Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Terhesség » Ha wizzair-rel utazok haza a...

Ha wizzair-rel utazok haza a 29. terhességi héten, kell igazolást vinnem?

Figyelt kérdés
Valaki már mondta itt, hogy állítólag egy igazolást kell felmutatnom a 28. hét után, de ezt sehol sem találom a wizzair honlapján. Tényleg kell? Ha igen, akkor a 26. terhességi hétről is jó?
2011. márc. 28. 20:00
 1/4 anonim ***** válasza:

Elméletileg az utolsó 4 hétben kell, ill. kérhetik. Én a 25.-ben utaztam, akkor még nem kérdeztek semmit. Azért a biztonság kedvéért kérj egyet a dokidtól.

Jó utat!

2011. márc. 28. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Tóth Bernadett2 ***** válasza:
Szia! Én is utaztam terhesen, felhívtam őket. Hivatalosan a 24. héttől orvosi igazolás kell, de nem kérték tőlem a reptéren, ennek ellenére jó ha van, nehogy emiatt ne engedjenek fel. A 34. héttől pedig nem utazhatsz már igazolással sem.
2011. márc. 28. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Kézipoggyászt illető biztonsági előírások minden EU területén felszálló utasra vonatkozóan


*

Magyar

o

Български

o

Česky

o

Deutsch

o

English

o

Español

o

Français

o

Italiano

o

Latviski

o

Lithuanian

o

Nederlands

o

Norsk

o

Polski

o

Română

o

Русский

o

Svenska

o

Српски

o

Українська


kattintson ide a foglaláshoz


* szálloda

* hostel


* autókölcsönzés

* reptéri transzfer

* reptéri parkolás


* biztosítás

* WIZZ XPRESS

* ülőhely nagyobb lábtérrel


hírek

2011/03/01

A Wizz Air megnyitja negyedik romániai bázisát Marosvásárhelyen

2011/02/16

A Wizz Air belép a macedón piacra

további információkért kattintson ide...

Wizz Air Hungary Légiközlekedési Kft.

Lőrinci út 59, Building C2

2220 Vecsés, Hungary

hasznos információk & utazási feltételek

HELYFOGLALÁS


* A helyfoglalás módja

* Csatlakozások

* Egy ülésnél több helyet elfoglaló utasok

* Viteldíj, illetékek, adók és egyéb díjak

* Fizetés

* Módosítások

* Visszatérítés

* Értesítések

* Visszaigazolás



UTAZÁSI FELTÉTELEK


* Utasfelvétel és beszállás

* Útiokmányok

* Szabad helyválasztás, ülőhely nagyobb lábtérrel és Wizz Xpress elsőbbségi beszállás

* Fedélzeti szolgáltatások

* Elektronikai felszerelések használata a fedélzeten



KÜLÖNLEGES TÖRŐDÉST IGÉNYLŐ UTASOK


* Állapotos nők

* Fogyatékos utasok

* Igény kerekesszékre

* Vak és siket utasok

* Extra oxigént igénylő utasok



KÉSÉS, JÁRATTÖRLÉS


* Késés

* Járattörlés


Helyfoglalás

A helyfoglalás módja

Az utasok Interneten (wizzair.com), telefonos ügyfélszolgálaton vagy utazási irodán keresztül, valamint a legtöbb repülőtéren a jegyárusító pultoknál készíthetnek foglalást. A telefonos ügyfélszolgálatot igénybe vevő utasok telefonos ügyfélszolgálat díjat kötelesek fizetni.

A Wizz Air a fuvarozásra nem állít ki repülőjegyet. Repülőjegy helyett az utas egy foglalási kódot kap. A jegykezelésnél megfelelő fényképes igazolvány felmutatása és a foglalási kód közlése után kapja meg beszállókártyáját. A foglalás típusától függően, foglalási kódját az ügyfél e-mail-ben, postán, vagy faxon kapja meg, illetve - telefonos foglalás esetén - a telefonos ügyfélszolgálat szóban közli.

