Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel j astra (gtc) 1.4 T...

Asd4asd123 kérdése:

Opel j astra (gtc) 1.4 T benzines autorol valakinek valami vélemény? Mire erdemes figyelni? Mik a gyakori problémák vele?

Figyelt kérdés

Vettem egy 1.4es GTC-t par nap es hozom el, 90.000 km van benne, vezetett szervizkonyv, csak picit felek mert meg nemvolt turbo benzines autom, tanacsot/velemenyt szeretnek kerni,

Hogy minél tovabb birja.



2019. szept. 1. 01:14
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Ne azonnal állítsd le, hagy járjon egy kicsit. Az olajcserére figyelj. Max 15 ezer km, de jobb ha 10, illetve csak a gyárilag előírtat! Az se nagy baj, ha a vezérlèst már most hogy megvetted kicserélteted. Sohase tudni...
2019. szept. 1. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Az a vezérlés egy vezérműlánc, úgyhogy nem kell cseréltetni. Az 1.4 Opel turbómotor alapvetően egy nagyon megbízható konstrukció, az egész autónak annyi típushibája van, hogy néha a hátsó fékbetétek megszorulnak, féloldalasan elkopnak illetve megégetik a tárcsát, ez ugye növeli az üzemanyag fogyasztást is. Ezen kívül két autónál tapasztaltuk eddig (abból a kb 60-ból, ami hozzánk jár szervizre és karbantartásra), hogy tönkre mehet a szelepfedélben a kartergáz visszavezetés visszacsapó szelepe, ennek eredménye, hogy a turbó töltőnyomás bejut a forgattyúsházba, itt aztán kinyomja az olajat a főtengely szimeringeknél illetve gyorsításkor füstöl a motor mert feljut az olajpára a dugattyúgyűrűk mellett az égéstérbe. Ritka eset, de ha ilyen előfordul, ne cseréljetek egyből turbót.

Olajból pedig szigorúan az Opel Dexos1 tölthető bele, ez pont ezekhez a motorokhoz lett kifejlesztve. Dexos2 és bármilyen egyéb motorolaj növeli az esélyét a dugattyútörésnek, mint a Volkswagen korai tsi, tfsi motorjainál. Nálunk is volt rá példa, igaz csak két autó, de megelőzés céljából behozták ezt az olajat. Azóta nem történt hasonló eset. 230 000km-rel, első turbóval szépen mennek az ügyfelek autói. Ahogy az első írta, autópálya után nem egyből leállítani, egy-másfél perc járatás lehűti a turbót annyira, hogy ne kokszosodjon benne az olaj ha leáll a motor. Ezen kívül teljesen felszabadultan lehet őket használni.

2019. szept. 1. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Ahogy olvastam a kérdésedet, biztos voltam benne hogy ezt a leállításos közhelyet fogják emlegetni. 2005 óta csak turbós autóim vannak, nagyrészt Opelek. Városi forgalomban tök fölösleges hűtögetni. Nálam a start-stop automatika is simán leállítja, padig valami 20 szenzor figyeli az érteket, hogy mikor lehet és mikor nem leállítani. Ha hegymenet után, a hegytetőn azonnal leállítanád, vagy autópályán állsz ki benzinkútnál, pihenőnél ott valóan érdemes egy percet alapjáraton járatni. Hidegindítás után nem szoktam mást tenni, mint szívómotornál. Nyilván utóbbit se tapossuk hidegen. Volt olyan turbós autóm, amit 300e km fölötti futással gyári bontatlan tökéletes állapotú turbóval adtam el. Úgyhogy ha az ember odafigyel az olajcserékre, karbantartja, kicsit odafigyel rá, abszolút nem kell félni a turbótól.

Olajból J Astrára a gyári előírás dexos2. A K Astra közvetlen befecskendezésű benzineseire hozták be pár éve a dexos1 gen2 előírást, az időközben jelentkező LSPI jelensége miatt. Amennyire tudom ez a J Astra 140 lovas A14NET (és A14NEL) motorjait nem érinti. (Arra még érdemes odafigyelni, hogy a dexos1 nem egyenértékű a dexos1 gen2-vel!) A gyári 30.000km-es ajánlást el kell felejteni! 15.000km-enként csere! Ha sok a városozás, akkor még előbb is érdemes.

A többivel egyetértek az előttem íróval. Nem egy kifejezetten problémás motor. Ezen kívül ha elegendő a 3 ajtó, egy nagyon szép autó!

2019. szept. 1. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

2. hozzászóló. Úgy látom hozzáértő vagy. :)

H Astrákkal milyen tapasztalataid vannak? Milyen motorral megbízhatóbbak? Érdemes beruházni 1M körüli példányokba? Vagy inkább Focus lenne a jó választás? Előte is köszi!

