Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tönkretenném ezzel az autót?

Tönkretenném ezzel az autót?

Figyelt kérdés

1.6-os 16 szelepes benzines kocsim van, és néha, ha nincsenek hosszú egyenes kilométerek előzésekre, akkor visszaváltok és úgy előzök. Ma mellettem ült a nagybátyám (vezet 20-25 éve) és meglepően tapasztalta, hogy én mit csinálok. "Tönkre akarom tenni a motort? Ez nem rali autó, hogy ezt csináljam vele..." Merthogy ezek nem arra lettek tervezve szerinte.

A visszaváltást pedig úgy csináltam, hogy 5-ösben mentem 90-el, kivettem üresbe, ráléptem a gázra, hogy a fordulat ugorjon meg, és ne rántson, majd visszaraktam négyesbe. 7 ezerig van skálázva az órám, így volt kb 4-5 ezren. De így viszonylag hamar is gyorsul, nem mintha lendületből ütnék mindenkit.

Hozzateszem, hogy a víz, olaj már üzemmeleg mikor jobban odalépek neki. Az olaj is elég friss benne, a vezérlést is most cseréltem 2-3 hónapja, tehát nincs rossz állapotba.



okt. 4. 19:15
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

Tudok rendesen váltani, ne félj.

De nyugodtan próbáld meg, haladj ötösben 90-el tegyük fel 2700-as fordulaton, majd csak úgy semmi nélkül lökd már vissza négyesbe :D

B*szhatod a szinkronizált váltódat, ez nem erre van.

okt. 4. 20:24
 12/25 anonim ***** válasza:
52%

#11: Hát akkor mire van szerinted? :D

Ha tudnád rendesen használni a két pedált, akkor nem kellene üresben felpörgetni a motort.

okt. 4. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 A kérdező kommentje:

Arra van, hogy ha alacsonyabb sebességbe akarsz váltani, vagy megallni (csak lazán, mint a kamionok régen mikor még nem volt szinkronizált) akkor nem kell neked vissza rakosgatni dupla kuplung-gázfröccsel, hanem így kényelmesebb, és nem olyan bonyolult.

Viszont(!) ha én tegyük fel hirtelen akarok gyorsítani, amihez ugye vissza kell váltanom, akkor muszáj növeljem a fordulat számot. De ha haladok egy állandó 2500-on, akkor szerinted, hogy érjem el, hogy mindenféle rántás nélkül, simán elerjem az 5000-et?!

Nem nagyjából azonos fordulatra hozom a motor főtengelyét és a váltó nyelestengelyét?!

okt. 4. 20:34
 14/25 crudy ***** válasza:
100%

#12 Teljesen jól csinálta. Szinkronizált a váltó, igen. Nem is azért lépett a gázra, hogy sebességbe rakja üresből. Mivel szinkronizált a váltó és a váltás ideje alatt a váltó és a motor közti kapcsolatot bontjuk a sebességváltáskor a váltó bemenő tengelye felgyorsul, mivel kerék oldalról a hajtás felgyorsítja. Tehát ha leugrunk a kuplungról akkor rántani fog, mivel a főtengely és a váltó bemenő tengelyének a fordulatszáma eltér. vissza váltunk tehát magasabb fordulatra van szükség mint ötödikben azaz gázzal hozzá kell igazítani és így nem fog csúszni semmit a kuplung. Bármit csinálsz, imádkozol a váltónak vagy racsézol, ha nem gázzal pörgeted fel a motort akkor kuplunggal fogod.


Egyébként rengeteg ilyen kérdés van itt, aminek a tartalma a tudálékos és mindenhez borzasztóan értő veterán rokonokról szól. Nyilván te nem értesz hozzá, de legközelebb kérdezd meg a nagybátyádat, hogy pontosan, hogy is megy ilyenkor tönkre a motor? Honnan tudja mire tervezték ezeket a motorokat? Ami meg a legfontosabb, hogy mi baja lesz egy motornak a fordulattól? Erre soha sehol nem kapok választ, minden motort tiltásig lehet forgatni, nem 5000 ig, meg piros csíkig hanem ameddig engedi. Tovább is lehetne probléma nélkül, a gép már előtte elveszi a gázt, hogy meg se közelítse a kritikus fordulatot egy motor.


Nyugodtan előzz így, előttem is írták, magasabb fordulat, több kenés. Alacsonyabb fokozat, kisebb terhelés.

okt. 4. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
100%

Valamit nagyon benézhezzél, milyen kocsi az, ami 5-ből 4-be visszaváltva 4-5 ezer körül lesz a fordulat 90-nél? Egy 1.3-as kávédarálóm van, de 2-ben van 90-nél a vége, 3-ban 140, 4-ben nem tudom, mert nem tud kipörögni a végéig.

4-ben 90-nél 3000-nél nem lehetett több a fordulat.


Amúgy mindent jól csináltál. Aki a jobb egyben ül, az meg ne beszéljen bele, különösen akkor ne, ha tiéd az autó.

Az általad írt manőver (duplakuplung, gázfröccs, üres) akkor kellhet esetleg, ha több fokozatot kapcsolsz vissza, és nagyon nagy fordulatszámra kéne a szinkrongyűrűnek felpörgetni a nyelestengelyt. Nagy lejtő előtti motorfékezés előtt szoktam csak ezt alkalmazni, 5--->2, 4--->2 váltás esetén, de ilyenkor eléggé kell ismerni a kocsit, hogy véletlenül se kerüljön tiltási fordulatszám főlé a motor a visszakapcsolás után.

okt. 4. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 A kérdező kommentje:
Nem néztem be semmit, kerek 100-on forog 3 ezret. Amikor pedig visszaváltok négyesbe, és gyorsulok 140-150 körül nincs több mint 4500-5000 rpm.
okt. 5. 06:30
 17/25 A kérdező kommentje:
A 4-5 ezer pedig már nem 90-nél volt, hanem a visszaváltás után, sorrendbe írtam le :P
okt. 5. 06:32
 18/25 anonim ***** válasza:
17%
Én ezt az üresbe rakom és felpörgetem dolgot nem értem...
okt. 5. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 A kérdező kommentje:
Azt pedig muszáj, mert túl nagy a fordulat különbség, ami hirtelen keletkezik, és azt a gázfröccsel kompenzálod ki.
okt. 5. 08:35
 20/25 anonim ***** válasza:
0%
#18: Engedd el, nem megy át a lényeg. Párhuzamosan kellene tudni kezelni a két pedált és nem lenne kérdés a kérdés.
okt. 5. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!