Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme itthon a turbó...

Mi értelme itthon a turbó benzines autóknak?

Figyelt kérdés
Állítólag a rövid távokat ugyanúgy nem tolerálja, mint a dízel, ugyanannyi hibalehetőség, viszont a dízel fogyasztása még mindig kedvezőbb. Akkor mi értelme egy turbó benzines autónak tulajdonképpen? Mármint egy vásárló szemközéből?
2019. dec. 4. 12:41
 1/8 anonim ***** válasza:
81%

"Állítólag a rövid távokat ugyanúgy nem tolerálja, mint a dízel, ugyanannyi hibalehetőség"


A dízel azért nem toleárlja a rövid távokat, mert a részecskeszűrű (DPF) eltömődik korommal és nem tud kiégni, mert ahhoz állandó magas fordulat kell. A benzineseknél ilyen probléma nincs mert nem képződik korom, tehát a (ma még nem annyira elterjedt) részecskeszűrős benzinmotorok esetében akkor sem kell három havonta látogatni a szervizt, még akkor sem, ha csak a gyereket hordod a 3km-re lévő óvodába.


"viszont a dízel fogyasztása még mindig kedvezőbb"


Nem feltétlenül. Részterhelésen a turbós benzinesek gykorlatilag utolérték a dízeleket. A dízel fogyasztásbeli előnye pályán jön ki leginkább, de amit ezen megspórolsz, sokszor kifizeted a drágább üzemanyagra és a szervizekre (kettőstömegű lendkerék, DPF tisztítás stb.).

2019. dec. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
74%

- Szélesebb fordulatszám-tartomány.

- Kedvezőbb károsanyag-kibocsátás.

- Alacsonyabb ár.

2019. dec. 4. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
29%
A turbó benzines ugyanolyan, mint a szívó, csak a turbó miatt 2x jobb mindenben.
2019. dec. 4. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Na szuper! Tehát akkor rövid távon lehet a turbósokat is használni? Csak mert szívó benzines nem sok van már újonnan, ami van az meg mind 3 hengeres, attól meg frászt kapok. Bár lehet ez már az én hülyeségem, de a 4 hengeresekhez vagyok hozzászokva.
2019. dec. 4. 15:27
 5/8 anonim ***** válasza:

Ma már a SUV-okban, és népszerű dzsipókban is háromhengeres 1.2-es turbós benzinesek dolgoznak Euro VI-os minősítéssel. Én nem olvastam a gépkönyven, hogy nem tanácsos rövid távra használni. semmi utalás nincs.


Ez a rövidtávos, háromhengeres turbós iszony csak városi legenda. Itt az utcában most néhányan ilyent vettek, és büszkék is rá. Mondjuk meglepő, 1.2-es turbós motorral is tépi az aszfaltot az ezerháromszáz kilós járgány. A szalonvezető elvitt egy körre, és a szívem majdnem megállt a bemutató alatt.


Szóval a technika erős fejlődésben van.


Azt itt kevesen tudják, hogy a Japán szigetországban teljesen normális a hatszáz-nyolcszáz köbcentis nyolcsebességes automata váltós kocsi. Félelmetes ahogy mennek, a turbó csodát tesz. Ott a segédmotoros kerékpar megengedett hengerűrtartalma max 28 köbcenti lehet. Nos a japók ezt is turbózzák, és hat lóerővel tépik az aszfaltot. Kivinni az országból tilos,(mint annyi más csodát)

2019. dec. 4. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Igazából semmilyen belső égésű motornak nem jó a rövidtáv, a szívónak sem. De ne feledjük:az autó van értünk, és nem fordítva!
2019. dec. 4. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Rövid táv: mivel egy turbó benzines motor általában kisebb (ezért könnyebb) mint egy hasonló teljesítményű szívó, sokkal hamarabb bemelegszik, tehát ettől jobban kellene hogy bírja a rövid távot (ráadásul ezekben a sima termosztát helyett már mindenféle okosság van meg vezérelt vízpumpa hogy még hamarabb bemelegedjenek).

Ami megárt nekik gyakori rövid használatnál (szelep kokszosodás) annak nincs a turbóhoz köze.

2019. dec. 4. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Turbó benzinesem van. 1.4, 4 hengeres, 140 lovas. Azért lett az, mert a részecskeszűrő és egyéb jó drága részegységek miatt nem akartam már dízelt venni (előtte az volt, de már abba a korba ért, amikor jönnek a bajok és az újabbak a fentiek miatt már nem voltak perspektivikusak). Pozitív csalódás. Nyomatékos, mint egy dízel, de hosszabban el lehet forgatni és végig húz, emellett csendesebb is. Hétköznapi közlekedés során ugyanúgy nem kell pörgetni, mint a turbódízeleket. Fogyasztás tekintetében valamivel többet kér, mint a dízel, de teljes átlagot nézve nincs nagyságrendi eltérés. Tudom, sokan fújnak rájuk, de ezek a turbó benzinmotorok szerintem egyáltalán nem az ördögtől való találmányok...
2019. dec. 4. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!