Csatlakozások

Mivel a Wizz Air közvetlenül két város között szállítja utasait, csatlakozási szolgáltatásokat (utas- vagy poggyásztranszfert) nem biztosít. Ugyanezen okból nem vállal felelősséget további járatok lekéséséért. Az érkezési helyről induló bármely további Wizz Air járatra szóló repülőjegy külön szerződésnek minősül. Továbbutazó utasaink számára javasoljuk, hogy az első járat menetrend szerinti érkezési ideje és a következő járat indulási ideje között hagyjanak elegendő időt a csomagjuk felvételére és a következő járatra való bejelentkezésre illetve biztonsági ellenőrzésre.

Egy ülésnél több helyet elfoglaló utasok

Azon utasok, akik bármilyen okból egy üléshelynél nagyobb teret foglalnak el kötelesek további helyet foglalni, és az arra rendelkezésre álló, teljes árú (felnőtt) viteldíjat megfizetni.

Viteldíj, illetékek, adók és egyéb díjak

A Wizz Air kizárólag egyirányú viteldíjakat alkalmaz, ezért minimális vagy maximális tartózkodási időt a célállomáson nem ír elő.

A viteldíj tartalmazza az adókat, illetékeket és a helyfoglaláshoz elengedhetetlen díjakat, de nem tartalmazza az egyéb, utas által választható szolgáltatások költségét.

Fizetés

Helyet foglalni és fizetni Interneten vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül lehet, a fizetés elsősorban érvényes hitel- vagy dombornyomatos debitkártya segítségével történhet. Partner utazási irodáknál és repülőtéri jegyértékesítő irodáknál fizethet készpénzben és bankkártyával. Számos esetben fizethet banki átutalással is. További információkat a foglalás menete oldalon olvashat.

Módosítások

Helyfoglalás módosítása:

a) Indulási időpontok és útvonal megváltoztatása

Az utazás napja, időpontja illetve útvonala, legkésőbb a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt 3 órával változtatható meg, az Internetes helyfoglalási rendszeren vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül, módosítási díj ellenében. Amennyiben az új járatra megállapított viteldíj, adók és illetékek magasabbak az eredetileg megfizetettnél, ezek különbözete is megfizetendő. Amennyiben azonban alacsonyabbak, a Wizz Air kizárólag az alacsonyabb összegű adókból és illetékekből eredő különbözetet téríti vissza.

A Wizz Air egyik légitársasági egységénél – úgymint Wizz Air Bulgaria (légitársaság kódja: 8Z), Wizz Air Hungary (légitársaság kódja: W6) vagy Wizz Air Ukraine (légitársaság kódja WU) - foglalt járatok nem cserélhetőek a Wizz Air másik légitársasági egysége által üzemeltetett járatokra. A belföldi járatok nem módosíthatók nemzetközi járatokra és fordítva.

b) Névváltoztatás

Az utas neve legkésőbb a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt 3 órával változtatható meg a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, a névváltoztatási díj befizetése ellenében. A díj utasonként és irányonként fizetendő.

Visszatérítés

A viteldíjak, és egyéb szolgáltatási díjak csak az Üzletszabályzatban meghatározott esetekben és feltételekkel téríthetők vissza.

Közvetlen családtagnak (szülő, házastárs, élettárs, testvér, nagyszülő, gyermek vagy unoka) az utazás időpontja előtt legfeljebb 30 nappal történt halála esetén visszatérítési igényt nyújthat be. A díjvisszatérítésre vonatkozó kérést a haláleset bekövetkezése után 30 napon belül be kell jelenteni ügyfélszolgálatunknál, majd a bejelentést követő 7 napon belül halotti bizonyítványt kell benyújtani.

Értesítések

A járattal kapcsolatban esetlegesen szükségessé vált változtatások miatt előfordulhat, hogy a járat indulását megelőzően szükséges az utassal kapcsolatba lépni. Ezért a foglaláskor az utas vagy a foglalást végző személy köteles olyan elérhetőséget megadni, amelyen keresztül az utas bármikor elérhető (telefonszám/ mobiltelefon-szám és email cím). A Wizz Air nem felel olyan károkért, amelyek abból erednek, hogy a foglalásban megadott email cím vagy telefonszám hibás, hogy a megadott email postafiókhoz az utas nem fért hozzá vagy annak tartalmát nem ellenőrizte rendszeresen illetve hogy az utas a megadott telefonszámokon nem volt elérhető. Utazási irodán keresztül történő foglalás esetén, ha az utas nem rendelkezik email címmel, az utazási iroda a saját email címét adja meg, és tájékoztatja az utast mindazon értesítésekről, amelyeket a Wizz Air az adott járattal kapcsolatban az utazási iroda részére megküld.

