Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a kulonbseg a szivo es a...

Mi a kulonbseg a szivo es a turbo kozott?

Figyelt kérdés
M

2019. nov. 29. 17:25
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
85%
A szívómotornál a légköri nyomás hajtja befelé a levegőt: a szívóütemben alacsonyabb a nyomás a hengerben, mint kint, azt' a levegő meg megyen befelé. A turbómotornál pedig a kipufogógáz hajt egy turbinát, ez forgat egy kompresszort és az pumpálja befelé a levegőt a légkörinél nagyobb nyomással.
2019. nov. 29. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Gondolom felhasználói szemszögből érdekel:

Turbó: jobban megy, de több a hibalehetőség.

Szívó: lomhább, de ritkábban romlik el.

2019. nov. 29. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
42%

1.

Azt honnan vetted hogy a légköri nyomás hajtja befelé a levegőt?

A dugattyú ahogy megy lefelé szívó hatás keletkezik és ezért áramlik be a levegő.

2019. nov. 29. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Hogy honnan vettem? Úgy, hogy másképp nem nagyon működik a dolog. Ha a hengerben a nyomás alacsonyabb a légköri nyomásnál, akkor befelé fog menni a levegő, mégpedig azért, mert a légköri nyomás (ami egyébként elég magas, csak nem érezzük) küldi őtet befelé.
2019. nov. 29. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
#3 ez egy kicsit mellé ment 😂😂😂
2019. nov. 29. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
42%

Az 1. és 5.-nek ajánlom a figyelmébe, legalább olvassátok el, ne a hülyeség dőljön belőletek.

[link]

2019. nov. 30. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Aki a légköri nyomást írja, ott lehet hogy nagy légköri nyomás van. Mert gondolkodni se tudsz.
2019. nov. 30. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Én ezt olvastam a wikis cikkben:

"A lefelé haladó dugattyú maga után szívja (fizikailag a dugattyú fölött keletkező térbe a normál külső légköri nyomás által beáramlik) a porlasztóból a benzin-levegő keveréket."


Szóval szerintem ugyanarról beszéltek. De amúgy tök felesleges ezt itt megvitatni, a kérdés megfogalmazásából ítélve a kérdező nem a működés tudományosan egzakt megfogalmazására kíváncsi. :D

2019. nov. 30. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 veterán vas ***** válasza:

Kicsit pontosabban fogalmazz #1!

Nem a "légköri nyomás hajtja befelé a levegőt",és

a nem igaz az sem, hogy a turbina forgatja a kompresszort.

Arról ne is beszéljünk, hogy hajtásában ill. működésében, egészen más a turbó, és megint más a kompresszor.

Szóval csak óvatosan az ilyen jellegű "tájékoztatással". ;)

2019. nov. 30. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Azt hiszem, értem. A turbófeltöltő turbinaoldala nem hajt semmit, csak forog és nincs benne kompresszor.

Hogy akkor mégis mi állítja elő a légkörinél nagyobb töltőnyomást, fogalmam sincs. De nem baj, nem is kell érteni, elfogadom.

Mint ahogy azt is, hogy a légköri nyomás nem tud levegőt nyomni sehová. Mondjuk ha ez így van, akkor nem értem, miért kellett múlt héten tömítést cserélnem egy vákuumkamra ajtaján. A vákuumszivattyú lecsökkenti odabenn a nyomást és mivel a légköri nyomás nem fogja benyomni a levegőt az ajtó és a fészek közötti résen, ezért tömítés nélkül is az idők végezetéig alacsony nyomás marad odabenn.

Jól megszívattak, hiába dolgoztam két órán át.

2019. nov. 30. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!