Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Levegős dízel üzemanyag rendszer?

Levegős dízel üzemanyag rendszer?

Figyelt kérdés
A problémám az, hogy nem értem a lelevegősödött dízel üzemanyag rendszer lényegét. Nem találtam internetet sehol leírást ezzel kapcsolatban. Hogy alakul ki? Mi szünteti meg? Milyen megoldások vannak a légtelenítésére? Mire kell figyelni? Ha nem tudod elindítani mi más mehet tönkre ezmiatt? és bármi ami eszetekbe jut. Az alap koncepciót értem, hogy a gázolaj saját magától nem tud eljutni oda, hogy az járművet indítani lehessen mivel benzinnel ellentetében nincs benne AC pumpa?!..

2020. márc. 21. 22:21
 1/7 anonim ***** válasza:

De van tápszivattyú ami szívja és nyomja a gázolajat.

A rendszerről és a működéséről pedig sok cikk van fenn.

Ha megérted a működését akkor már eltudod képzelni a hibáit is.

A tankból a tápszivattyúig szívja , utána pedig nyomja a gázolajat és itt lenni kell egy bizonyos nyomásnak is lenni. Ezt egy nyomástartó szelep biztosítja.

Ha kifogyik a gázolaj vagy fellazul, eltörik a szívóág akkor levegőt szív .

Ahol nyomásnak kell lenni ott valahol kikell engedni a levegőt a rendszerből, ez a légtelenítés.

De a modernebb rendszerek már saját magukat légtelenítik le, nem kell kézzel ezt csinálni.

De csak akkor tudja ezt is ha ne szív további levegőt be, mert akkor levegős lesz továbbra is.

2020. márc. 22. 05:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Azt esetleg nem tudod, hogy a C270-es 2002-2003-as merci ilyen lenne?
2020. márc. 22. 15:20
 3/7 anonim ***** válasza:
ezek elvileg már autómatikusan légtelenítik magukat indításkor. a veterán diesel motorokon mév volt kézi pumpa,kifejezetten a légtelenítésre.
2020. márc. 22. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Nincs olyan, hogy légteleníti magát, hogyha nem lazítasz meg egy csatlakozást sem. A régi dízelekben azért volt kézi tápszivattyú, mert nem volt elektromos átemelőszivattyú, ami a mai autók egy részében van, bár most is van csomó, amelyikben közvetlenül a CR szivattyú szívja a tankból. És a régi dízelekben is legfeljebb a szűrőházat tudtad vele felpumpálni az adagolóig, utána lehetett tovább bűvészkedni.


Kialakulhat bármilyen hibás csatlakozásnál, ha repedt egy nyomócső, vagy üzemanyagcső, vagy ha kopottak, hibásak a nyomástartó szelepek, membránok, de akkor is, ha már magában a tartályban levegőt szív, bármi miatt. Ha nem indul az autó, és sokáig gyötröd vele, akkor azon alkatrészek mehetnek tönkre, amiket csak a gázolaj ken, tipikusan a forgóelosztós adagolók és a CR szivattyúk, PD elemek ilyenek.

2020. márc. 22. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

3-as válaszoló vagyok, nem kérdöjelezem meg a 4 - es válaszlót. èn így tudtam, ahogy leírtam.

ha tévedtem, bocsànat!

2020. márc. 22. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Édesapám C270-es dízel mercedesét szedtünk szét blokkig a szerelő barátommal(ne kérdezzétek miért nem tőle kérdeztem ezt) mert az izzítógyertya vége(nem mi törtük bele sajnos így lett véve az autó) becsúszott a robbanótérbe és enyhén szólva is új szétk@rt mindent odabent, hengerfej tömítés, síkolás, új szelepek stb.. Indul az autó csak amikor az elején tekerni kellett szegényt a már amúgy is szar akksi nem bírta és lemerült közbe visszafolyt az eddig általunk feljebb szívótt üzemanyag stb, by the way csak mondom. Köszi a segítséget megpróbálok akkor neten jobban utána nézni.
2020. márc. 23. 07:47
 7/7 anonim ***** válasza:
Amúgy nem egy Mercinél láttam hogy a légszűrő átlátszó csövénél full levegős a gázolaj, de mind teljesen jól működött. Ez valami tipusbaj, vagy direkt lehet ilyen?
2020. júl. 1. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!