Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Ha arra gyanakszom, hogy...

Ha arra gyanakszom, hogy ADHD-s a fiam, merre induljak el?

Figyelt kérdés
9 éves lesz, több tünet illik rá. Az iskola nem partner,a gyerek szenved és persze mi is.
2018. szept. 23. 21:46
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
79%
A települési pedagógiai szakszolgálathoz. Miben nem partner az iskola?
2018. szept. 23. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
0%
Pszichológus.
2018. szept. 24. 04:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
55%
Gyermekpszichiáter, a pszichológus nem tud segíteni. Milyen tünetek vannak?
2018. szept. 24. 05:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

Semmiben. Úgy kell kikönyörögni, hogy egyáltalán egy vizsgálatra elküldjék. Két évbe telt, mire kiderült, hogy gond van a magyarral, most heti 1 fejlesztőt kap.

Bekerült suliba, és elszabadult a pokol. Sosem volt verekedős, ott akit ért, megvert. Világ életében öntörvényű volt, azt csinálja, ami neki tetszik. Szétszórt, elkalandozik a figyelme, nem képes megcsinálni a háziját. Lehagyja az ékezeteket, pontatlanul dolgozik. Nem bír nyugton ülni, folyamatosan jár keze, lába, pörög a forgószéken. Nem bírja elviselni, ha nem ő az első, ha nem rá figyelünk rögtön, beleszól a beszélgetésekbe.

Pszichológushoz járt, annyit mondott, legyünk következetesek és nem szabad kimondatni, hogy esetleg ilyen problémája van.

Iskolára visszatérve, az sem tűnik fel a magyar szakos osztályfőnöknek, hogy a gyerek keveri a betűket, nem tudja értelmezni a szöveget és teljesen rossz a cetuzafogása.

2018. szept. 24. 05:55
 5/17 anonim ***** válasza:
100%

Szia!

Minket nem küldött sehova az iskola, de talán pont azért, mert olyan szinten partnerre találtam a gyerek osztályfőnökében, hogy ő mondta, megoldja, tudja kezelni.

Mégis mentem, de mivel nem küldtek, a nevelési tanácsadót kihagytam (címkét nem akartam).

Egyenesen a gyermekpszichiáterhez kértem időpontot a nyári szünetre (gyermek és ifjúsági mentálhigiénés gondozó néven fut nálunk). Az orvos kizárólag velem beszélgetett, miközben a gyerek (7,5 éves) a rendelőben játszott (inkább kínlódott, hogy unatkozik). Utána elküldte pedagógiai vizsgálatra, ahol a gyógypedagógus kb 1 órán keresztül foglalkozott a gyerekkel (játékok, felmérők, IQ teszthez hasonló teszt, figyelemzavarra teszt, stb).

Nálunk adhd nem áll fent, mert nem hiper a gyerek, "csak" túlmozgásos. De figyelemzavaros, szorongó, folyamatosan opponáló.

Iskolában mindezt jeleztem szakvélemény (papír) nélkül, maximálisan figyelembe veszik, és remélem, így is marad.

2018. szept. 24. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

"Úgy kell kikönyörögni, hogy egyáltalán egy vizsgálatra elküldjék"

a pszichiátriai szakrendelés nem beutaló-köteles. Senkitől nem kell kérned, hogy küldjék, vigyed, ha úgy érzed, nincs rendben.


Ahogy olvaslak, azért nálatok a tanárral is van baj :o

A fiam most kapott új magyartanárt, aki nem igazán tudja még kezelni. Neki külön szóltam, hogy elveszíti órán a gyerekemet (aki olyanokat mesél, ha kérdezem, hogy mi volt magyaron, hogy a büfében volt, hegyet mászott, robotokat szerelt, stb, tehát láthatóan elmerült magában). Azóta több az interakció és az értékelés, úgy tűnik, hogy összerázódnak.


A pedagógusokkal kellene erről kommunikálni, hogy baj van, mit tegyél, mit tudnak ők hozzátenni.

Ha tényleg nem partnerek, akkor viszont menni onnan, mert idővel csak rosszabb lesz.

