Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem érzékelni a modern...

Miért nem érzékelni a modern autókban a sebességet?Hogy érnek el ilyen stabilitást extrém tempónál?

Figyelt kérdés

Arra gondolok hogy némelyik autó 130-nál is imbolyog,más autók meg 250-300 km/h sebességnél is tökéletesen egyenesen futnak bármi bizonytalanság nélkül.Értem hogy futómű meg aerodinamika de egy tök "átlagos" hétköznapi autó mitől olyan stabil még bőven 200 felett is?Hatalmas légellenállást kell leküzdeniük,nem is beszélve arról hogy csak lökdösi a szél az autót.Elképesztő erők hathatnak ekkora tempónál.Az autó alatti légáramlatokat hogyan tudják iránytani?Motorburkolattal meg ilyesmivel?Egyáltalán hogy tudják annyira elszigetelni a kerekek gördülési zaját?Nem számolgattam de pl 250 km/h-nál elképesztő sebességgel forognak a kerekek mégsem érzékelni belőle sokat.Nekem az a hihetetlen hogy kívülről megnézni egy autót ami 250-el elszáguld előtted az elég brutális.Belülről mégsem tűnik soknak.Miért?


Nem ferrarira meg lamborghinire gondolok hanem audi,bmw,mercedes,lexus,vw stb.


2020. szept. 3. 12:09
 1/5 anonim ***** válasza:
a 20 éves suzuki swiftben sem érzem ez nem autó specifikus, egyszeráen ELŐRE NÉZVE nem érzékeljük a sebességet csak oldalra nézve, ilyen a perifériás látás szűk köre.
2020. szept. 3. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Hangszigetelés a fő ok. Az extrém sebességeknél (150+) meg az adaptív kormányzás is tesz hozzá. Egyébként 250-el biztos nem ment el melletted senki.
2020. szept. 3. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
dehogynem Sylvie
2020. szept. 3. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Wadmalac ***** válasza:

Az igényesebb autógyártók ezres mérnökcsapatai dolgoznak az ilyesmin izzadtságos munkával.

Ha egy ilyen mérnököt megkérdeznél, tutira élvezettel beszélne róla órákon át.

Órákon át. Egy-egy apró részletéről az ilyen irányú fejlesztéseknek.


Gondolhatod, hogy akkor itt a GYK-n nem fog kommentbe férni a magyarázat.


Nagyon sok mérnöki tervezés, tesztelés, számítógépes modellezés, majd mindenz újra elölről hússzor, van benne, mire mondjuk egy Prosche Taycan oylan lesz, hogy 200 felett is azt hiszed, csak vetítik köréd a száguldó tájat.


Szerencsére a mérnököknek sem mindent most kell kitalálniuk. Az 1890-es évektől gyűlik a tapasztalat.


Csak egy kis példa, hogy értsd milyen kis finomságok tervezésén múlik minden.

Feljebb említettem a Taycant.

Na annál például azzal, hogy a légkondija csal, nem azt a hőmérsékletet fújja be neked, amit beállítottál, hanem azt, amit a beállítottnak ÉRZEL (és ezzel kevesebb áramot pocsékolva fűtésre-hűtésre), a fogyasztáson 1-3 százalékot tudnak spórolni.

Ezt rengeteg teszttel lőtték be, tesztszemélyekkel, kikutatva, hogy te mondjuk mit hiszel 23 foknak (kábé mondjuk 26-ot), ha azt a műszerfal fújja rád, miután beültél a kinti 30 fokból.


A mai konkurenciaharc ilyen finom tervezési részleteket igényel.

Ezeknek élvezzük a gyümölcsét komfortban.

És ezeknek isszuk a levét az árban. :D

2020. szept. 3. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

-nagyon komoly futómű

-nagyobb önsúly. az autós újságírók állandóan rinyálnak, ha egy autó nehéz, valójában a stabilitasnak, egyenesfutásnak jót tesz, ha másfél tonna felett van az autó, lásd német utazóautók

-nagyon jól elszigetelt beltér

2020. szept. 3. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!