Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi árt kevésbé egy szívó...

Mi árt kevésbé egy szívó benzines autónak? Napi 2x5 km vagy napi 2x10km?

Figyelt kérdés

2019. nov. 25. 09:24
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
50%

Baromság. Ha feltételezzük, hogy csak hidegen kopik a motor, ami közel áll a valósághoz, és a bemelegedéshez kell 5 km, akkor ha minden nap napi 2*5 km-t megyünk vele, akkor az naponta 10 km, amit fokozottan kopó állapotban tesz meg a motor.


Ha napi 2*10 km-t teszünk meg vele, akkor szintén napi 10 km lesz az, amit hideg állapotban megtesz a motor.


Egy hónapon belül az első esetben megteszünk 300 km-t, a második esetben 600-at. Ha megnéznénk a motorunk nem létező hidegjárati kilométerszámlálóját, mindegyik esetben ugyanannyi, 300 km-es értéket mutatna. Akkor miért is járnánk jobban a második esettel? Csupán mert összességében több kilométer ment bele, és ehhez viszonyítva kisebb a kopás? Ez egy relatív érték, nem abszolút érték. Az alkatrészeknek teljesen mindegy, a kopás ugyanannyi lesz. Köszi a lepontozást :)

2019. nov. 25. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

"Azért, mert az egyik esetben 1000 km alatt mondjuk 1000 km-t megy hidegen (ha 2*5 km-t nézzük, és azt mondjuk, hogy 5 km után lesz üzemmeleg), a másik esetben (2*10 km) meg 1000 km alatt csak 500 km-t fog megtenni hidegen. Azaz az egyik esetben 100%-ban kopik jobban a motor, másik esetben meg csak 50%-ban. Az 100%-os eltérés. Úgyhogy mégiscsak számít hosszabb távon :)"


Már bocsi, de miiiiiiiiiii? :D

Oké, szerinted 2x jobban kopik hidegen a motor.

A) Mész 1000 km-t a 2x10-es verzióban: 500-at kopik a motor 100%-on, meg másik 500-at 50%-on.

B) Mész 500 km-t a 2x5-ös verzióban: 500-at kopik a motor 100%-on.

Ne meséld be már nekem, hogy a B) verzió rosszabb :D

2019. nov. 25. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

#12

Nem ezt mondtam, de valóban félreérthető, bocsi.


Az egyik esetben napi 2*5 km-t mész. Ha úgy számoljuk, hogy 5 km, amíg bemelegszik, akkor az út 100%-ában nem rendesen bemelegedett motorral fog menni. Azaz ha vezet így 1000 km-t, akkor ebből 100%, számokkal 1000 km lesz nem teljesem bemelegedett motorral.


Ugyanez a másik esetben 2*10 km naponta, amiből a felét, 2*5 km-t megy nem üzemmeleg motorral ("hideg motorral"). Ez 50%. Ha 1000 km-t tesz meg így, akkor abból 50%, azaz 500 km lesz csak hideg motorral a teljes 1000 helyett.


1000 km az 100%-kal több, mint az 500 km, erre írtam, hogy 100%-kal többet fog kopni adott távolság alatt.


Nyilván ezek csak becslések, mert nem úgy melegszik be a motor, hogy 5 km-ig szobahőmérsékletű, majd hirtelen felugrik 95-re, de attól még jelentősebb lesz a kopás.


Persze lehet úgy is nézni, hogy 1 hónapban amúgy is csak 21 napot dolgozol kb, azaz ugyanannyiszor fogsz hidegen menni 5 km-t mindkét esetben, viszont egyik példában fele annyi km-t teszel a kocsidba, mégis ugyanannyit kopik hidegen, azaz arányaiban rosszabb.