2019. szept. 1. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Koszonom a válaszokag, azert is tartok, mert 1ev 3 honappal ezelott egy opel insigniam volt 1.8 benzin, 2-3 honap utan valtohiba elojott, meg check engine vilagitott, de valami mas problemara, bar azt 195.000 kmel vettem. Ugyhogy remelem ez megallja a helyet, hosszu idore tervezek vele
2019. szept. 1. 10:21
 6/13 anonim ***** válasza:

2. vagyok. Opel szervizben dolgozom már néhány éve, ezért merek írni. Az utánam szólónak igazat adok, valóban a Dexos1 Gen2 amiről beszélek. Mi főnöki utasításra a régebbi 1.4 turbó 120 és 140 lóerős változatába is az 1-est töltjük, ahogy mondtam, elővigyázatosságból. A H Astra egy kicsit komplikáltabb dolog, véletlenül pont olyanom van pár hónapja. A korai évjáratok benzinmotorjai (szigorúan az én véleményem szerint) kevésbé problémásak, fő gondjuk az olajfogyasztás, ez a probléma önmagát gerjeszti, ha nem figyelnek oda rá: Egyszer egy kanyarban az irtó alacsony olajszint miatt levegőt fog szívni az olajpumpa és elmegy az olajnyomás, ez olyan fokozott kopáshoz vezet, ami minimum mégmagasabb olajfogyasztást eredményez. Az égéstérbe jutó motorolaj pedig minden munkaütemnél a tervezett felé nyomja az égéshőt, ami a kipufogószelepek elégéséhez és a szeleptányér letöréséhez vezet. Ez persze nem egyről a kettőre történik de minimum hengerfej felújítás a vége. A fater Astra G-jében ez 160 000km-nél történt meg, ez egyazon motor, amit eleinte a H Astrákban is használtak. Nekem egy Z18XE motor van benne, ez a korai 125 lóerős. Nem ezt akartam, de volt egy lehetőségem enyhén törötten megvenni és csak 116.000-et futott. Tényleg. Velencéig 2dl olajat fogyasztott. Az újabb motorok, ami 1.8-asa már 140 lóerős (Z18XER) sokkal sportosabbak, de szintén csipegetik az olajat és van egy hőcserélőjük motorolajnak és hűtővíznek, ami idétlen módon pont a kipufogó leömlője mögött van, semmilyen hővédelemmel ellátva. Ennek eredménye, hogy max 10 éves korára annyira kikeményíti a hő a tömítéseket, hogy fosni fogja az olajat. A javításához ki kell venni a katalizátort majd a hőcserélőt, szét kell szedni, tömítést cserélni benne meg az összes csövön ami van rajta. Utálom csinálni, örülök, hogy nekem nem ilyen van. A motor kb ennyi, ezen kívül gyenge pontja a modellnek az első futómű felső rugótányérja, jobban mondva az a felső gumírozott tányér, ami a toronyba beül. Ha a motorháztetőt felnyitva, a torony tetején egy csavarhúzóval a középső műanyag kupakot leveszed, látni fogod, hogy majd' mindegyik rozsdásodik belül. Ha ez átrohad, a lengéscsillapító szára ki fogja törni a közepét és belülről beleszúr a motorháztetőbe, szép puklit alkotva rajta. Amúgy jó autó, csak ismerni kell ezt a néhány dolgot, ami gyenge pontja lehet. Vagy évben egyszer elvinni szerelőhöz, aki tud ezekről és átnézi a szekeret.

Focusom is volt, azt adtam el két hónapja. Második generációs volt, 2006-os. Szerettem, semmi baja nem volt. A benzineseit bátran ajánlom, a dízelekből az 1.6-ost kevésbé. Ezeknek a Fordoknak a bajuk inkább a rozsdásodás. Nem nagyon kellett javítanom így nincs vele sok tapasztalatom.

2019. szept. 1. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Köszönöm a választ! 1.4, 1.6-os kombi benzinesen gondolkodom, 1.2-es G astrámat váltaná.
2019. szept. 1. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

# 3-as vagyok. Bár én nem dolgoztam Opel szervizben, de van némi Opeles múltam.

H Astránál én a toronyszilentnél a kupak alatt üregvédő korróziógátló wax-xal fújtam ki, megelőzendően a rozsdásodást. Használt autónál aminél akár több mint egy évtizedig nem figyeltek erre és már eleve szét van rohadva, már komolyabb dió. Mivel ott a lengéscsillapító vége, általában azt is viszi magával. IDS+-osnál nem kevés költség, normál futóműnél mérséklet.

H Astra benzines motorból én mondjuk pont a később 1.6-os változó szelepvezérléses Z16XER-t választanám. Eleve nincs már ott rajta a twinport mechanika, mint hibalehetőség, valamint erősebb is. Az 1.4-es a kombihoz, klímával, több fővel már elég gyakran okoz olyan szituációt, hogy tudatja veled, hogy kevés ehhez az autóhoz.

A típussal kapcsolatos előforduló többi apróság, inkább csak bosszantó, nem nagy dolog a javításuk. Ilyenekre gondolok, mint a külső-belső levegőválasztó szellőztető zsalu tengelyének törése, vagy a bal hátsó ajtó átvezetésnél a vezetékek szakadása.

H Astrából volt Z14XEP, Z16XER benzines és Z17DTH dízelem is. Jelenleg egy B16DTR biturbós K Astrám van.

2019. szept. 1. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
3-as a waxot mi is használjuk, jó dolog. Nem tudom, ti hogyan csináljátok, de érdekesség képpen, az erősen rozsdás lengéscsillapító anyáknál mi ezt a gumiágyat fel szoktuk körbe vágni, hogy hozzá lehessen férni az anyához, aztán közvetlen a menet mentén leflexelünk belőle egy szeletet így elveszti a tartását. Egy darab hosszbordásszíjat teszünk a teleszkópszárra és ráfogunk csőfogóval, kolléga lánghegesztővel vörösre izzítja aztán légkulcs. 10-ből 9 autónál lejön és menet pucolás után bő zsírral az új anya is felmegy.
2019. szept. 2. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Mégegy kérdés, az auto 20as gyari opel alufelnik vannak, ez okozhat barmi problemat? Razza az autot, vagy valamibe tehet kárt? Probaltam uton, autopalyan is, nemereztem rajta semmi megingast
2019. szept. 2. 22:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!