Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » 5 éves gyereknek milyen...

5 éves gyereknek milyen számfogalma kell, hogy legyen?

Figyelt kérdés

A kisfiam problémás,elvittük kivizsgáltatni, nagyjából mindenben rosszul teljesített, bár szerintem csak nem volt hajlandó együttműködni.

Pl.azt írták, hogy a számfogalma nem alakult ki.

20-ig el tud számolni, megismeri képekről, hogy melyik a több,kevesebb. Nem értem, 5 évesen milyen számfogalmat akarnak még?


2015. szept. 28. 10:46
 1/9 anonim ***** válasza:

"bár szerintem csak nem volt hajlandó együttműködni. "

Ez a lényeg - keresni kell olyan közeget, amiben szívesen van, és részt vesz. Ha pesti vagy, írj privit. A számfogalom kérdése 5 évesen elég, amit írtál.

2015. szept. 28. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
4%
A lányom 2 hét múlva lesz 6 éves. 150-ig gond nélkül elszámol, 10-ig összead. Szerintem is kevés az, hogy csak 20-ig számol.
2015. szept. 28. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
81%
ennek nincs köze a számfogalomhoz előző...
2015. szept. 28. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Én azt olvastam - és remélem, jól emlékszem - egy tanári pszichológia-könyvben, hogy 6 éves kor végére (de nem egyik napról a másikra) illik a számfogalomnak kialakulnia. Tehát attól, hogy nem csak versként mondja el a számokat (akár 100-ig), kell eljutnia odáig, hogy ha mondjuk átöntesz 20 gyöngyöt egy hosszú pohárból széles pohárba, akkor ne kezdje újra megszámolni, hanem tudja, hogy mikor állandó egy mennyiség.
2015. szept. 28. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
4-es, ezt kipróbálom! Köszönöm szépen a válaszokat
2015. szept. 28. 11:18
 6/9 anonim ***** válasza:

pont 5 éves volt a fiam amikor az óvónők elküldtek minket mindenféle kivizsgálásra, mondván, "valami nem stimmel" a gyerekkel :)

akkor már nem emlékszem hogy volt, most fél évvel később a millióknál tartunk (ő kérdez, én meg nem fosztom meg a választól), talán pár 1000ig számolt, kialakult a számfogalma, összeadott, kivont és ami betett az óvónőknek, hogy elkezdett szorozni és osztani, fejben, de mikor rajzolás volt a feladat akkor kis egyenleteket irkált a saját szórakoztatására. egyébként a számokat leírni is autodidakta módon csinálta.


ugye azt gondolták ebből, hogy autista.

én azt gondolom, hogy hagyni kéne a gyerekeket. tiednek elég annyi matek, gondolom másban meg nagyon ügyes. enyém pl. egyetlen verset vagy mondókát nem tud elmondani (nem túlzok sajnos), nem szereti, sőt utálja, ő meg abban nagyon rossz. ezt kéne elfogadni végre és nem követelményeket felállítani és ráhúzni azokra a sémákra a gyerekeket :(

2015. szept. 28. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Sajnos nem véletlen küldtek el kivizsgálásra, több probléma is van,de speciel ezen a számfogalmon kiakadtam. Igaz, nem szoktunk összeadni meg szorozni, de nem gondoltam volna,hogy egy 5 éves gyerekkel kéne.

Közben azt mondta az óvó néni,hogy tapsoljak 3-at, és kérjem meg, hogy tegyen ki annyi ceruzát, amennyit tapsoltam. Ha eltalálja, akkor rendben van. Ahogy írták már mások, számolni lehet 1000-ig, mint ahogy egy mondókát meg lehet tanulni, nem biztos, hogy érti, hogy miről van szó.

Még nem próbáltuk ki.

2015. szept. 28. 18:41
 8/9 A kérdező kommentje:
Próbáltam a tapsos módszert. 5-ig jutottunk, addig szépen ment. Bár figyelemzavaros, nem tudom, hogy most a számfogalommal van baj, vagy csak nem tud tovább koncentrálni.
2015. szept. 28. 21:38
 9/9 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom, hogy 1 évesen 1-ig, 2 évesen 2-ig, 3 évesen 3-ig, 4 évesen 4-ig, 5 évesen pedig 5-ig kell tudniuk "elszámolniuk" a gyerekeknek. Tehát egy 5 éves 5-ös számkörben képes gondolkodni. Az én fiam még csak 4 éves, de ha elé teszek 4 (vagy kevesebb) ceruzát mondjuk akkor számolás nélkül rávágja a helyes megoldást, mert kapásból látja hogy az annyi. Ha már 4-nél több dolgot teszek elé, akkor vagy rávágja, hogy nem tudom, vagy elkezdi az ujjával megszámolni, de ilyenkor már sokszor elrontja, mert néha kihagy a sorból számokat. Mert 4 felett már csak, mint egy mondókát, úgy tudja elsorolni a számokat. Viszont a szószerinti verstanulásban sajna nagyon nem jó. Például a versek lényegét könnyen megjegyzi, de nem tudja szószerint visszamondani, hanem átkölti, úgyhogy ugyanaz az értelme, de mégsem szószerint van. A több-kevesebb dolgokat is tudja.
2015. szept. 28. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!