Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen volt a fékezés a...

Milyen volt a fékezés a vákuumos fékrásegítő előtt?

Figyelt kérdés

Ha álló motornál nyomkodom a fékpedált és az felkeményedik, akkor nem csak kicsit, hanem sokkal nehezebb lesz benyomni a fékpedált, szinte alig tudom egy kicsit megmozdítani.

Mielőtt kitalálták a vákuumos fékrásegítőt, valóban ennyire borzasztóan nehéz volt a fékezés? Vagy máshogy alkották meg a rendszert, hogy kicsit könnyebb legyen benyomni a pedált?

Tudtok mondani olyan autókat, amikben még nem volt ilyen rásegítés?

Köszönöm!


2020. ápr. 4. 19:55
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
54%
Kb. semelyik keleti autoban, amit a 80-as evekben gyartottak, nincs rasegito. A teljesseg igenye nelkul: kereklampas Ladak, Skodak, Trabantok, egyikben sincs. Eleg rendesen kellett nyomni a feket hogy lassuljon, negyutemu trabanthoz volt szerencsem, hat nem sirom vissza.
2020. ápr. 4. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Gond nélkül használok napi szinten egy rásegítés nélküli autót. Egy szervofékes autónál lényegesen nehezebb a fékezés rásegítés nélkül, mint egy alapból szervo nélkülinél. Ülj bele egy öreg Ladába és megtudod milyen.
2020. ápr. 4. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
100%
Nagyapám csettegőlyén pótkocsi dobfékek voltak össze mixelve UAZ főfékmunkahengerrel. Amikor két púposra megrakott pótkocsi jön mögötted, és te is megvagy pakolva mint a *****isten, akkor tudnod kell, hogy konkrétan egylábbal rá kell állnod a fékpedálra, hogy bármit is érezz. De tényleg, azt csináltam, hogy feláltam azon a szaron és teljes súlyomból ránehezkedtem a fékpedálra. Úgy sikerült 40m alatt lelassitani 35-ről ~6-ra.
2020. ápr. 4. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

nem véletlen, hogy kitalálták a fékrásegítőt, a szervokormányt, a szinkrongyűrűs sebváltót, az elektromos ablakemelőt, na és a klímát.

Ezek nélkül is megvoltunk, méghozzá boldogan, de ezekkel még boldogabbak vagyunk. (az automata váltót meg sem említem)

Szóval a fékrásegítő előtt is volt fék, és akkor az volt a tökéletes..mert nem tudtuk, hogy lesz jobb(kényelmesebb )

2020. ápr. 4. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Semmi extra nem volt, teljesen jól és kenyelmesen lehetett fékezni azelőtt is. Az, hogy a fékerő szar volt, az más lapra tartozik.
2020. ápr. 4. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek!
2020. ápr. 4. 22:23
 7/11 anonim ***** válasza:
Úgy volt méretezve, hogy normál erővel nyomva is meg lehessen állni az autóval, szóval közel sem kellett akkora erővel nyomni, mintha egy szervófékes autó fékpedálját nyomnánk álló motorral.
2020. ápr. 4. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Jók voltak azok is , pont úgy meglehetett állni mint most.

Nem volt rosszabb a fékerő sem meg a fékhatás sem.

Csak másabb volt mint a mostani fékek.

Nyilván mindent könnyebbé tesznek ma mert ez a fejlődés.

2020. ápr. 5. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek!

A 7-es válaszoló volt az, aki legpontosabban megválaszolta. Erre voltam kíváncsi, hogy máshogy volt méretezve, tehát nem volt olyan borzasztó nehéz benyomni, mint egy mostani autó pedálját rásegítés nélkül.

2020. ápr. 5. 13:52
 10/11 anonim ***** válasza:

Amelyik autoban van rasegites de nem mukodik annal nehezebb benyomni a pedalt mint annal amelyiknel gyarilag nincs.

Ugyan igy mukodik a szervokormanynal is. Ha elromlik a szervod akkor alig tudod elforditani a kormanyt de ha eleve nincs akkor menet kozben nem nehez tekeni, csak allo helyzetben nehezebb.

2020. ápr. 5. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!