Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autó, turbó hűtés kell...

Dízel autó, turbó hűtés kell ha nem pályán használom?

Figyelt kérdés

Sziasztok

Vásároltam egy 2006 d4d avensist. Ismerősök azzal jönnek hogy figyeljek rá, amikor hazaérek járassam hogy a turbó lehüljön. Kicsit olvasgattam a témában, amit leírtak az reálisnak is tünik józan paraszti ésszel. Ha pályán 13-150el megy az ember, nem tesz jót a turbónak ha azonnal meggálítom a motort. De én autó útón járok munkahelyre, 110km/h ill.a városban 2-3km 50-60 között. Munkahelyen is mire taláok parkolot legalább 1-2 percig vagy állok vay 1ben 10-el közlekedek, otthon mire nyitom a kaput-garázst ismét csa áll min. 1 percet az autó.Ilyen használat mellett mennyire fontos a turbó hűtése? Üdv



2019. nov. 16. 15:19
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Ez alapján, amit írsz, visszahűl fokozatosan a városban, meg a parkolóban, úgyhogy az elég.
2019. nov. 16. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Nem kell. Ezalatt bőven visszahűl.
2019. nov. 16. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
0%
1-2 percet illik ketyegtetni bármely turbós járgányt mielőtt leállítod. De amíg kicsatolod az öved, kihúzod a fedélzeti kamerád, azt elpakolod, vagy ha nem is pakolod el mert garázsba állsz, kinyitod a kaput meg iszol egy kis vizet, az pont elég a turbónak. Én így szoktam bár szívó benzinessel is. Tudom, buta vagyok, elismerem.
2019. nov. 16. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

"1-2 percet illik ketyegtetni bármely turbós járgányt mielőtt leállítod."


Miért is?


Kérdező:

az autópálya folyamatos 130km/h az az egyik legkímélőbb üzemmód az autónak és a turbónak. Nem igényel folyamatosan nagy töltést, nincs nagy töltőnyomás és fordulatszám ingadozás mint városi használatnál,folyamatos nagy tempó miatt van megfelelő hűtőlevegő áramlás a motortérben.. A turbó pont nem ilyenkor izzik fel vörösre.


Kiállsz a pályáról egy pihenőbe. Az álló autó motorterében megreked a forró levegő, a hűtőventillátor közel sem tud annyi lehevőt áttolni a motortéren, mint a 130-as menetszél. Ebben a helyzetben a legcélszerűbb percekig járatni a járművet alló helyben.. :D


Ha taposva volt akkor szükséges a visszahűtés, ha nem volt taposva - mint abban az esetben amit te is leírsz - semmi extra törődést nem igényel a jármű ás a turbó.

2019. nov. 16. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
0%

Nem a turbó visszahűtés miatt kell aggódnod, hanem a kokszolódás miatt


"városban 2-3km 50-60 között."

2019. nov. 16. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Sokan lökik az igét, olyanok is akiknek életükben nem volt még turbós autójuk, mert ők bizony mindenhez IS értenek. (Tisztelet a kivételnek.) Tipikus példa erre ez a turbóhűtögetés. Bajt nem csinálsz vele, de városi forgalomban ha nem tiltásig húzatva a fokozatokat, padlógáz-satufék stílusban közlekedsz, tökéletesen felesleges hűtögetni.
2019. nov. 16. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Igazából autópályán is a helyzet a következő: látod a parkolót, elveszed a gázt, motorfékkel kigurulsz a parkolóba. Mire leparkolsz, el is telt másfél perc legalább, mióta 130ról lelassítottál. Állíthatod is le egyből.
2019. nov. 16. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Nem kell még autópálya után se biztos. A Diesel esetén ha elveszed a gázról a lábad nem záródik el a levegő útja és autópályáról lehajtva egy motorfekes lassítás is elég.

Városban meg ne fog az izzani , eleve Diesel hát az nem a túl magas egeshorol híres.


Tudod mit ? Cserélj olajat rendszeresen hogz a turbó és a motor olajzasa rendben legyen és használd boldogan.

Hamarabb fogsz szívni a feltehetőleg Denso befecskendezo rendszerrel és arra fogsz vagyni bárcsak 2 tönkrement turbo lenne mint az, de a turbó nem fog behalni mert nem hutogeted

2019. nov. 16. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Rosyzul értelmezik és a köztudatban is hibásan terjedt el. A turdónak nem a hővel van baja, hisz ha melegen nem forog ugyan mi baja is lehetne? Azzal.van baj, ha terhelés után közvetlen leállítod a motort, ugyanis 270000et forog a turbó! Idő kell míg leáll és olajnyomáson tartott siklócsapágy van benne, azaz a turbó tengelyét az olaj nyomádsa tartja központban, olajfilmen fut. A motor leállításával megszűnik az olajnyomás és a még őrült sebességgel forgó turbónak sérül a tengelye.
2019. nov. 17. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

"Azzal.van baj, ha terhelés után közvetlen leállítod a motort, ugyanis 270000et forog a turbó!"


A turbó nem forog 270 000-ret és ha nem csőgázon mentél leállás előtt akkor ennek a hatodát sem éri el a fordulatszáma. Nyilván ez is sok, de nem vészesen. A többivel egyetértek.

2019. nov. 17. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!