Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Történik valami az autóval,...

Történik valami az autóval, ha az ajánlott olajcsere később történik meg? Nagy kárt okoz az autóban?

Figyelt kérdés

200-300km-t mennék rá plusszba

Köszi

N/29


2019. szept. 26. 07:59
 1/6 anonim ***** válasza:
Semmi nem fog történni, még ettől többet is kikell neki birni. Az csak egy ajánlott km.
2019. szept. 26. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Ennyitől nem nyugi.

Mondjuk en evente vagy 10 ezrenkent cserelem.

Viszont van olyan ismerosom aki 20 ezrenkent csereli (ami neha 3-4 ev nala) es eddig semmi baja nem volt

2019. szept. 26. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Nem, 2-300 km belefér bőven. Ha folyamatosan párezer km-rel többet mész, minden csereperiódusnál, akkor szép fokozatosan jobban fog kopni, de nem feltétlenül lesz látható, érezhető probléma. Annyi, hogy hamarabb lesz kuka a motor, hamarabb kell motorgenerált csinálni rajta.
2019. szept. 26. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.

Nekem a fedélzeti számítógép 15 000km-t ír, de már 1000km-vel előttel elkezdett sípolni villogni, de a szervizbe nem tudnak rögtön bevenni és azt az 1000kmt hamar lejárom. Azért kérdeztem hogy okoz e nagy kárt, mert az autom már nagyon riadózik.

2019. szept. 26. 09:28
 5/6 anonim ***** válasza:

3as vagyok.


Ez nem úgy néz ki, hogy letelik a 15 ezer és akkor hirtelen besül a motor és kuka az egész.


Amikor friss olajat teszel a motorba, csökkented a súrlódó alkatrészek közti súrlódási együtthatót, kevésbé fog kopni, használódni. Szép fokozatosan ez az olaj megtelik nagyon apró szemcsékkel (konkrétan kopik a motor belseje, illetve kerülhet egyéb kosz is bele innen-onnan), ami miatt a motor kopása, súrlódása fokozódik (illetve még ha nem is használod az autót, akkor is romlik az olaj minősége, páratartalom stb miatt).


Ez nem egy csettintésre bekövetkező változás, hanem sokezer km alatt szép lassan egyre rosszabb kenése lesz az olajnak. A 15 ezer csak egy, a gyártó által meghatározott távolság, amit ha betartasz, szinte garantáltan maximalizálhatod a motorod élettartamát.

Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet hamarabb vagy később cserélni, illetve azt sem jelenti, hogy 100%, hogy sokáig fogja bírni a motor. Ha mondjuk valami noname olajat teszel bele, aminek rosszabb tulajdonságai vannak, ugyanúgy picit fokozottan használódik, mintha nem tartanád be a szervizintervallumot. Illetve ha folyamatosan nagy igénybevételnek van kitéve, gyorsulási versenyek, tiltásig forgatások, vontatás stb., akkor akár a 15 ezer km is sok lehet.


Vannak olyanok, akik kevesebb km-enként cserélik az olajat, mert meg akarják óvni a motor épségét minél jobban, vannak viszont akik kb lesz#rják és bőven túlfutnak az intervallumon. Az utóbbi autók nyilván sokkal jobban használódnak és sokkal hamarabb "megöregszenek". Ezért fontos nagyon odafigyelni egy használt autó vásárlásánál, mert kívülről sose tudhatod, milyen a motor belseje.


Én pl 6000 km-enként cserélek a motoromban olajat, pedig a szervizkönyv szerint 10.000 lenne az intervallum.

2019. szept. 26. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a részletes választ, mostmár nem aggódom :-)
2019. szept. 26. 15:53

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!