, hogy próbálnak neki segíteni, hanem közlik, hogy nem ebben az iskolában van a helye, vidd speciálisba. Ha nincs papírod, akkor lusta disznó, nem nevelted meg. Ha van papírod, akkor meg mégis mit keres ebben az iskolában?! Általában ez a hozzáállás.

Én is megkaptam elsőben a figyelemzavaros lányommal, hogy gondolkodjak el a speciális iskolán, aki végül 8.-ban évfolyamelsőként végzett, és jelenleg gimnáziumba jár.

Persze voltak olyan tanárok is, akik próbáltak segíteni, de sajnos ők vannak kevesebben. Az is tény, hogy egy 30 fős osztályban, ahol a fele tanulási zavarral küzd, elég nehéz dolga van annak az egy szem pedagógusnak, akit odatesznek.

2023. máj. 22. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!