Visszaigazolás

Internetes foglalás esetén a megadott e-mail címre visszaigazolást/nyugtát küldünk, amely tartalmazza a részletes foglalási adatokat és a helyfoglalást azonosító foglalási kódot.

telefonos ügyfélszolgálaton keresztüli foglalás esetén a részletes foglalási adatokat és a helyfoglalást azonosító foglalási kódot tartalmazó visszaigazolást/nyugtát a Wizz Air - az utas választása alapján - e-mailen vagy faxon díjmentesen, vagy postán külön díj ellenében küldi el.

Az utazási irodán keresztül foglaló utasok a visszaigazolást/nyugtát az adott irodától kapják meg.

Utazási feltételek

Utasfelvétel és beszállás

A Wizz Air Hungary és a Wizz Air Bulgaria által üzemeltetett járatok esetén:

A jegykezelés a menetrendszerinti indulási idő előtt 2 órával kezdődik, és a menetrend szerinti indulási idő előtt 40 perccel zárul. A Wizz Air megtagadja azon utasok fuvarozását, akik (a) a fent megjelölt időtartamon belül nem jelentkeznek be a járatra vagy (b) bármely okból nem jelennek meg a jegykezelésnél vagy a beszállókapunál a megadott időpontig. Ezen utasok foglalását a Wizz Air törli és visszatéríti a Teljes Viteldíj összegét levonva belőle az Egyéb Szolgáltatások Díját és a Rendelkezésre Tartási Díjat. Javasoljuk, hogy kössön útlemondási biztosítást.

A különleges gondoskodást vagy speciális szolgáltatásokat igénylő utasoknak az indulás előtt 2 órával kell bejelentkezniük, ellenkező esetben előfordulhat, hogy a Wizz Air nem tudja a megadott időn belül befejezni a jegykezelést, így az utas nem szállhat fel a repülőgépre.

A Wizz Air Ukrajna által üzemeltetett járatok esetén:

A jegykezelés a menetrendszerinti indulási idő előtt 2 órával kezdődik, és a menetrend szerinti indulási idő előtt 40 perccel zárul. A Wizz Air megtagadja azon utasok fuvarozását, akik (a) a fent megjelölt időtartamon belül nem jelentkeznek be a járatra vagy (b) bármely okból nem jelennek meg a jegykezelésnél vagy a beszállókapunál a megadott időpontig. Ezen utasok foglalását a Wizz Air törli és a jegy árát nem téríti vissza, kivéve az ukrán jogszabályokban vagy az irányadó üzletszabályzati rendelkezésekben felsorolt eseteket.

A különleges gondoskodást vagy speciális szolgáltatásokat igénylő utasoknak az indulás előtt 2 órával kell bejelentkezniük, ellenkező esetben előfordulhat, hogy a Wizz Air nem tudja a megadott időn belül befejezni a jegykezelést, így az utas nem szállhat fel a repülőgépre.

Útiokmányok

Az utasok kötelesek rendelkezni a szükséges, érvényes úti okmányokkal, valamint teljesíteni az indulási-, transzfer- és célország előírásait. Amennyiben az utas be- vagy kilépését az útiokmányok hiányossága vagy az egyéb előírások nem teljesítése miatt a hatóságok megtagadják, az ebből eredő károkért a Wizz Air felelősséget nem vállal.

A foglaláskor az Utas vagy a foglalást végző személy köteles az Utas utazáskor használandó Útiokmányában szereplő teljes nevét megadni. Amennyiben erre a foglaláskor vagy a foglalástól számított két órán belül a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével nem kerül sor, az Utas nevének kijavítása csak névváltoztatási díj fizetése ellenében történhet, melyek összegéről Telefonos Ügyfélszolgálatunknál vagy a Honlapon tájékozódhat.

