Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Autók, motorok

A kérdés

Miért veszi be az 1-es fokozatot nehezen az autóm?

Újabban borzalmas városban közlekedni a kocsimmal, az egyest sokadik próbára veszi csak be, ez főleg akkor gáz ha zöld lesz és én álok elől... :D


Azt is észrevettem, hogy ha kis emelkedőn állok, benyomom 1-esbe, nem veszi be, felengedem a féket kicsit meggurul az autó akkor rendesen beveszi, amúgy meg úgy szokta hogy bepróbálom az egyest, nem megy be, vissza és megint bepróbálom, és olyankor sikerül berakni.


A hátramenettel is néha ezt csinálja, csak azt nem használom olyan sokszor...


2002-es Skoda fabiaról van szó amúgy.



Keress kérdéseket hasonló témákban: sebesség, fokozat, váltó, kuplung, autó, Skoda, Skoda Fabia

  szept. 11. 21:48  Privát üzenet  

A válaszok
Szinkrongyűrű (legalábbis az egyesen). Hátramenetnél valszeg simán elkopott a körmös kapcsoló.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/7Időpont szept. 11. 21:51 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kuplung nem jó, nem old szét rendesen, ezt nézesd meg egy szakemberrel.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/7Időpont szept. 11. 21:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

nem vagyok szakértő, de szerintem nem szikronizált az egyes meg a hátramenet. A kuplungot vagy szinkrongyűrűt csak szétbontással tudná megnézni egy szakember? Akkor gondolom zsebbenyúlós lesz a dolog :/

# 3/7Időpont szept. 11. 22:30 Privát üzenet
Jól gondolod kérdező, szerintem is biztos hogy a kuplung lesz a baja.

A válaszíró 49%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/7Időpont szept. 11. 22:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
a kuplung tárcsa kopásakor , először az 1. és a rückmars fokozatokat veszi nehezen.

A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/7Időpont szept. 12. 20:43 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Nálam mikor kopott volt a kuplung, akkor nagy gázadásra csúszott, a motorfordulat jobban megemelkedett mint kellett volna neki és ha sokat közlekedtem így akkor jött a szaga is neki. Viszont a fokozatokat ugyanolyan könnyen vette. Az előző autómnál hátramenetet alig tudtam kapcsolni, ott a váltó bowdeneket kellett cserélni.

A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/7Időpont szept. 12. 22:10 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ha kopott a kuplung, akkor csuszik, nem kiemelesi problema lesz. Inkabb a kiemelo szerkezettel lehet gond (deformacio, keves olaj). Ezt ugy tudod megnezni, hogy ha vizszintes talajon allo autonal berakod az autot egyesbe vagy rukvercbe, ugrik egy picit a,kaszni. Vagy barmelyik mukodo fokozat kapcsolasanal esik az alapjarati fordulatszam.

A valto bovden is okozhat ilyet, vagy a bovden veget a kapcsolotengellyel osszekoto mechanika kopasa, lazulasa. Ekkor altalaban a valton azonos csoportban (iranyban) levo fokozatok mindegyike instabil. Pl. ha az 1. fokozat nem jo, akkor a kettes is akad, vagy az egyes-harmas-otos is akad.

A szinkrongyuru kopasat ket modon tudod azonositani. Egyik, hogy ha felgyorsitasz az autoval 20-25 km/h-ra, berakod egy olyan fokozatba (altalaban harmadik) ahol ennel a sebessegnel kis fordulaton forog a motor (1500 alatt). Es onnan probalsz meg visszavaltani egyesbe, szinten akad. Ekkor is megvan a motor es a valto tengelye kozotti hasonlo fordulatszam kulonbseg, mint mikor allo autonal egyesbe kapcsolsz. Es ha ugyan ebben a helyzetben dupla kuplunggal siman tudsz egyest kapcsolni (3. ban 25 km/h, kuplung be, ures, kuplung fel, kuplung be, 1., kuplung felig fel) akkor biztos hogy szinkron gyuru. Hozzateszem, egyesbe kapcsolas utan nem kell teljesen felengedni a kuplungot, csak annyira hogy erezd sebessegben van-e.

Enyhe kuplung kiemelesi problemat meg ugy is tudsz detektalni, hogy ha all az auto, benyomod a kuplungot, nyomsz egy kozepes gazfroccsot (ezzel "leszakitod" a fotengelyt a valtorol, innentol nem forog a kuplungtarcsa a motorral), es ha utana szinten konnyen berakod, valoszinusitheto a hiba.



A válaszíró 75%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/7Időpont szept. 13. 10:31 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Váltó nehezen veszi a 2-es fokozatot, olajcsere segíthet?
Szerintetek lehet komoly baj, ha nehezen veszi az első fokozatot illetve a hátramenetet a váltó?
13 éves Peugeot 307 kettes fokozatot nehezen veszi. Kiszáradt műanyag kulissza az oka?
Ha a váltó nehezen veszi az 1-2-es fokozatot mi lehet a gond? Nincs recsegés, kuplung teljesen ki van nyomva, álló helyzetben ez a probléma nem jelentkezik. Valaki megoldást tud,...
Daewoo Matiz meleg motornál nehezen veszi be az 1 és 2 fokozatot. Mi lehet a probléma?
Hidegben nehezen veszi a kettes fokozatot, normális?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések az Autók, motorok rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!