Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szeretnék venni egy Kawasaki...

Szeretnék venni egy Kawasaki H2R típusú motort, nagyon tetszik a kialakítása, a hangja, és a teljesítménye. Most raktam le nem rég az A jogsit, mennyire ajánlott egy friss jogsival ilyen motorra ülni? Veszélyes lehet?

Figyelt kérdés

2020. márc. 21. 16:34
 1/8 anonim ***** válasza:

Közepesen ajánlott.

Veszélyes lehet.

2020. márc. 21. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
ajánlott
2020. márc. 21. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Csóró gyerek,holvan neked annyi lóvéd?
2020. márc. 21. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Ha még nem tudsz motorozni és nincs gyakorlatod akkor egy 50-essel kezd és majd később áttérsz nagyobbra.

Ráadásul ez még a nagymotorok közt is egy vadabb.

2020. márc. 21. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 dirtboy ***** válasza:
100%
nyilván kamu a kérdés de még egy trollnak sem árt tudni hogy nem számít milyen jogsid van mert közúton csak a H2 mehet. A H2R pályamotor.
2020. márc. 21. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 $$$$$ ***** válasza:
100%
Jol mondja az utolsó.... Legalabb néznél utana mielőtt megprobalsz kiírni egy troll kerdest😂😂.
2020. márc. 21. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Na ebbőlse lesz Motoros haver,üssétek a köcsögöt.
2020. márc. 21. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

H2R-t? Azzal közúton nem sokra mész :) Nyilván troll a kérdező, de azért válaszolok.


H2-re gondolsz egyrészt, másrészt full kezdő motorosnak nem ajánlott. Kell sokezer km, amíg eljutsz addig, hogy a megfelelő finomsággal tudj kezelni egy ilyen motort, a legkisebb óvatlan csuklómozdulat le tud rángatni a motorról, főleg ha nem megfelelő a testtartás. Még úgy is veszélyes, hogy tele van mindenféle segédelektronikával. Ami egyrészt biztonságossabbá teszi, másrészt veszélyesebbé, főleg kezdő kezében. Hadd fejtsem ki egy picit.


Képzelj el egy vonalat 2D-ben, jobb oldalán egy "fal". Ez a fal lesz példánkban a 100%, a motor határa az adott körülmények között. Ez ugye egy folyamatosan, dinamikusan jobbra-balra mozgó "fal", mindig a körülményekhez képest. Ha veszünk egy régi, erős motort, ott sokkal jobban érződik, hogy hol van ez a bizonyos "fal", sokkal nyersebb élmény. Sokkal ijesztőbb, így tapasztalat híján nem fogja olyan bátran megközelíteni a legtöbb friss motoros. Ha valaki újoncként elektronikával kipárnázott motort vesz, sokkal bátrabban fogja megközelíteni ezt a "falat", ahol a fizika nyer és a motoros vagy túléli vagy nem, mivel túl van elektronikázva, el van tompítva. Egy tapasztalt motorosnál ez nem számít annyira, mert az addigi tapasztalataira építve sejteni fogja, hol a határ.


Nekem ilyesmi gondolatok környékeztek meg, amikor a BMW R1250GS-t vittem el tesztvezetésre a Mátrában. Nagyon hamar felbátorodtam, nagyon stabil, nagyon kezes motor. Viszont egy kanyart elnéztem és csak azért úsztam meg, mert nem jött senki szemben. A fő probléma az volt, hogy 150-nél ugyanannyi a mozgási energiám és tehetetlenségem, mint a saját motorom esetén, hiába nem érzem sem a sebességet sem a félelmet. Amikor fékezni kéne, ott van hirtelen az a bizonyos fizika mégiscsak :) Illetve az is kellemetlen, amikor nekiállsz előzni egy buszt kb 30 méteres egyenesen, aminek a vége egy beláthatatlan kanyae, majd az előzés közben az elektronika elvesz 30%-ot a nyomatékból egy pár méteres úthiba miatt, mert érzi, hogy kipörög a hátulja.


Úgyhogy ne, ne H2-vel kezdd, még az álmaidbam sem :)

2020. márc. 21. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!