Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hosszútávon tényleg kényelmetl...

Hosszútávon tényleg kényelmetlen a sportmotor?

Figyelt kérdés

Első "nagymotor" vásárlás előtt állok, A1-es jogosítvánnyal rendelkezek. 550 000-et, nagyon maximum 650 000 Ft-ot szánok a motor megvételére. Magas vagyok (közel 190 centi) és könnyű testalkatom sincs (110 kilót súrolom). Főleg munkábajárásra használnám, de nyáron azért 200-300 kilométeres túrákat is tennék a motorral. 20-25 kilométert mindenképp főúton haladnék vele nap mint nap, úgyhogy szempont hogy különösebb erőlködés nélkül tudja tartani a 90-100-as utazótempót. Az agyonreklámozott Varadero lenne nekem jó, de abból a szép darabokat 800 000-1 millió környékén hirdetik. A Honda CBR és Yamaha YZF 125R típusú motorokból viszont nagyon szépeket, megkíméltebbeket lehet találni ennyiért. Bénán néznék ki rajtuk, azt tudom, de el tudok ettől vonatkoztatni.

Ismerőseim azt mondták, hogy bejárogatni még hagyján velük, de ha túrázni is akarok, akkor hamar bedurran a csuklóm a kicsit hasalós testtartás miatt. Ez tényleg így van? Barátkozzak meg inkább egy kicsit leharcoltabb Varaderóval?



#motor #túra #Enduro #motorkerékpár #Honda #A1 jogosítvány #sportmotor #Honda XL 125 Varadero #Yamaha YZF 125R
2020. jan. 14. 14:04
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Remélem még nem vagy 18 :) Ha igen, akkor ott rontottad el, hogy A2 helyett A1-et csináltál. Szerintem nem jól tájékoztattak, 110 kg-mal nem igazán van olyan 125-ös motor, ami bírja a 100-as utazót. Jön egy ici-pici dombocska és máris 80-ra lassítasz. Nagyobb domboknál akár 50-60. Nekem utassal, csomagokkal (SUM 160 kg) 40 ment felfele a Tátrán. 3-ast már nem vitte. De amúgy sem olyan jó, mivel a legtöbb gyakorlati helyzetben nem tudja azt az utazót, amivel a legtöbb főúton biztonságban tudod érezni magad teljesen. Itthon főutakon mindenki 95-110-zel megy, azaz a te 90-95-ös (ideális) utazoód pont az a "lassú jármű" lesz, amit meg akarnak előzni a leglepukkantabb Astrák is, ezzel gyakran veszélyes helyzetet teremtve. Nekem is volt jópár veszélyes helyzetem ebből fakadóan. Jön a seggedbe, sávon belül akar előzni, miközben jönnek szembe, stb. Csak mert a 87 az neki lassú, ő 96-tal akarna menni.


Azért rontottad el szerintem, mert 125 köbcentit nagyon hamar kevésnek fogod érezni, főleg 110 kg-mal, főleg főúton, főleg ha még ráadásul túrázni is akarsz, azaz váltani akarnál nagyobbra, de ahhoz kéne A2, vagy A. A-hoz viszont 24 évesnek kell lenned, mert A1-gyel nem tudsz 2 év után A-t csinálni. Azaz vagy vársz 24 éves korodig, vagy megcsinálod előtte az A2-t, 100 ezer forintot kb kihajítva az ablakon. Ha egyből A2-re mentél volna, ugyan 20 ezerrel drágább, de nem kell megcsinálnod egy új jogsit, ha nagyobb motort akarsz, illetve 2 év után mehet az A. Én A2-vel 125 köbcentis motort használtam 1 évig, majd váltottam 48 LE-re (A2 széle). Ezzel már kényelmesen tudtam túrázgatni is, utassal is vállalható volt, Dolomitokba pl ezzel mentünk.


Nem csak ez a 2 opciód van szerencsére. Én 196 centi vagyok (80 kg), A2-vel kezdtem, de 125 köbcentit akartam viszonylag hasonló célokhoz. Varadero nyilván nekem is szembejött, de én is sokalltam. Végül egy supermotot vettem. Ezzel ingáztam meg voltunk túrázni is a párommal Prágáig. Elég kompromisszumos hosszabb távon a legtöbb 125-ös. Nekünk meg sajnos sokkal kevesebb opciónk van a magasságunk miatt. Neked is ajánlom, hogy esetleg nézz körbe a supermotok között. Azoknak a végsebessége picit kevesebb általában, viszont városban picit fürgébbek, valamint a fő ok, hogy elférsz rajta.


Nem csak bénán néznél ki egy sportmotoron, hanem 15 km után fájdulna meg mindened. Térded, csuklód, derekad nem bírná feltehetően, vagy ezek közül kettő. Térd valszeg az egyik.


Nekem A-s jogsi SV650-en volt. Kb minden alkalom végén örültem, hogy vége, annyira kényelmetlen volt nekem a geometria. Pedig az nem egy sportmotor és nagyobb, mint egy 125-ös.


