Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért eszi az autó a gumikat?...

Miért eszi az autó a gumikat? Mind a négy belső felét, nem nagyon, de nem egyformán kopik. Lehet azért, mert keményebb a kelleténél?

Figyelt kérdés
2010. júl. 23. 04:39
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Túlságosan széttartanak a kerekeid(kerékösszetartás),elől ez állítható(kormánygömbfejnél),futóműves beállítja neked.

Ilyenkor sokszor "kóvályog" is az autó nagy sebességnél.

Le tudod ellenőrizni 3 M spárgával és egy rajz szög segítségével az összetartást házilag is.

(Ha érdekel,le írom hogyan).


Hátsó-kerekeknél nem minden autónál állítható az összetartás,így ez lehet hogy ilyen marad örökre

2010. júl. 23. 04:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nincs leültetve?

Első: engem érdekelne ez az ellenőrzős módszer.

2010. júl. 23. 05:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Futóműállítás, mivel ez tipikus esete az elment futóműgeometriának.
2010. júl. 23. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Ha a gumi nagyobb légnyomáson üzemelne az előírtnál, a futófelület közepe kopna jobban. A szélek kopását inkább az alacsonyabb nyomáson üzemelés okozza, viszont az mindkét szélén koptatná. Neked a kerekeknek az útfelületre való merőlegességét kellene ellenőrizni vagy a kerekek összetartását. Ha még nem túl nagy az eltérés, tengelyenként felcserélheted a gumikat (baloldaliak jobbra, azok meg balra). Persze a forgásirány megtartásával.
2010. júl. 23. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

nem tanultál kreszt? :D


ha a gumi közepe kopik jobban, akkor túl nagy a keréknyomás.


ha a gumi két széle kopik jobban, akkor alacsony a keréknyomás


ha egyoldalúan kopik a gumi qakkor hibás a felfüggesztés beállítás


ez benne van a kresz műszaki részében.



am a kérdésedre a válasz: vidd el futóműveshez, és kb 5000 forintért negyed óra alatt megcsinálja.

2010. júl. 23. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Engem is érdekelne nagyon a futómű ellenőrzése spárgával.

UTÓLSÓ. Annyira nem szabad kapkodni a szerelőhöz járással a mai világban. Lehet nagyobb kárt csinálunk mint hasznot ha nincs nagy gond.


Nem vészes.

[link]



[link]

2010. júl. 23. 18:00
 7/9 anonim ***** válasza:

Első vagyok..

Nem egy ördöngösség,az ellenőrzés egy-oldalon történik.

A kormányt HAJSZÁLPONTOSAN(!) egyenesbe tesszük,(dísztárcsát ha..van levesszük,mert belelóghat a mérési síkba).


Kezdjük baloldalon .Az első keréknek az elülső futófelületébe egy rajzszöget szúrunk pontosan az agy központi magasságának megfelelően.Bátran 2-3 mm mélyre...

Annyira, hogy stabilan megálljon,és ügye... NEM a vízelvezető csatornába szúrjuk!!!!,mert lehet hogy 1 ""sziszegést"" fogsz hallani ..és ennek nem fogsz nagyon örülni :DD)


A spárga egyik végére egy hurkot kötünk,és ezt rá akasztjuk a rajzszegünk fejére.

A spárga másik végével a kezünkbe a hátsó kerékhez ballagunk...,és óvatosan megfeszítjük ..(szintén a hátsó kerék központi agymagasságának megfelelően),és láthatjuk hogy elől a gumi peremeken hol érintkezik a gumihoz a madzagunk.(Ha érintkezik egyáltalán)

Ekkor láthatjuk hogy az első keréknél NEGATÍV vagy POZITÍV az összetartás.

Láthatod azt hogy (pl a pozitív esetben) ÉS a madzagban nincs semmilyen megtörési szög,akkor hátul hozzá sem ér a hátsó gumikerékhez a madzag.

Negatívnál(széttartás eset) az első guminak a peremeiből a ...hozzád közelebb lévő... nem érinti a madzagot.

Na ekkor eszi meg az út a belső felületet,hisz mind 2 kerék "szét" szeretne menni,és a belső rész kopik jobban. Amikor TÚL SOK az összetartás akkor meg "össze felé " szeretnének,és a külseje kopik a gumi futófelületnek.


Az autók legtöbbjénél 0-3° közötti pozitív összetartást szoktak megadni,ezt a gyártók midig meghatározzák az mennyi is ez ,az adott autóra.

A madzagos ellenőrzésnél--> a NYÍLEGYENESRE KIHÚZOTT MADZAG !!!! a hátsó keréknél egy 10-15 MM hézagot ad ki a hátsó kerékhez képest.

Ugyanezt a műveletet a Jobb oldalon is végezzük el. Ott is 10-15 mm hézagnak kell lenni a kifeszített és EGYENES TÖRÉSMENTES ! spárgán. Nem több..nem kevesebb.


Természetesen ha a KORMÁNYOD nem középen van,akkor eltérésed lesz az egyik oldalon pozitívan,a túloldalt negatívan,ezért ezt pontosan kell középre állítani,,és akár le is rögzítheted a kormányt.


Azt még megjegyezném hogy a szélein erősen megkopott gumit..utólagosan korrigálva az összetartást... érdekes jelenségeket produkálhat ,..pl nyikorgó gumi kanyarodáskor,hisz a gumi egy kúpfelület mentén "kopott be" és az törekedne a kúp felületére vissza feküdni.

Remélem nem voltam túl bonyolult,ez az ellenőrzés 1 régi módszer,csak manapság mindenki márka szervizbe jár..és már nem maga javítgatja a Ladáját,Wartburg-ját a garázsában.

2010. júl. 23. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy leírtad, meg fogom próbálni.

Ám mint te is írtad: Az autók legtöbbjénél 0-3° közötti pozitív összetartást szoktak megadni,ezt a gyártók midig meghatározzák az mennyi is ez ,az adott autóra.

Így nem lehet annyira mérv adó a dolog

2010. júl. 24. 07:41
 9/9 anonim ***** válasza:

így van..ez nem 100% os ...az információ hiányában. Elméletileg amikor a állítják az összetartást,akkor figyelembe veszik a kerék imbolygását is,a kerékcsapágy holtjátékát,és megnézik azt is hogy a lengőkar gumi szilentjeinek van-e már játéka,azaz ad-e mozgást az egész geometriának,ezt rángatással látni.Ez ha igen nagy..akkor képtelen beállítani a futóműves.

Egyébként még nem láttam olyat hogy a futóműves egy könyvből nézi ki az összetartás mértékét az adott autóhoz,hanem ezt az általános értéket lövik be.

2010. júl. 24. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!