Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tiptronic automata váltó: az...

Tiptronic automata váltó: az első három fokozatnál a fordulatszámot közel 2000-nél tartja a kocsi, kicsit olyan érzésem van mintha kuplungolnék manuálisnál. Ez normális?

Figyelt kérdés

Audi A6 3.0 TDI Tiptronic váltó

hallottam olyat is, hogy mivel nagy a motor, így kihasználja a nyomatékot és ezért tartja 2000-nél hogy ezt maximalizálja. Néha viszont kicsit kényelmetlen, amikor belelépek valami ok miatt és felpörgeti teszem azt 2700 körülig aztán ott tartja, majd ha már odaér akkor szépen normálisan felvált 4-5-6-ba. Bárkinek bármi tapasztalat?



2020. okt. 5. 19:29
 1/4 anonim ***** válasza:
Ha belelépsz, persze hogy felpörgeti, azért lépsz bele, hogy haladj, nemde? És akkor végül mi is a kérdés?
2020. okt. 5. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

2.0 TFSI (230 LE)

Nagyobb gázzal nekem van hogy 6000-ig is kihúzatja mielőtt felváltana.

Jó eséllyel az van nálad, hogy "auto"-ra van állítva a drive select (vagy ha nincs drive select az autódban, akkor olyan, mintha mindig "auto" beállításon lenne), így meg ha kicsit meghajtod a gépet, akkor ez megtartja a dinamikusabb váltást egy ideig, általában az első nyugisabb váltásig.

2020. okt. 5. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Persze normális hogy felpörgeti, lehet hogy kissé félreérthetően írtam. Tehát felpörög 2000ig pl, és ott tartja miközben gyorsul. Tehát a sebesség nő, míg a fordulatszám ugyanaz marad, kicsit multitronic feeling :)
2020. okt. 5. 22:54
 4/4 anonim ***** válasza:

Igen, értem miről beszélsz. Az első 2 vagy 3 fokozat ezeken a tiptronic váltókon olyan, hogy enged slipet, vagyis csúszást neki az automatika. Olyan, mintha a kuplungot csúsztatnád, de nem kell megijedni, valójában nem csúsztat semmi kuplungot, mert nincs is, a wandler szabályozza ezt. Sajnos tudományosan nem tudom leírni. A 4-5-6 fokozatok fixek, azok már nem tudnak "csúszni", takarékosabb így. A legújabb automatákban sokszor csak az első fokozatnál enged slipet, a többinél nem. A régi automaták pont emiatt fogyasztottak nagyon sokat, mert minden gyorsításnál minden fokozatban slip volt, még a hangján is hallatszik, mintha egy multitronic lenne.

1es voltam.

2020. okt. 6. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2022, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!