Esetleg ha 1 éven belül vagy, akkor KRESZ-t meg tudod úszni és csinálhatod az A2-t elég jó áron, kb 60-70 ezer forintért asszem. Az volna alegjobb, mert akkor 1-2 év után tudnál váltani valami 30-48 LE-s motorra, ami már bőven jó lenne a te céljaidhoz, amíg nem akarsz utast vinni.

2020. jan. 14. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:

Köszönöm. :)


29 éves vagyok, az A1-et főleg azért raktam le, mert semmi motoros előéletem nem volt. Az autósiskolában nagy meregették rám a szemüket, ők javasolták, hogy inkább kicsiben kezdjem a motorozást.

2020. jan. 14. 15:11
 3/14 A kérdező kommentje:
*nagyon meregették
2020. jan. 14. 15:12
 4/14 anonim ***** válasza:

Ja hát igen... Sajnos a legtöbb motoros suliban nem igazán a nagy kép van szem előtt, hanem hogy sikerüljön a vizsga. Arra valóban könnyebb a 125-ös. Viszont nem célravezető hosszú távon. A bátyámnak se volt semmi motoros tapasztalata, sőt, már bicajozni sem bicajozott akkoriban szinte semmit, mégis A-t csinált, és egyből sikerült. Ő is 28 éves volt. Vett egy 51 lóerős 650-est, azzal voltunk a Dolomitokban. Igaz, hogy azóta egyik kanyarból kijőve valahogy elvesztette az uralmat a hátsó kerék felett és elesett, de ez csak annyit mutat, hogy az igazság valahol 15 és 50 lóerő között van :) Ezért javaslom szinte mindig a 250 köbcentis motorokat kezdőmotornak. Elvisz A-ból B-be, legtöbb autónál fürgébb, sebességkorlátokat tudja, de cserébe nem dob le, ha óvatlanul nagyobb gázt adsz kezdőként, relative olcsó megvenni, fenntartani. Olyan sok érv szól egy 250-es mellett. Szerintem ostobák voltak abban az iskolában, biztos B a fő irányuk, A-t csak úgy mellékesen tanítják. Akármelyik tapasztaltabb oktatót, motorost kérdezted volna, tuti nem A1-et javasolta volna a Te igényeidhez. Nem is értem, hogy miért A1-et javasolták neked. Ha tudsz bicajozni, A is simán ment volna. De akkor már inkább A2, ha mégsem A.


Mindegy, vegyél valamit 2 szezonra, kb mindegy mit, csak lehetőleg japán vagy európai legyen, különben nehezebb eladni (pl kínait). Majd 2 szezon után amúgy is rohadtul eleged lesz a 125 köbcentiből (vagy inkább 1), és kezdd el vmikor közben az A-t. Utána ne egyből 800+ köbcentit vegyél, hanem előtte valami 35-55 LE közöttit. Vagy legalábbis kb így csináld szerintem. Utána mehet bármi, ha van hozzá némi tehetséged. Gyakorolj sokat, motorozást sosem lehet "megtanulni". Nem olyan mint az autóvezetés, hogy belefektetsz 100 órát és 98%-ra megközelítetted a plafont. Motorozásnál normál embernek sose lesz meg a 98%, annyira sokrétű. Sose felejtsd el tisztelni a motort, akármennyire is cringey és klisé ez a mondat.


Amúgy 1-2 szezonra akár vehetsz sportmotort is, nem olyan sok idő. Túléled, legalább rájössz, kell-e neked ez a stílus vagy se. De persze az is lehet, hogy már próbálgatásnál rájössz, túl kényelmetlen. Akkor nézz körül supermoto irányban.

2020. jan. 14. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Szerintem is kevés a 125, nagyon kevés (föleg egy sportmotorhoz). Gyakran látok magam mellett orditó 125ös sportmotort, ilyenkor elgondolkodom hogy mi értelme van.


Nekem Suzuki Gsx 750 F van, ami túra-sport. Sportnak lassú, turának kényelmetlen. Volt mikor 500 km-t lenyomtam vele egy nap, de utána hullafáradt voltam.

2020. jan. 14. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

"Hosszútávon tényleg kényelmetlen a sportmotor?"


Igen az. Persze vannak harcedzett titánok, akik még túrázni is elmennek pl Horváthországba, de nem ez a jellemző. Én nem használtam sportmotort ingázásra,de sok ismerősöm haszálja.


"Nem csak bénán néznél ki egy sportmotoron, hanem 15 km után fájdulna meg mindened. Térded, csuklód, derekad nem bírná feltehetően, vagy ezek közül kettő."


Én picit másképp gondolom. Nem fájdul meg mindened. Nekem a lábam zsibbad el a pucsítós pozíción. 2,5 órát tudtam rajta eltölteni ( az már nekem határeset volt ), de igazából úgy tudtam hosszabb távokat menni ha 1 óránként 15 percet megálltam pihenni. Érdekesség, hogy egy 20 perces Hringen etap sokkal fárasztóbb szerintem.


