Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy autó akkumulátora...

Ha egy autó akkumulátora teljesen feltöltődött akkor a keletkező árammal mi történik?

Figyelt kérdés
Lehet például a motor meghajtására fordítani?
2019. szept. 11. 14:43
 1/8 Wadmalac ***** válasza:
100%

Az akku töltése a generátor terhelése miatt maga vesz el lóerőket a motortól. Amikor tele az akku, nem veszi el a lóerőket. Vagyis plusz lóerőid vannak.


Nem segítesz rá a hajtásra, csak nem veszel el belőle.

2019. szept. 11. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

"Amikor tele az akku, nem veszi el a lóerőket."


ezt hogy kell érteni? hogy amikor tele az akkumulátor, akkor a generátor lekapcsol?

2019. szept. 11. 14:57
 3/8 anonim ***** válasza:
63%
A generátort mi hajtja, te nagyon okos? A motor által hajtott generátor által termelt áramot képes volnál a motor meghajtására fordítani? Ó, anyám, borogass!
2019. szept. 11. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
A turbofeltolto mukodesevel tisztaban vagy te nagyon ertelmes? Mert az analogia hasonlo hogy az anyad elfelejtett borogatni...
2019. szept. 11. 18:05
 5/8 anonim ***** válasza:
44%
Te barom xd
2019. szept. 11. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ha teljesen feltöltődik az akkumulátor, akkor a töltésvezérlő a generátor gerjesztőáramát lecsökkenti, akár 0-ra is, ekkor a generátor már nem jelent plusz terhet a motornak. Olyan hogy "keletkező áram" ekkor már nem létezik, a generátor nem fog magából "áramot kiadni".

Az árammal megtáplált turbófeltöltők elég ritkák jelenleg. Klasszikus turbók mellé kiegészítésként már szerelik egy ideje, de önállóan még egy autóban sem dolgozik. Ennek fő oka, hogy egy pl. 500 Wattos villanymotor kevés ahhoz, hogy annyi levegőt nyomjon be a motorba, mint egy klasszikus turbó. Ha jól tudom 5-10 kW körüli teljesítményű villanymotor kellene ahhoz, hogy ki lehessen váltani őket. Ez azért nem kevés, főleg az áramerősség nem, 12 Volton 400-800 Ampert jelentene. Ennyit semmilyen generátor sem tud megtermelni (általában 100-150 Amperesek). De tegyük fel, hogy komolyabb generátorral elő lenne állítva egy ilyen elektromos feltöltő meghajtásához az áram. A szabályozhatósága előnyös lenne egy ilyen rendszernek, viszont a teljes autó hatásfoka jócskán lecsökkenne. Egyrészt mert maga a feltöltő sok teljesítményt bekajál, másrészt mert a kipufogógázok energiatartalma nem lenne felhasználva ennél a megoldásnál (normál turbónál meg valamilyen szinten igen). Tehát nem igazán jó megoldás ez a villanyos-turbó. Más mód pedig nincs (és valószínűleg nem is lesz) belsőégésű motor meghajtására, áram segítségével. (Esetleg még lehetne berakni egy olyan villanymotor, ami a hátsó kerekeket hajtja (ha elsőkerekes a kocsi), de ennek sincs értelme, mert mind a generátor mind a villanymotor veszteséges, lenne rajtuk hővéalakuló teljesítmény.)

2019. szept. 11. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
#6 köszi :)
2019. szept. 11. 22:14
 8/8 Wadmalac ***** válasza:

"A turbofeltolto mukodesevel tisztaban vagy te nagyon ertelmes? Mert az analogia hasonlo hogy az anyad elfelejtett borogatni..."

Ez az analógia nem lesz jó.

A turbófeltöltő által "ellopott" energiánál többet nyersz vissza, mert az üzemanyag égetésének hatásfokát, meg a szabályzás révén a hengerbe kerülő üzemanyag mennyiségét is növeli, tehát "másik forrásból" jön a plusz teljesítmény. A generátornál meg csak ugyanaz az áram forog körbe, ott mindenképpen mínuszod van a veszteségek miatt.

2019. szept. 12. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!