Miért vannak a mai autók ilyen szervizigényesre csinálva?
A gyártóknak különböző előírásoknak (pl környezetvédelem) kell megfelelni, és a vásárlók részéről is igény van a kvesebb üzemanyag fogyasztás - nagyobb teljesítmény versenyre.
Egyébként nem.igaz, hogy egy modernebb autó megbizhatatlanabb.
Valóban több a hiba lehetőség, de az elektronika figyeli, irányitja a motor működését, ha baj van azonnal jelez, sokszor még mielőtt a motor leállna.
Három, és fél millió személygépkocsi van forgalomban Magyarországon, viszonylag ritkán látni az út mellett lerobbant autót ahhoz képest, ami volt a 80-as években, pedig akkoriban lehetett kb százezer személyautó összesen.
Nyilván törödni kell az autóval, a sok elektromos kiegészítő karbantartást is ugényel, de sok beépítése ma már kötelező is.
"Ma már szinte minden kocsi turbós tele elektronikával rengeteg hibalehetőség."
Oké, hibalhetőség és? Tényleges mennyi hibát okoz? Ja hogy kb semmit. Akkor ilyen alapon egyáltalán ne használj kocsit, mert mindenütt van hibalehetőség, sőt otthon se villannyal világíts, hanem gyertyával, persze még jobb lenne, ha barlangban laknál, azon se ablak, se ajtó ami el tudna romlani. Idióta.
Azt te is tudod, hogy a turbónak és az elektronikának nagyon sok jó oldala is van, nem csak a hibalehetőségek. Csak erről akik ilyen kérdést írnak ki hajlamosak "megfeledkezni".
Megveszel egy új autót. Használod. A turbó és az elektronika ellenére is általában 10-12 évet elmegy simán, gond nélkül. Ez alatt számos előnyös és kellemes tulajdonsága lesz a turbónak és az elektronikának hála.
Annyi igaz, hogy ezek az autók nem fognak 30-40 évet elgurulni. A gond ott van, amikor valaki pár százezerért akar öreg, sokat futott autót venni. Náluk valóban háttérbe szorulnak az előnyös tulajdonságok a költséges javításokkal szemben. De talán nem véletlen, hogy a régebbi használt kocsik ára annyi amennyi az újhoz képest. És talán nem mind hülye, aki új, vagy fiatal autót vesz... Az a baj, hogy már szinte mindenki autóval akar járni, olyanok is, akik reálisan nem engedhetnék meg maguknak.
Nézd, amikor gyerek voltam apámnak Dacia-ja volt, viszonylag új akkoriban szinte 0 elektronikával.
Örültünk ha 100 km-t megtett hiba nélkül.
A mostani autók tele vannak elektronikával, az enyém 20 ezer km-nél tart és olajcserén kívül nem kellett hozzányúlni, apámé 40-nél és ugyanez a szitu.
Oké, hogy egy 15 éves autó, 300 ezerrel gyakran hibásodik meg. A régi autók viszont a legtöbbször a 200 ezer kmt nem érték meg...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!