"Vett egy 51 lóerős 650-est, azzal voltunk a Dolomitokban. Igaz, hogy azóta egyik kanyarból kijőve valahogy elvesztette az uralmat a hátsó kerék felett és elesett, de ez csak annyit mutat, hogy az igazság valahol 15 és 50 lóerő között van"


Tök jó dolgokat leírsz, de ezzel nem értek egyet. Az általad leírtakból annyit lehet szerintem leszűrni, hogy bátyád hibázott. ( mindenki hibázik ) Ebből nem lehet szerintem semmi általános érvényűt levonni. Most így visszagondolva, az MZ-met és a simsonomat leszámítva nem is volt 100 LE alatti motorom :) és hidd el nem volt balesetem közúton - Pályán szálltam el, mint a győzelmi zászló - és egyáltalán nem tartom magam jó motorosnak.


Azzal a véleménnyel egyet kell, hogy értsek, hogy sportmotorknál nem nagy durranás a kisköbcenti. A mai négyütemű kisköbcentis gépek pedig méginkább langyos víz kategória.


Egy sportmotornál az a lényeg, hogy kijársz pályázni ( ha nem teszed meg, sosem fogod megtudni mit tud a gép és te ) - és mitagadás lendülettel vezetsz. Mert ez egy ilyen szakma. Lehet álszenteskedni, lehet érvelgetni de ez az igazság. Nem azt mondom, hogy agyatlanul vezetel úton, mert akkor meghalsz - de ha valaki azt mondja, hogy vett egy 600as gixert és 90-nel jár vele akkor körberöhögöm.


Azt is tudnod kell, hogy a motorozás és főleg a sportmotorozás pénz. Sok pénz.Ismerősi körömben sok féle motoros van, a legtöbbet az üzemórás bokorugrók költenek a gépeikre. Utána jönnek a seggrakétások ( mi ) , a legkevesebbet a chopperes kollégák költenek. Nyilván mert nekik van a legtöbb eszük ( meg persze a legnárcistikusabbak ).


Összefoglalva:


- Sportmotort ne vegyél ingázásra szerintem

- Ha már veszel akkor 300ccm alatt ne vegyél

- Van létjogosultsága a kisköbcentis gépeknek, de szerintem inkább a robogós, univerzálisabb, endúrosabb gépek jobb választások városba, ingázásra.

2020. jan. 14. 18:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

"Én picit másképp gondolom. Nem fájdul meg mindened. Nekem a lábam zsibbad el a pucsítós pozíción"


Te milyen magas vagy? Hasonló, mint mi? A kérdező 190 centi, én 196. Persze, írtam is, hogy nem mindenki ugyanolyan érzékeny erre, de a magasabb emberek közül mindenki panaszkodott a térdszögre, akikkel eddig beszéltem. Te lennél az első, aki nem emeli ezt ki :)


"Tök jó dolgokat leírsz, de ezzel nem értek egyet. Az általad leírtakból annyit lehet szerintem leszűrni, hogy bátyád hibázott"


Köszönöm :) Ez igaz, hibázott, viszont ilyen hibát kevésbé tudott volna véteni egy 250-essel mondjuk. Sietett munkába, kikanyarodott a garázsból egy egyirányú utcára, majd kanyarodott jobbra 20 méterrel később (ugyanaz az egyirányú utca), és ott adott valszeg túl nagy gázt kanyar közben. Szűk az utca, nem sikerült korrigálni és egy parkoló autónak ment. Szerintem sose úszott volna meg a hátulja egy 250-esnek.


Én fokozatosan haladtam felfele. Első motorom 125-ös supermoto 21 évesen, második egy 650-es túraenduro, majd 2 évvel később egy 900as túramotor (TDM). Szinte minden évben voltam 2 vezetéstechnikai tréningen, 2019 volt az első, hogy nem jutottam el ilyenre.

2020. jan. 14. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 b1812567 ***** válasza:

Tudom, nem a kérdésedre válasz, de ha 29 vagy, akkor legjobban azzal járnál, ha megcsinálnád az A-t.

Egyből nagyobb lenne a választék, és ésszel egy 600-as körüli gépen is elmotorozhatsz kezdőként is.


Az alkatoddal és céljaiddal tényleg nem a sportmotor lenne jó választás. Inkább valami nagyobb méretű, kényelmesebb, túrásabb, vagy túraenduro motor.

2020. jan. 14. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Kényelmetlen lehet, magas embereknek, én 178centivel kevesebb mint 100km-et is megéreztem a térdemen.

Egyébként meg aki motort vesz, az kompromisszumot is köt némileg, a jármű fogalma azért még messze van attól hogy olyan legyen mint egy személyre szabott öltöny.

Nagy robogók azok kényelmesek nagyon, ki tudtam nyújtani a lábam ha kiértem a városból, és pihenni sem álltam meg.


A futómű, és a fékezések, terhelik a csuklót, ez olyanoknak okozhat gondot, aki egyébként nem végez tevékeny dolgokat, fizikai munka, sport, ettől függetlenül megszokja a kéz is.

2020. jan. 15. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Kicsit off, bocs. Az 5-nek javasolnám a suzuki gsxf magyarország csoportot a f.bookon.
2020. jan. 15. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!