Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor erdemes eladni egy autot?

Mikor erdemes eladni egy autot?

Figyelt kérdés

Puszta kivancsisag, jelenleg az elso autom boldog tulajdonosa vagyok immar 3 eve es megvagyok vele elegedve.

De, mikor erdemes mar azt mondani hogy eladom az autot?

Ha irnatok okokat nagyon megkoszonom.



Nem all szandekomban autot cserelni, de a konyvelom mondogatja folyamatosan na nem az auto cseret hanem a cegembe lehet egy autot bevinni mert olyan kedvezo tamogatast nyertem ra hogy ebbe erdemes belefektetni es venni egy ujat. (azt a penzt mindenkepp el kell kolteni es o ezt tartja a legoptimalisabbnak.) de szamomra felesleges ket auto.


2020. szept. 26. 09:30
 1/4 anonim válasza:
100%
Ha lassan már gazdasági totálkáros, vagy csak relatíve soknak tartod már a szervizelését. Ha az új életkörülményeidhez már nem megfelelő. Ha a korából/kilóméterállásából/egyéb állapotából adódóan esélyes, hogy a következő időben nagy eséllyel lesz komoly meghibásodása és félsz a gazdasági következményeitől. Ha nagyon kevéssé használod ki és nem éri meg fenntartani. Ha van valami, ami miatt kifejezetten utálod.
2020. szept. 26. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Koszonom :)

Mi az a kiloneter pl amikor mar szamitani lehet meghibasodasra?

Normal hasznalat mellett termeszetesen es nem munkavegzeshez hasznalt agyon hajtott autonal gondolok.

2020. szept. 26. 11:40
 3/4 anonim válasza:

Ez eléggé márka- és modellfüggő. Egy normálisan használt és szervizelt autónak illene 120-160 ezer km-t elmenni, mielőtt komolyabb problémája adódna. Persze vannak olyan típusok, amelyek akár ezelőtt elromlanak, akár egy motorhibát behúznak. 200 ezer fölötti érték már dícséretesnek számít, jóval fölötte pedig a "kimegy a világból" kategória.

A németek átlagban max 10 éves korig és/vagy 160-200 ezer km-ig várnak az eladással, Magyarországon ez az érték nyilván ki van tolódva.


Ha érdekel, nézegess listákat a neten a "legjobb gyártókról", a feketelistás modellekről (ilyen egyébként kb minden márkánam van), a te konkrét autódról, típushibáiról. Angol nyelven sokat találsz, de pl a Totalcar is csinál ilyeneket. Nagy vonalakban elmondható, hogy a megbízhatósági listát általában japán és dél-koreai márkák vezetik, a németek és a nagyobb amerikai márkák középmezőnyben vannak, bár vannak kiugróan problémás modelljeik. A szégyenfalon pedig sokszor francia és angol gyártók találhatók, de sok átcsúszik ide a modernebb és középrégi német prémium kategóriából. Ez hatványozottan fájó, ha hozzávesszük ez utóbbiak a beszerzési és az átlagos fenntartási és szervizelési költségét. Persze ilyen autót általában azok vesznek, akiknek nem gond a pénz.

2020. szept. 26. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Ez mindenkinél más.

Attól függ mik a tervek az autóval.

Én autób/zi vagyok, úgy vettem az elsőt is, hogy tetszen, ne csak közlekedőedény legyen. Akkor adtam el amikor az értékéhez mérten kb. 15%-ot kellett volna rákölteni. De akkor már majdnem megvolt a teljes összeg az álomautóra. Tehát minden tekintetben minőségi váltás volt. A mostanit max akkor adnám el, ha nem lenne gond kifizetni az értékének 2,5szörösét a következőért (mert ennyi lenne egy újabb minőségi ugrás)

2020. szept. 26. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!