Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Szülés » Mi állhat a szülés utáni...

Mi állhat a szülés utáni elhízás hátterében?

Figyelt kérdés
Én laikus vagyok a témában, de olvastam olyat is, hogy ez főleg hormonális probléma,de akkor az egészségügy ezt miért nem kezeli pl. hormonpótlással? Túl drága a hormon? Nem tudom, külföldön mi a protokoll ere, de nyugaton mintha kevesebb nő hízna el közvetlenül a szülés után, lehetséges, hogy ott orvosilag kezelik ezt a problémát és nem csak a nők szervezetére bízzák hogy megoldja?

2020. jan. 30. 10:06
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Érdekes párhuzam, hogy a kormány azt szorgalmazza, hogy a nők nyakra-főre szüljék a sok gyereket, de azzal már mit sem törődnek, hogy ez milyen egészségkárosító hatásokkal jár egy nő számára. A magyar egészségügy egyáltalán megfelelően fel van készülve erre?
2020. jan. 30. 10:18
 2/11 anonim ***** válasza:
56%
Zabálás. 2 gyerekem van és cukorbeteg vagyok. Nem vagyok elhízva, naponta 5 alkalommal eszem. Eszek csokit is, mást is, de mértékkel, szénhidrátot számolok. Gyerek és a cukorbetegség előtt voltam duci, igen, mert cukros lötyiket ittam és 3 szendvics mellé ettem egy egész milkát. Ha valaki betegség mellett hízik, akkor kezelni kell, de hidd el a kezelés egyik alapja a diéta.
2020. jan. 30. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
90%
A szénhidrát anyagcserét zavarja meg erősen a terhesség, nem véletlenül külön kategória a terhességi cukorbetegség. Annak oka pedig az egyébként is szénhidrátdús és sokszor alacsony minőségű táplálkozás, ami általánosan elterjed Magyarországon.
2020. jan. 30. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
42%

Elöször is az nagyon buta ötlet, hogy egy - természetes - hormonváltozást kivülröl bevitt hormonokkal próbáljanak mebgváltoztatni. A hormonrendszer nagyon bonyolult dolog, ha egy valamit változtatsz, akkor igen sok másikra is hat, tehát ebbe csak nagyon indolokt esetben szabadna beleavatkozni.