Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az olajbetöltő sapkán, és...

Ha az olajbetöltő sapkán, és belenézve a szelepfedél nyiláson némi kávé szinű trutyi látható, akkor biztos, hogy hengerfejes az autó? Mi más oka lehet még?

Figyelt kérdés

Benzines, VW motor. Nem ismerem az autó előéletét. Mostanában a hidegebb napokon nem lett beinditva. A kiegyenlitő tartály szép, a benne található hűtőviz szintén szép. A motorolaj a reggeli, hideginditás előtti kinézete nagyon elhasznált, korom fekete, érzésre kevés viszkozitású, nagyon csöpögős. Pár perc motor járatás után a motorolaj nem szineződött el (se nem barna, se nem habos). Kipufogó füstön nem látok semmi szokatlant.


Mostanában nem jártak az autóval, de nem tudom, hogy korábban milyen körülmények között használták (pl. rövid városi szakaszok, sok inditgatással, stb.)


Lehet-e oka ennek a habosodásnak az elhasznált motorolaj, valamint most a téli hideg?


Vagy ez mindenképpen hengerfejes problémára utal?


Kérek ötleteket, hogy miket nézzek meg még, hogy jobban megfogható legyen a probléma?!


Köszönöm.



2019. nov. 29. 10:30
 1/8 anonim ***** válasza:
Legjobb lenne jól megjáratni menetközben, felmelegíteni és lecserélni az olajat. AZtán majd hátha mutat valamit.
2019. nov. 29. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Az általad említett lerakódás ki tud alakulni gyakori hidegüzemtől, ezért csalóka. Az olajbetöltőt és a szelepfedél nyílását érdemes megnézni egy hosszabb országúti vagy autópályás menet után is, mikor egész biztosan felmelegedett a motor és a motorolaj és annyi ideig volt üzemi hőfokon, hogy el tudott párologni minden oda nem illő anyag. Ha akkor is ott van a trutyi, az azt jelenti, hogy a hűtőfolyadék és a motorolaj a kelleténél közelebbi kapcsolatba került egymással.
2019. nov. 29. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Ahogy írták...meg kellene járatni és kiderül.

Mondjuk nem ártana az olajat se lecserélni

2019. nov. 29. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 Wadmalac ***** válasza:

Ahogy írják is, sok hideg alapjárati járás gyűjti a vizet az olajba a hengerből.

Ha meg egyszer ott van, ott is marad, minél öregebb az olaj, annál több.

Jó eséllyel csak ennyi a baj. Sürgős olajcsere és utána figyelés.

2019. nov. 29. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 Beviz Elek ***** válasza:
Tipikus VW benzinmotor, nem feltétlenül hibás.
2019. nov. 29. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Volt benzines Polom, rövid utakon jártam vele, hideg időben ugyan ilyen volt, mint neked. Kondenz víz okozza a jelenséget.
2019. nov. 29. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
A városban használt autók ilyenek, főleg ha sokat jár hideg motorral rövid távokat.
2019. nov. 29. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Pontosan nekem is ez szokott lenni, sokat járok hidegen, hetente párszor vagy min. egyszer mész vele 40km< és jó lesz. Nekem volt, hogy olyan trutyis volt, hogy sírtam, azrán mentem egy 100-ast és már boldog voltam. :)
2019. nov. 30. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!