Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jól látom hogy egy 2 literes...

Jól látom hogy egy 2 literes pörgős szívómotor többet ér mint ezek a mai 3 hengeres turbós szemetek?

Figyelt kérdés
20-30 éve is megcsinálták az 5-6 litert fogyasztó motorokat a kisebb autókban úgy hogy még a mai napig bárhova elindul velük az ember.Nem beszélve a nagyobb köbcentis szívómotorokról amikben még volt anyag.Japánok nagy mesterei ennek de ott a bmw soros 6 hengeres m motorkódú szívómotorjai is amik a világból kimennek meg vissza is jönnek.Most beleteszik a 3 hengeres turbós 900-as motort a nagyautóba és csodálkoznak ha kikönyököl 3 éves korában.Minek kell ilyen szemeteket tenni az amúgy jó autókba?Fejlődik a futómű,utastér,komfort stb de a motorok helyét átvették ezek a még viccnek is rossz erőtlen sz.rok.Keveset fogyaszt ha nem nyomod,de ha odalépsz neki ugyanannyit eszik mintha lenne benne egy normális 1.8-as vagy 2 literes motor.Akkor miért kell ez?
2020. aug. 24. 18:13
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

mert van egy olyan apróság, hogy környezetvédelmi normák... kis turbómotor károsanyag kibocsátása alacsonyabb

lehetne nagyobb motorral is elérni ezt, csak a teljesítmény kárára, de a mai vevőnek kell a 150 lóerő a legkisebb autóba is

Kb ennyi... de ha megnézed, prémiumban ma is lehet venni V6, V8 és egyéb nagy motorokat, mert a gyártó átlagát vizsgálják.

2020. aug. 24. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
És amikor a 2 literes motor kibír 30 évet az 1 literest meg 5 évente cserélik?Mennyi károsanyagot bocsánatanak ki a gyárak amikor ennyivel több autót gyártanak?
2020. aug. 24. 18:28
 3/14 anonim ***** válasza:

az még hagyján, de ezek a kis köbcentis, budiláncos szarok 200 ezernél jobban füstölnek már, mint egy szippantós ifa.

Volt 1.2-es 16v astrám, még egy olyan ótvar hulladék motorral nem találkoztam soha.

Az opel szégyene.

És még azt fejlesztették tovább turbósba...

2020. aug. 24. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

OFF: egy ismerősömnek 140 ezret bírt egy ilyen túlhajszolt kisköbcentis motor.

ON:

Mindez nem érdekli a nagyokosokat az EU-ban. Nekik csak az számít hogy a kibocsátási kvótákat betartassák.

Az hogy a motor tönkremegy 7 évente a kedves fogyasztó baja. Meg amúgyis az üzemanyagra költött pénz az oroszok és arabok zsebeit tömi, a motorcserére költött pénz viszont az EU autógyárakét.

2020. aug. 24. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
45%

Az autógyárnak nem érdeke, hogy egy autó sokáig menjen. Nagyjából 6-7 év a tervezett élettartama a ma legyártott alkatrészeknek, ez a szomorú igazság.


Pedig bizony, a legjobb környezetvédelem az autók megbízhatóságának növelése, és így a gyártás visszaszorulása lenne.


Hamár említetted a BMW motorokat, éles mintapéldája ennek az, amit az M54 kivezetése után az N-es motorokkal műveltek, a baj ott kezdődött nem csak a BMW-nél, hanem minden gyártónál: a 2000-es évek elején. A több százezer kilométert gond nélkül futó, vastag láncos vezérlésű motort leváltotta a biciklilánccal vetekedő erősségű vezérműlánc, jöttek a közvetlenül a hengerbe befecskendező, kokszosodó konstrukciók, majd 2010 környékétől a kőkemény downsizing, alulméretezett turbómotorokkal.


Lehet ezért a környezetvédelmi normákat okolni, de valójában az áll a háttérben, hogy kell a profit a gyáraknak. A '90-es évek volt ezért szerintem az autógyártás aranykora, amikor még a jó autó gyártása volt a cél, nem a jól eladható autó.

2020. aug. 24. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Na megint egy anti tubos, kocsmai urban legend szint...


Dízeleknél sokkal régebb óta alap a turbo, mégsem futnak falnak tőle.

2020. aug. 24. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
38%

Egyik autóm egy '99-es Volvo S80 T6

~2800 köbcenti, sor6, twin turbó, 272 lóerő. Még mindig megy, pedig már...


Ha kettévágom a blokkot és lesz két darab 3 hengeres, 136lovas 1.4-es turbóbenzinem akkor az két hulladék motor lesz? Ugye ezt te sem gondolod?


Mivel másabb egy fizikailag és üzemelésben egy 3 hengeres turbóbenzin az én motorom felénél? Semmivel..


Olyan létezik, hogy kijön egy olyan motorcsalád amit a tervezésnél elbaxcsiztak és hullanak a motorok ( pl láttunk már pár ilyet a VW konszernban benzinesből is és dízelből is ), de ettől még maga a technika nem rossz, csak rosszul van kivitelezve.


Amúgy voltak ám hulladék szívómotorok is a turbós korszak előtt, csak ezekről ilyenkor nagyvonalúan elfelejtkezünk. Néhány Alfa blokk, Ford 1.8CGBA/BB,Ford Duratec 2.5 és 3.0, N-es sor4-es BMW-k, N-es V8-as BMW-k, soroljam még?


Melyik nagy autóban van 900-as motor? Oké, pl a Mondeoban van, de miért van benne? Mert valaki úgy rendeli meg, rendelhető az mással is. User error


"20-30 éve is megcsinálták az 5-6 litert fogyasztó motorokat a kisebb autókban úgy hogy még a mai napig bárhova elindul velük az ember."

30 éve? Melyik autókban? esetleg valamelyik szívódízel evett ennyit, de cserébe az nem is ment.


Az sem helytálló összehasonlítás, hogy a turbóbenzinek ha nyomod többet ennének, mint a szívók. A 260 lovas turbós Insigniám úgy eszik kevesebbet, mint anno a 2.0 145 lovas Mondeom, hogy nettó 300 kilóval nehezebb. És azért egy turbóbenzin jobban viszi a kasztnit, mint egy szívó amit az emberek hamar megszoknak és úgy persze hogy annyit eszik. Ha ugyanolyan tempóval és gyorsításokkal mennél vele akkor kevesebbet enne.


Meg amilyen fogyasztások kijönnek ma egy egy ilyen turbós csodából.. 30 éve lecummantottad volna magad, ha az 1.8-at Golf3 annyit evett volna, mint ma egy ecoboost Focus :)


Az emlékek sok mindent megszépítenek :)

2020. aug. 24. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
51%
Rosszul látod. Nem lesznek kukák sem 3, sem 5 év után. És ezek egész jó, erős, nyomatékos motorok.
2020. aug. 24. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Egyszerűen gyengék.Régen a 2 literes motort is sokan 6 hengerrel oldották meg.Ne mondja nekem senki hogy megdobban a szíve amikor meghallja nyöszögni,erőlködni az ecoboost-ot ami ráadásul ki is tud gyulladni.
2020. aug. 24. 22:08
 10/14 anonim ***** válasza:
33%
Aztán a 2 literes benzintől sem dobban meg a szívem, sőt, ez a legszarabb méret: sokat eszik, cserében nem is megy. A BMWnek volt 6 hengeres 2 literese, na annak tényleg mennyei a hangja, de erő nuku.
2020. aug. 24. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!