Szabad helyválasztás, ülőhely nagyobb lábtérrel és Wizz Xpress elsőbbségi beszállás

A Wizz Air valamennyi repülőgépén egyetlen osztály van, és szabad a helyválasztás.

Előre foglalhat azonban olyan ülőhelyet, melyhez nagyobb lábtér tartozik, így kényelmesen kinyújtóztathatja lábait repülés közben. A szolgáltatást megvásárolhatja interneten, a repülőjegy lefoglalásával egy időben, illetve a későbbiekben, telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy akár a repülőtéren, az utasfelvételt követően. A szolgáltatás díját ide kattintva tekintheti meg.

A Wizz Air az Wizz Xpress elsőbbségi beszállás lehetőségét is felajánlja utasai számára. Amennyiben ezt a szolgáltatást vásárolja meg, úgy az elsők között léphet a fedélzetre. Az Wizz Xpress elsőbbségi beszállás is elérhető interneten (a repülőjegy foglalásakor), illetve a későbbiekben telefonos ügyfélszolgálaton keresztül vagy a repülőtéren, az utasfelvételt követően. A szolgáltatás díját ide kattintva tekintheti meg. Kérjük vegye figyelembe, hogy az Wizz Xpress elsőbbségi beszállás megvásárlása nem garantálja, hogy a kívánt helyre ülhet.

A Wizz Air gyakorlata, miszerint a kisgyermekkel utazók és a fogyatékkal élő utasok Wizz Xpress elsőbbségi beszállást élveznek, változatlan marad.

Fedélzeti szolgáltatások

Mivel A Wizz Air alacsony jegyárakat kínál, a fedélzeten étkezést nem biztosít. Az utasok frissítőket és könnyű hideg ételeket vásárolhatnak a légiutaskísérőktől.

Elektronikai felszerelések használata a fedélzeten

Az alábbi elektronikus eszközök használata az utazás teljes időtartama alatt tilos:

• hordozható FM rádió és televízió

• lapbeolvasó (szkenner)

• mobiltelefon

• távirányítós eszközök (beleértve a játékokat is)

• rádióadók és -vevők

• videókészülék

• CD-, minidisk- és CD-ROM lejátszó

• CB rádió

• számítógépes nyomtató

• lézeres irányfény.

Csak utazómagasságon használható eszközök:

• laptop

• számítógépes játékok

• videokamerák.

Az utazás teljes időtartama alatt használható eszközök:

• szívritmus-szabályzó (pacemaker)

• hallókészülék

• beültetett gyógyászati eszközök;

• elektronikus idegstimulálók.

Különleges törődést igénylő utasok

Szolgáltatásai magas színvonala mellett, amelyet a Wizz Air valamennyi utasa számára nyújtani kíván rendkívüli figyelmet fordítunk különleges törődést igénylő utasainkra. Azokat az eljárásokat és irányelveket, amelyek az ide tartozó csoportokra vonatkoznak ez a rész tartalmazza.

A speciális kérésekkel vagy igényekkel rendelkező utasoknak a járat menetrend szerinti indulása előtt 2 órával jelen kell lenniük az utasfelvételi pultnál, ellenkező esetben megtörténhet, hogy az utasfelvételt nem tudjuk időben lebonyolítani ahhoz, hogy az utast a fedélzetre jutassuk.

Állapotos nők

A 34. terhességi hetet betöltött nők a Wizz Air járatain nem utazhatnak. A terhességük 28. hetét betöltött nők a Wizz Air járatain akkor utazhatnak, amennyiben a légi utazásra való alkalmasságukat igazoló orvosi nyilatkozattal rendelkeznek. A Wizz Air a jelen Üzletszabályzat szerinti felelősséget vállal a várandós nők és/vagy magzataik légi utazás során vagy annak következtében beálló egészségkárosodásáért.

2011. márc. 29. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Bocsi csak az utolsó bekezdést akartam bemásolni.oops

Én is utaztam 29hetesen sőt vissza már 34.et tapostam ,nem kérték a papirt na de sose tudni.Ja plusz elsőbbséggel szálltam be.

2011. márc. 29. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!