Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondolsz, az elektromos...

Mr.The Colonel kérdése:

Mit gondolsz, az elektromos autóknak, a Plug in hybrideknek vagy az üzemanyagcellás(H2 hajtású) autóknak van jövője?

Figyelt kérdés

A hidrogén előállítása egyelőre drágább és energiaigényesebb, mint a kőolaj kitermelése és feldolgozása. Ezért irtam utolsó helyre.


Köszi, hogy nem fröcsögve válaszolsz, hogy “tsakk a vétizenkettő!!4!44!”



2020. máj. 17. 14:22
 1/10 anonim válasza:
51%
Szerintem az elektromosoknak. Ahhoz nem kell komolyabb infrastruktúrát kiépíteni. A (távol) jövőben (főleg mikor már szinte alig lesz Kőolaj/Földgáz) plug in hybrid, átállnak a teljesen elektromosra. A hidrogénes se hülyeség, csak nagyon gyerekcipőben jár (jobban mint az elektromos), nincs kiépített infrastruktúrája, drága a szállítása,illetve nagy energiaveszteséggel jár. Bár nekem azba leginkább tetsző valamiért (talán mert megihatod a végterméket :D). A Hidrogénes autók atzól függnek, mennyire jó aksikat tudnak csinálni majd a jövőben (ha pl olyat, amely csak 5-10 percig tölt,és legalább 1000 km-t bír töltések között, akár 240+ km/h végsebességgel, akkor kevésbé van jövője a hidrogénesnek)
2020. máj. 17. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
81%

szerintem a plug-in hybrid a nyerő, ha a kompromisszumokat nézzük.


az elektromos hajtás úgy 70-80 km/h-ig igazán hatékony, onnantól elkezd nőni a fogyasztás drasztikusan. lehet persze fejlesztgetni meg optimalizálni, de autópályatempónál valószínűleg sosem lesz gazdaságosan használható.


mellette elég sokat kell még az akksitechnológiákon fejleszteni, hogy minél nagyobb energiasűrűség legyen és minél olcsóbban előállíthatóan.


ezzel szemben egy tökéletes PHEV-nek kellene egy 20-25 kWh-s folyadékhűtésű akkupakk, egy minimum 11 kW-os AC vagy esetleg DC töltési lehetőség és mellé egy hatékony, kisfogyasztású benzinmotor.

2020. máj. 17. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
Hidrogén egyébként elektrolízissel is lehet csinálni (bár inkább manapság Földgázból csinálják), nagy energiaveszteségel, de megújuló energiaforrásokból lehet elegendő, olcsó, és végtelen áramot szolgáltatni hozzá (vizet pedig tengerből sótalanítóban, ami szintén megújuló energiaforrásokból kap áramot. A megmaradt sós vizból pedig ki lehet vonni, és sót előállítani, hogy az se szennyezze a környezetet)
2020. máj. 17. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Az üzemanyagcellás ugyanúgy elektromos, csak az energiát H2 formájában tárolja.

Előnye hogy gyorsan újratölthető, kisebb akkumulátor kell, hátránya hogy rengeteg energia vész kárba az àtalakulások során és nem egyszerű/nem olcsó megfelelő tárolóegységet gyártani, beszuszakolni az autóba.

Ha lesz valami a fúziós erőműből, akkor az elektromos energia miatt kevésbé kell aggódni, tehát az energiapazarlás nem lesz akkora gond, viszont lehet nem szívesen ülnék egy többszáz bar nyomású palackon.

Nem akarom leírni, de egyelőre mellékvágánynak tűnik, esetleg nagyobb gépekbe lenne jó.


A plug-in nem megoldás, ez csak lassítja a problémát. Jobb mint a senki, de ugyanúgy tartalmazza a zsákutca belsőégésű motort.


Nem biztos hogy az elektromos mindenben megoldást fog nyújtani, de legalább nem garantáltan zsákutca, tehát nincs más hátra mint előre.