2019. nov. 25. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
Értem a 8-as 9-es hozzászólókat, ugye ezen az elven a napi 2X200km-t vezetőknek is ugyanannyit ment hidegen a motorja, mint aki 2X5km-t ment. A lényeg ott ütközik ki, hogy a hidegen használt autó motorja km-re vetítve hamarabb elkopik, így ennek az autónak az 1km-re jutó szervizköltségei magasabbak lesznek. Egyébként szerintem még mindig jobb a 2X10km, mivel ez idő alatt több lecsapódott víz tud elpárologni a rendszerből, így kevésbé teszi tönkre az olaj kenési tulajdonságait, a tömítéseket stb. Ezzel azt akarom mondani, hogy megtett úttal nem arányosan kevesebb szervizköltsége az autónak, hanem exponenciálisan.
2019. nov. 25. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

"1000 km az 100%-kal több, mint az 500 km, erre írtam, hogy 100%-kal többet fog kopni adott távolság alatt."


De ennek nincs relevanciája a kérdésre vonatkozóan.


"Ezzel azt akarom mondani, hogy megtett úttal nem arányosan kevesebb szervizköltsége az autónak, hanem exponenciálisan."


Ez is igaz, de a kédés alapján a rövidebb úton fele annyit fog futni összesen az autó.


Amúgy néhány embernél már beteges mértéket ölt ez az autóért aggódás. Komolyan van aki azért menne hosszabb úton, mert szerinte jobb a motornak? Könyörgöm, az autó egy használi eszköz, ha rövid távon használod (a 2x10 km is az), akkor különösen figyelj az olaj és szűrő cserére, meg ne nyomd neki tövig a hideg motornak, és ennyi. Semmi értelme nincs járatni a motort, meg túrázgatni, csak a benzint égeted vele, ártasz a környezetednek és a saját pénztárcádnak is.

2019. nov. 25. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
#14: igen, gyönyörűen mutatja ez a példa is, hogy valójában mennyire nem a kilométert kellene használni az elhasználódás mérőszámaként. Hiszen ahogy a példa is mutatja, a sok apró út nagyon megnövelheti a költségeket, kilométer alapon. Viszont az emberek többnyire nem km-re, vagy üzemórára vesznek autót, hanem egy adott időre. Tehát ha 5 évig használom csak erre az autót, akkor mindkét esetben hasonló költségek várhatók, teljesen különböző km óraállás mellett. Természetesen ez akkor igaz, ha csak a normális kopást nézzük, és minden más jelenséget elhanyagolunk, pl. : motorolaj öregedése, fogyasztás, stb. Viszont egy egyszerű benzinmotornál a segédberendezések annyira nem érzékenyek.
2019. nov. 25. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
50%
#14 vagyok. Teljesen egyetértek #15-el, legalább megpróbáltunk valamennyi értelmet csikarni ebbe az értelmetlen kérdésbe :D
2019. nov. 25. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
50%
Szeretem, mikor megmagyarázzák, hogy 2x annyi kilómétertől kevésbé kopik a motor, mint a kevesebb kilóméterrel 😃
2019. nov. 25. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
24%

Ilyenre használunk egy hondat

Napi 10-15 indítás minden nap 2002 óta inditasonkent 1-3km

Napi 20 km az átlaga télen van hogy 2 hónapig a vizhofok mutató a közepét se éri el.

Vicc olajokat kap, jelenleg 10 évnél öregebb repsol motorkerékpár olaj van benne :)


Úgy gondoltuk hogy majd az első meghibásodáskor eladjuk mert nem akarjuk szerelohoz vinni.


Az autó megvan mert ertelemszeruen még nem volt meghibásodása semmi, olajat se eszi :)


Véleményem szerint nem árt nekik az ilyen használat a tapasztalat ezt mutatja, 140e km van most benne.

2019. nov. 25. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Jaj ne már, ez már nemhogy a ló, de a kontiens túloldala... 10 éves olajjal kínozni egy autót, aminek ráadásul a futásteljesítménye is kicsi, azért mert csak? Aki ennyire veri a fogához a garast, az biciklit vegyen inkább (pláne ilyen távokra)....
2019. nov. 26. 00:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!