Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Városban érdemes 5-öst kapcsol...

SIDLER22 kérdése:

Városban érdemes 5-öst kapcsolni hosszabb/stabilabb 50-60-as tempónál?

Figyelt kérdés
Ha négyesbe megyek (a nagyobb fordulat miatt) mindig van motorfékem és plusz nyomatékom is ha az kell mondjuk egy lámpánál. Egyszóval rugalmasabb a menet. Ha viszont jön egy hosszabb útszakasz ahol se lámpa és talán még zebra se vagyis egy-két percig stabil 50-nel akár 60-nal is mehetek akkor érdemes 5-ösbe kapcsolni (ezzel ugye hosszútávon benzint spórolok) vagy hagyjam a négyest? Vagy ez teljesen attól függ, hogy milyen arányú áttétek vannak a váltóban?

2019. aug. 6. 00:04
 1/10 anonim ***** válasza:
47%
Váltótól függ. De amúgy őszíntén, ha 200-zal kevesebb a fordulat, az mennyit jelent fogyasztásban? Ló*aszt se...
2019. aug. 6. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
63%

Az ilyen szintű fókuszálás a spóroláson sokkal nagyobb fejfájást és értelmetlenűl elpazarolt időt jelent, amíg csak kitalálog őket és agyalsz rajtuk, mint amennyi megérné.


Most is valószínűleg kb összesen 30 percet gondolkoztál ezen, amióta kitaláltad és végig gondoltad a ki tett kérdésedre kapott válaszokat. Plusz a pro és kontrákat elemezted az elmúlt X időben.


Meg persze a kérdés kiírása és utána lévő folyamatos nézése is egy csomó mentális energiát elvesz.


Vagyis nem sokat ... de ha ugyan ezt mondjuk önfejlesztésre irányítanád sokkal többet spórolnál, mint mondjuk 5 forintot emiatt 1 héten.


Nyugodtan csináld amúgy, de szerintem a könnyedség, hogy nem igazán kell szorongva figyelni melyik fokozatban spórolsz a legjobban sokkal jobban megéri mint pár forint és itt tényleg olyan pici összegről van szó, hogy minek fáradni az ilyenekkel...

2019. aug. 6. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
40%
Sebesség fokozatot és a motort is mindíg érezni kell és ahhoz kapcsoljuk a sebességet.
2019. aug. 6. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
91%

Az a baj, hogy sokakban még mindig benne van az a beidegződés a karburátoros motorok korszakából, hogy a fordulatszám egyenesen arányos a fogyasztással. Ez egy mai injektoros, elektronika által vezérelt motoroknál nincs feltétlenül így. Simán lehet, hogy 4.-ben kicsivel magasabb fordulatszámon összességében kevesebbet fogyaszt az autód, mint 5.-ben, alacsonyabb fordulaton ha erőlködik a motor.

De ez sem jelenthető ki általánosságban. Attól függ milyen motor, mekkora nyomatékkal, milyen a váltóáttételezés, milyen az út lejtése, stb.

Én személy szerint 5.-et 70km/h alatt nem kapcsolok. Ekkor 1500-as a motorfordulatom. De ebből és érződik, hogy ez egy kifejezetten hosszú áttételű váltó és a motor is a nyomatékosabbak közé tartozik. Ez alá nem engedem mert érzem, hogy kínlódik a motor. Alacsony fordulaton nagyobb gázpedálállás, nagyobb nyomaték, nagyobb mechanikai terhelést is jelent a mozgó alkatrészekre. Jobban kopik, mintha nagyobb fordulattal, de könnyedén hajtaná a motor az autót.

2019. aug. 6. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Tehát akkor igazából nem érdemes vlee foglalkozni mert autótípustól és útviszonyoktól függ. Ha meg nem, akkor is olyan kicsi a veszteség amit a #2-es válaszoló írt, hogy 5 forint hetente.
2019. aug. 6. 09:20
 6/10 anonim ***** válasza:

[link]


"3. Fordulatszám, váltókezelés

Automata váltónál egyszerű a feladat, ki kell választani a legzöldebb üzemmódot, ha van ilyen, és óvatosan gyorsítgatni. Kézi váltónál már inkább oda kell figyelni. Pár éve megjelentek a váltásjelzők a műszerfalon, ha ezeket követjük, nagy hibát nem követünk el, kivéve, ha elfelejtenek visszaváltásra buzdítani, ahogy az gyakran előfordul. Ha nincs ilyen az autóban, törekedjünk a legalacsonyabb fordulatszámra anélkül, hogy érezhetően szenvedne, rángatna, remegne az autó. A legtöbb motor ezerötös fordulatszámtól már elviszi a dobozt, ami átlagos váltóáttételezésnél azt jelenti, hogy alacsonyabb fokozatokban legkésőbb kétezeröt környékén, negyedikben-ötödikben már kétezernél lehet dugni a következő gangot.


A kütyü által készített tortadiagramon jól látszik, hogy a spórolós körön majdnem az idő felét ötödikben és hatodikban töltöttem, míg amikor siettem, fel se váltottam hatodikba. Nem csoda, hogy az átlagfordulatszám 1400 alatt maradt, amikor a fogyasztásra mentem; a 2141-es érték a zúzós menetben még nem is olyan extrém, de egy turbós motort fölösleges is lett volna szétforgatni."


Igen! A helyes, optimális váltó kezeléssel több decit és akár literek is lehet spórolni üzemanyagból.

Sose felejtkezz el a helyes gumiabroncs nyomásod beállításáról, mert nagyban befolyásolja a fogyasztást, ügyelj a kerék nyomásra, amikor lehetőséged van rá ellenőrizd és állítsd be. Minden hosszabb autós utazás előtt ellenőrizd.

2019. aug. 6. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Igen, attól függ. Ha tudsz előre láthatólag egy jó darabon, sík, netán akár enyhe lejtős úton egyenletes tempóval közlekedni, üzemmeleg és 60-nál 5.-ben nem erőlködik a motor (hangján hallod, gázreakcióból érzed, elég csak minimálisan nyomni), akkor érdemes.

Egy átlag szívó benzinesnél általában szokott működni ilyen feltételekkel 60km/h-nál az 5. Nyilván nem fog jelentősen visszaesni a fogyasztásod, de hosszú távon a sok kicsi sokra megy. Ami a pénztárcának, környeztek se hátrányos.

2019. aug. 6. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Még egy:

[link]

2019. aug. 6. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem, szétcseszed a motort a túl alacsony fordulattal, és ami még vicces, hogy mikor már túl alacsony a fordulat - 1500 alatt - akkor már a fogyasztás sem lesz kevesebb, sőt.
2019. aug. 6. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Zizizabalo ***** válasza:
Attól függ, automata váltós '12-es merci 1300-ig vált vissza
2021. nov. 10. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!