2018. szept. 24. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Van bizony baj. Mindent ráhagynak, csak maradjon csendben. Nem segítenek neki, nem értik, miért nem egyformán ügyesek a gyerekek.

Azért vártam volna segítséget, mert mégiscsak 20 éve pedagógusok, láttak már sokfélét. De közölték, hogy ilyen gyerek még a húsz év alatt nem volt nekik.

2018. szept. 24. 09:01
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

Az enyémre is azt mondta, hogy 25 éve tanít és még így nem járt gyerekkel... de azt is mondja, megoldja.

Most év elején nyomatékosan megkértem, hogy ne kerüljön el az első padból a gyerek. Így is van, hogy gondol egyet és óra közepén átsétáll az átellenes sarokba a cimborához beszélgetni. Mi lenne, ha még ott is ülne?

Viszont ha a naterő nem partnered ebbe a dolgoban, megfeszülhetsz, akkor sem lesz változás, hiszen van 8-9 óra a gyerek napjában, amikor te nem vagy semmilyen ráhatással, rálátással.

Intézményvezetővel beszéltél erről? Lehet, ő tudna segíteni, csak nem tudja, hogy gond van.

2018. szept. 24. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

Nem egyszerű a dolog szerintem. Mi az iskolapszicológusnál kezdtük, majd a nevelési tanácsadóban folytattuk, ott nem találtak nála semmi bajt. Ám mivel továbbra is kínlódott a suliban, elvittük magánrendelésen kivizsgáltatni, ott enyhe figyelemzavart diagnosztizáltak, és könyörgött a pszichológusnő, hogy vigyük át másik iskolába, mert olyan sztorikat mesél, ami nagyon nem normális, hogyan kezelik a gyerekeket, és azt gondolja, ilyen környezetben ő is megzizzenne. Megint a nevtanba mentünk, de onnan a figyelemzavar diagnózis miatt a Vadaskertbe küldtek (gyermekpszichiátria). Ott azt mondták, minden normális… végül kértünk egy BTM-vizsgálatot a nevtanban, ahol az világlott ki, hogy „kiegyensúlyozatlan a személyiségprofilja”, leegyszerűsítve: vannak olyan területek, amelyekben nagyon kiemelkedő, másban meg picit átlag alatt van, de egyikkel sem lenne gond önmagában, hanem az a probléma, hogy túl nagy a különbség a képességek között, és ez okozza a feszültséget benne is. Végül iskolát váltottunk, és „érdekes módon” a problémák zöme megszűnt. (Az iskolapszichológus mikor évekkel később összefutottunk, akkor már nem abban a suliban dolgozott, és azt mondta, sajnálja, hogy nem mondta, hogy váltsunk iskolát, mert a tanítónői nagyon gázosak voltak.)


Haha, imádom ezt az „ilyen gyereket még nem láttunk” dumát. Persze tök szimpi lenne, ha azért mondanák, mert elismernék, hogy minden gyerek egyéniség, de természetesen itt nem erről van szó.

Nekünk is ezt mondtál a tanítónők alsóban – csak mi nem voltunk olyan mázlisták, mint a 8. hozzászóló, mert a problémák megoldása kimerült abban, hogy folyton szidták a gyereket, és ott tettek alá, ahol tudtak. Mindegyikkel ezt csinálták, aki bármiben más volt, mint a többi, „jól betörhető” (ahogy megfogalmazták). Rosszul fogja a ceruzát első év végén? Ez már így marad, nincs mit tenni, anyuka. Diszlexiás? Akkor feküdjön a padon órán, nem kell csinálnia semmit. Matekból gyengébb, de lelkes? Kiröhögték. Jó nagy károkat tud okozni az ellenséges környezet, amely elhiteti a gyerekkel, hogy ő „rossz”, aki aztán ennek megfelelően is fog viselkedni.

2018. szept. 24. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Pedagógusnak fogalma sincs mi ez. Pszichiáter,de szerintem menjetek el diagnosztizáló központba. Vadaskert,Bethesda stb. Az iskola soha nem lesz partner,ezt ne is várd el tőlük.Nem értem hogy még mire vársz?
2018. szept. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!