2020. máj. 17. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Alapvetően mindegyiknek van jövője, vagy legalább is létjogosultsága, ez szerintem vitathatatlan. A kérdés leginkább arra irányulhat gondolom, hogy melyik technológia válthatja le, vagy lehet erős alternatívája a belsőégésű motorral szerelt autóknak. Ez esetben a jelenlegi helyzet szerint a hibridautók már technikai fejlettségben ott vannak a toppon, köszönhetően nagyrészt a Toyotának. Szerintem jelen pillanatban kizárólag a piaci ár lehet visszatartó tényező, de amint egyre több gyártó kínál majd hibrid verziót egy adott típusból, úgy gondolom hogy a hibridek egy idő után kiszorítják a csak belsőégésű autókat.


Az elektromos autó sajnos akkor is egy kompromisszum marad, ha minden sarkon lesz töltőállomás, ezért nem gondolom hogy mostanában átvennék az "uralmat". Ha ez meg is történik, szerintem semmiképp nem a hibridek "hatalomátvétele" előtt, mert még valójában az is várat magára.


Az üzemanyagcella egy érdekes kérdés, sokan bedobják "mentőövként", amikor felmerülnek a villanyautók nehézkes üzemeltetéséből adódó problémák. Csak hogy sajnos jelenleg ez a technológia talán még problémásabb, pedig hamarabb kapott hátszelet, mint az elektromos autó. A hidrogénnek nem igazán az előállítása a probléma, hanem a tárolása. Hatalmas nyomásra van szükség, hogy annyi mennyiséget el tudjunk tárolni, ami valamilyen értékelhető hatótávot eredményez, de még így sem tud labdába rúgni egy hibrid/belsőégésűhöz képest. Ezen kívül irtózatos veszteséges is, mert a hidrogén képes átdiffundálni az acélon keresztül, ami még sok esetben a metánnal is probléma, hogy nagyon nehéz letömíteni megfelelően. És arról még nem is beszéltünk, hogy el is ridegíti az acélszerkezeteket. Tehát maga az elmélet nem lenne rossz, csak drágább a hús, mint a leves sajnos.

2020. máj. 17. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim válasza:

[link]

[link]

[link]

[link]

Az első a hidrogénes autókról, a 2. A Tesláról szól. A 3. És 4. Pedig olcsó áram előállításáról.

2020. máj. 17. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Idővel egyik része eltűnik, a másik előtérbe kerül, ha kiforr a technológia (üzemanyagcella).
2020. máj. 17. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
A hibrid autók pozícióját erősítheti a nulla emissziós üzemanyagok fejlődése. Tehát a levegő széndioxidjából gyártott benzin/gázolaj. Aminek elégetésekor nem képződik plusz CO2. Városban lehet menni villanymotorral, hosszabb utakra pedig a hagyományos belsőégésű motorral, ami nulla emissziós üzemanyagot fogyaszt.
2020. jún. 23. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
A következő generációs atomerőművek tiszta olcsó hidrogén előállítására is képesek lesznek, ha ezt nem kaszálja el a Greenpeace akkor lehet jövője. Úgy gondolom a hibrid hidrogén/akku a jövő de ki tudja még. Lehet hogy a nagyobb teljesítményű motorok üzemanyagcellát kapnak, a városi kocsik pedig tisztán elektromost.
2021. febr. 12. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Beviz Elek ***** válasza:

#9

A hidrogén meghajtás ugyanolyan elektromos mint a szokványos elektromos autók, a különbség hogy most egy nagy akkuban tárolják az elektromos energiát és árammal töltik, a hidrogénesnél egy tartályban tarolják a hidrogént (300-600bar) és azt kell beletankolni.

Súlyra jelenleg kb azonos a két autó hiszen az elektromosban van egy nagy akku, a hidrogenesben van egy tartály, egy üzemanyagcella, egy kisebb akkumulátor, ezek összsúlya kb megegyezik, a különbség hogy mennyi idő a töltés. Ha a kamionokba megoldható lesz max 1 óra alatt 400km-nyi töltés akkor felesleges a hidrogénnel bajlódni. Ettől függetlenül persze nem bánom ha kísérleteznek vele, sosem tudni hogy veletlenül milyen felfedezésbe botlanak bele.

2021. febr. 12. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!