Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Szerintetek milyen a jó óvoda?

Szerintetek milyen a jó óvoda?

Figyelt kérdés
Milyen a jó óvónő? Miket csinálnak a gyerekek? Hogyan tellik egy nap?

2019. okt. 4. 21:00
 1/5 anonim ***** válasza:
52%

Nem nagyon érdekel hogy mit csinalnak. Vagyis ez nem pont így igaz, de nem érdekel, hogy hány mondókát tanítanak egy héten vagy tartják-e az állatok vilagnapját...stb


Milyen a jó óvónő? Aki reggel öleléssel fogadja a fiam. Aki ha elpityergi magát, akkor megsimogatja. Aki figyel rá h eleget egyen, igyon. Aki, ha kimennek az udvarra megigazítja rajta a ruhát. Aki, ha rosszat csinál megbünteti, de igazságosan és pozitívan. (ertsd megbeszélik h mi volt a baj, mit kell csinalni) Aki, ha nem tud elaludni... Addig simogatja amig el nem alszik.


Egyéb elvaras: mozogjanak minel tobbet, ha lehet a friss levegon, de semmit se eroszakkal. Elmondja 2 szóban h mi volt aznap a gyerekkel..

2019. okt. 4. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
76%

A jó ovi biztonságos, ahol a gyerekeknek van elég terük kint és bent szabadon és változatosan mozogni.


A jó ovi minden extra igényű gyereknek extra igényt biztosít étkezés és viselkedés terén.


A jó ovi központi, de zöldövezeti részen fekszik, természetbarát.


A jó ovi partnerként kezeli a szülőket, rugalmas extra igények terén.


A jó ovi sok programot szervez, de nem teszi kötelezővé őket.


A jó ovónő türelmes, nem bánt szavakkal, energikus(ezt nagyon fontosnak tartom), lelkes, mosolygós, szereti a munkáját és a gyerekeket. Önállóságra, kérdezésre, gondolkodásra nevel, felismeri és teret hagy annak, aki épp nem vevő programokra, játékra, de biztosítja a lehetőséget, hogy aki akar, annak legyen programja. Kreatívkodnak, mesélnek, báboznak, és eközben viccelődnek és nevetnek. Teret hagy a gyerekeknek szabad játékra, de figyel, hogy a konfliktusokat helyes módszerrel oldják meg, ne indulatból. Nem érezteti senkivel, hogy ő rossz, mindig elérhető érzelmileg és fizikailag is.

Nem akar egyengyereket faragni a kicsikből, hagyja, hogy mind a maga módján legyen tökéletes és a maga módján teljesítsen. Nagyon nagyon díjjazza a próbálkozást, nem csak a sikert, nem csinál csapatversenyt, hogy első ès utolsó legyen öltözésnél. Nem hagyja másoknak, hogy valakit kinevessenek, nem kelt lelkiismeretfurdalást a gyerekben, ha az nem eszik mindenből vagy nem eszik eleget.


Megválogatja a szavait, mert tudja, hogy mindnek hatása van a gyerekekre.


Az oviprogramunkkal elégedett vagyok, reggel szabad játék, nem egyszerre esznek, hanem 9 ig ehet, aki éhes. Utána irányított foglalkozás, tízórai, udvar, ebéd, alvás, szabad játék, uzsonna, szabad játék.


Talán alvás után beleférne még 30 perces program, amikor még nyugisak a gyerekek.

2019. okt. 5. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Sok mindent fel lehetne sorolni, csak kiragadok pár lényegest. Gyermekközpontúság, ami nem elkényeztetést jelent (egyesek félre szokták érteni), hanem azt, hogy a gyermek igényeiből indulunk ki (nem abból, hogy a politika, vagy a szülő mit akar a gyerekre erőltetni), miközben értelmes határokat szabunk számukra annak érdekében, hogy egyfelől az érzelmi biztonságukat megteremtsük (határtalanság esetén elbizonytalanodnának!), másfelől hogy a világ polaritását ezáltal is könnyebben megértés: vannak határok/tiltások és van, ami nyílt terep. (Avagy határok, közötte szabad mozgás, képletesen szólva.)


Szeretetteli légkör. Empátia: odafigyelek a gyermek érzelmeire.


Az érzelmi intelligencia fejlesztése elsődleges, az értelmi intelligencia másodlagos kell legyen ebben az életkorban (megkockáztatom, hogy minden életkorban, 0-től 120 éves korig; de különösen pici gyerekkorban!).


(Egyébként a későbbi beválás kapcsán kísérletek is bizonyítják, az a fejlettebb érzelmi intelligencia a döntő, hacsak nincsenek súlyos akadályok a gyermek körülményeiben pl értelmi fogyatékosság, súlyos bántalmazás stb; míg az alacsony EQ melletti magasabb IQ nem sok eséllyel kecsegteti a gyermeket.)


A gyermeki lélek kibontakoztatása is döntő jelentőségű. Segítek felfedeznie a saját egyéniségét a kisgyermeknek, és eszközökkel, odaadó jelenlétemmel támogatom is azt.


A SZABAD JÁTÉK a legfontosabb tevékenységük, nem pedig a szakkörök. Ez a legfejlesztőbb és legörömtelibb a kicsik számára. Különösen a mozgásos játékok, elsősorban szabad, friss levegőn. A mozgás az egyik legfontosabb tényező az értelmi- és érzelmi fejlődésükre nézve.


Az megfelelő óvoda épületről is elmondható számos fontos tényező, nyilván a biztonság az első, nem részletezem itt.


Egyébként ha a kedves kérdező letölti netről, vagy beszerzi az ONAP-ot (Óvodai Nevelés országos AlapProgramját), amely minden magyarországi óvodában kötelezően alkalmazandó (aránylag vékony füzet, mivel csak az alapvető pedagógiai alapelveket taglalja, minden másban az óvodák szabad kezet kapnak ennek keretein belül), akkor számos további lényegeset megtudsz arról, milyen a jó ovi és a jó óvodapedagógus (óvónéni, óvóbácsi).

2019. okt. 10. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
(Késő van, sokat elírtam, elnézést.)
2019. okt. 10. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
82%

Én még nem láttam olyat.

Leginkább a kötelező alvást kéne eltörölni főleg már nagycsoportban, mert pokollá teszi a gyerekeknek ezeket a hónapokat. A nagycsoportosok 80 % már nem alszik, és rettenetesen gyűlöli az ovit emiatt.

2019. okt. 15. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!